Main Article Content
Abstract
This research highlights students' desire to continue their education at university, but they still experience difficulties in choosing what major to take when they go to college. This problem arises because of students' lack of self-understanding regarding interests and potential. The proposed solution is to use a decision support system by combining interest aspects based on the Rothwell Miller Interest Blank (RMIB) test and students' academic abilities based on report card grades. The method applied in this decision support system is Multi Attribute Utility Theory (MAUT) with the system output in the form of recommendation results displayed in ranking form. From the results of functional testing using black box testing, it shows that the system works well with a success value of 100%, while the accuracy measurement reaches a percentage of 73.425% which is in the sufficient category.
Article Details
Copyright (c) 2024 Diyah Ishita Azaharah, Funny Farady Coastera, Desi Andreswari

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dipersilahkan mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini sesuai dengan ketentuan yang berlaku.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Jurnal Pseudocode yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC-BY-SA).
- Semua Informasi yang terdapat di Jurnal Pseudocode bersifat akademik. Jurnal Pseudocode tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.