Main Article Content

Abstract

This study aims to reveal the relationship of principal instructional leadership and self efficacy with the performance of teaching teachers of public junior high school in Pinang Raya District. The research method that will be used in the preparation of this thesis is survey research with quantitative approach. The survey research is to explain the casual relationship and hypothesis testers. Collection data using questionnaires, which have completed scores on each item. While the data analysis techniques used to test the hypothesis is a simple linear correlation analysis technique and multiple correlation. Based on the results of the study, the conclusions can be drawn from the results of this study is the teacher's teaching performance can be improved by improving principal instructional leadership performance and self efficacy.

Article Details

References

  1. Agustina. (2016). Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah, Iklim Sekolah dan Kinerja Guru terhadap Mutu Pendidikan. (http:/www.digilib.unila.ac.id./11792. Diakses 19 Agustus 2017)
  2. Aprilana, E. R., Kristiawan, M., & Hafulyon, H. (2017). Kepemimpinan Kepala Madrasah dalam Mewujudkan Pembelajaran Efektif di Madrasah Ibtidaiyyah Rahmah El Yunusiyyah Diniyyah Puteri Padang Panjang. ELEMENTARY: Islamic Teacher Journal, 4(1).
  3. Ferdawaty, D. (2007). Hubungan antara Efikasi diri dan efektivitas Kepemimpinan dengan toleransi terhadap stress pada Guru SD Donorejo Pacitan. (http:/www.eprints.ums.ac.id/7998 Diakses 19 Agustus 2017)
  4. Fitria, H., Kristiawan, M., & Rahmat, N. (2019). Upaya Meningkatkan Kompetensi Guru Melalui Pelatihan Penelitian Tindakan Kelas. ABDIMAS UNWAHAS, 4(1).
  5. Hidayat, N. (2015). Hubungan Efikasi Diri dan Iklim Organisasi terhadap Kinerja Staf Tenaga Kependidikan Universitas muhammadiyah Surakarta (http:/www.ums.ac.id/37540/depan. Diakses 19 Agustus 2017).
  6. Kristiawan, M., & Asvio, N. (2018). Pengelolaan Administrasi Madrasah Tsanawiyah Negeri Dalam Meningkatkan Kualitas Pendidikan Madrasah. Kelola: Jurnal Manajemen Pendidikan, 5(1), 86-95.
  7. Kristiawan, M., & Rahmat, N. (2018). Peningkatan Profesionalisme Guru Melalui Inovasi Pembelajaran. Jurnal Iqra': Kajian Ilmu Pendidikan, 3(2), 373-390.
  8. Kristiawan, M. (2016). Filsafat Pendidikan. Yogyakarta: Valia Pustaka.
  9. Kristiawan, M., Safitri, D., & Lestari, R. (2017). Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Deepublish.
  10. Komalasari. (2011). Hubungan antara Efikasi Diri dan Kematangan Karier pada Mahasiswa. (http:/www.digilib.uin.ac.id./117100. Diakses 19 Agustus 2017)
  11. Kusmianto. (1997). Panduan Penilaian Kinerja Guru oleh pengawas. Jakarta
  12. Kusuma Wardani Dewi. (2015). Kepemimpinan Pembelajaran Kepala Sekolah untuk Meningkatkan Profesional Guru Menghadapi Masyarakat Ekonomi ASEAN. (http:/www.jurnal.resepsitory.upi.edu. Diakses 28 September 2017).
  13. Lian, B., Kristiawan, M., & Fitriya, R. (2018). Giving Creativity Room to Students through the Friendly School’s Program. International Journal of Scientific & Technology Research, 7(7).
  14. Mukhid. A. (2009). Efikasi Diri dan Bimbingan Konseling. ejournal. Stainpamekasan. (http:/www.jurnal.ar-raniry.ac.id/article/View File. Diakses 13 Mei 2017)
  15. Mulyasa, E. (2004). Menjadi Kepala Sekolah Profesional dalam Konteks menyukseskan MBS dan KBK. Bandung: Remaja Rosda Karya.
  16. Sadar. (2013). Hubungan Persepsi Gaya Kepemimpinan Kepala Sekolah dan Efikasi Diri dengan Kinerja Guru. (http:/www.ums.ac.id/37540/pdf. Diakses 13 Mei 2017)
  17. Sriwahyuni, E., & Kristiawan, M. (2019). Strategi Kepala Sekolah Dalam Mengimplementasikan Standar Nasional Pendidikan (SNP) Pada SMK Negeri 2 Bukittinggi. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan), 4(1).
  18. Sudiyono. (2011). Supervisi Pendidikan. Yogyakarta. Penerbit : Gava Media.
  19. Sulistyawati. (2012). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional, Konflik dan Efikasi Diridari (http:/www.jurnal.lib.unnes.ac.id/articl Diakses 28 Juli 2017)
  20. Sumaryana, Yayan. (2014). Pengaruh Kepemimpinan Kepala Sekolah dan Motivasi berprestasi Guru terhadap KinerjaMengajar Guru (http:/www.repository.upi.edu.ac.id /7998/2/depan.pdf. Diakses 8 September 2017)
  21. Supardi. (2014). Kinerja Guru. Jakarta: Raja Grafindo.
  22. Yuliandri, J., & Kristiawan, M. (2017). Peran Kepemimpinan Kepala Sekolah Terhadap Peningkatan Kinerja Guru. Jurnal Dosen Universitas PGRI Palembang.