Main Article Content
Abstract
The railway locomotive has undergone significant progress by transitioning from conventional systems to the use of microcontroller-based sensors. However, to expedite repairs, error identification requires continuous improvement in human resource quality and the development of application systems to assist technicians in identifying issues with the CC 201 locomotive. The system development methodology in this research adopts the waterfall approach, encompassing requirements analysis, system design, implementation, and subsequent system testing. The research aims to construct a system capable of identifying faults and aiding technicians in diagnosing and providing repair solutions for the CC 201 locomotive, utilizing the Case-Based Reasoning method. Research results indicate the system's effectiveness in diagnosing CC 201 locomotive issues based on observed symptoms. Usability testing with 20 respondents using the SUPR-Q method demonstrates excellent ease of use and system satisfaction, achieving a score of 90.86%.
Article Details
Copyright (c) 2024 Yumarlin MZ

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dipersilahkan mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini sesuai dengan ketentuan yang berlaku.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Jurnal Pseudocode yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC-BY-SA).
- Semua Informasi yang terdapat di Jurnal Pseudocode bersifat akademik. Jurnal Pseudocode tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.