Main Article Content

Abstract

The purpose of this study is to describe the principal academic supervision in increasing teachers teaching performance junior high school 2 Ketahun, including lesson plan, learning prosess,learning evaluation, academic supervision technigue of the principal. This study used deseriptive qualitative method and the technique of data collecting are interview and observation. the subjeet of study are the principal and teacher. The result showed that the teachers have implemented the principal supervision item in increasing teachers teaching performance at junior high school 2 ketahun as the characteristic of the school.

Article Details

References

  1. B, Suryosubroto. 2004. Manajemen Pendidikan di Sekolah. Jakarta: PT. Rineka Cipta
  2. Gaffar, Fakri. 2002. Fungsi Manajer Pendidikan dalam Mengelola Pendidikan di Daerah Otonom. Jakarta: UNJ
  3. Indrafadhrudi, Soekarto H.R, 2006. Bagaimana Memimpin Sekolah Yang Efektif. Bogor: PT. Ghalia Indonesia
  4. Karwati, Euis dkk. 2013. Kinerja dan Profesionalisme Kepala Sekolah Membangun sekolah yang bermutu, Bandung : CV. Alfabeta
  5. Miles, BM & Huberman, A.M. 1992. Analisis Data Kualitatif. Penterjemah Tjetjep Rohendi Rohidi. Jakarta: UI Press.
  6. Mulyasa, E. 2002.Manajemen Berbasis Sekolah (Konsep, Strategi, dan Implementasi). Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
  7. Mulyasa, E. 2007. Menjadi Kepala Sekolah Profesional. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
  8. Mulyasa, E. 2007.Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
  9. Pidarta, I Made. 2007. Landasan Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
  10. Suparlan. 2006. Guru Sebagai Profesi. Yagyakarta: Hikayat
  11. Usman, Moh Uzer. 2007. Menjadi Guru Profesional. Bandung: Remaja Rosda Karya
  12. Wahyudi, 2009. Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Organisasi Pembelajaran (Learning Organization). Bandung: Alfabeta
  13. Yulaelawati, Ella. 2004. Kurikulum dan Pembelajaran (Filosofi, teori, dan Aplikasi). Bandung: Pakar raya