Main Article Content
Abstract
This study aims to determine the model of student learning participation value and also to determine the criteria for student participation that triggers the value of student learning participation. This study has 5 variables, namely attendance participation, questioning participation, giving ideas participation, helping friends and group discussion activity, each of which has a certain weight. The application of fuzzy logic in this assessment uses fuzzy tsukamoto, the fuzzy rules obtained are 46 rules. The defuzzification results get 87.47 with a very good category, so out of 31 participants who get a fairly good category are 21 participants, participants who get a good category are 9 participants and those who get a very good category are 1 participant.
Article Details
Copyright (c) 2025 Novriyanti Kesuma Kesuma, Armansyah Armansyah, Suhardi Suhardi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dipersilahkan mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini sesuai dengan ketentuan yang berlaku.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Jurnal Pseudocode yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada Priciple Contact.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Atribusi-ShareAlike (CC-BY-SA).
- Semua Informasi yang terdapat di Jurnal Pseudocode bersifat akademik. Jurnal Pseudocode tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.