Main Article Content

Abstract

The purpose of this study was to describe efforts to improve speaking skills and behavioral change Neger fourth grade students i09 District of Kepahiang with learning management applying the method of playing a role. Collecting data using test techniques, and nontes. The results showed that the average classical student the District 09 Elementary School kelasIV Kepahiang of the value of the first cycle to the second cycle to the third cycle has increased. Each cycle of implementation of the study obtained a value of 41.35 in the first cycle, and 62.65 in the second cycle and then the value of 76.5 in the third cycle. Asiswa berbicar skills improvement is also followed by changes in behavior and interests as well as student activity.

Article Details

References

  1. Arsjad, Maidar G., Mukti U.S. 1988. Pembinaan Kemampuan Berbicara Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga.
  2. Gino, dkk. 1996. Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
  3. Mudjiono, M. Dimyati. 1992. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Depdikbud Dirjen DIKTI PPTK
  4. Nababan, Sri Utari Subyakto. 1998. Metodologi Pengajaran Bahasa. Jakarta. Depdikbud.
  5. Nurgiyantoro, Burhan. 2001. Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogjakarta: PT. BPFE.
  6. Rofi’udin, Ahmad, Darmiyati Zuhdi. 2001. Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia di Kelas Tinggi. Malang: Universitas Negeri Malang.
  7. Setyawati, Rini. 2012. Peningkatan Keterampilan Berbicara Dengan Menggunakan Metode Role Playing Pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Siswa Kelas V Di SD Negeri 01 Malanggaten Kebakkramat Karanganyar Tahun Pelajaran 2011/2012. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Program Pendidikan Guru Sekolah Dasar. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
  8. Setyowati, Rose Dyah. 2010. Peningkatan Kualitas Penghayatan Tokoh Pada Pembelajaran Apresiasi Drama Melalui Metode Bermain Peran Pada Siswa Kelas XI IPS 1 SMA Negeri 1 Kartasura Tahun Pelajaran 2009/2010. Fakultas Keguruan Dan Ilmu Pendidikan Universitas Sebelas Maret Surakarta.
  9. Suharyanti dan Edy Suryanto. 1996. Reorika: Buku Pegangan Kuliah. Surakarta: UNS Press.
  10. Tarigan, Henry Guntur. 1981. Berbicara: Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
  11. Waluyo, Herman J. 2002. Drama: Teori dan Pengajarannya. Yogyakarta: Hanindita Graha Widya.