Isi Artikel Utama
Abstrak
This study aims to identify and analyze credit management, the cause of bad credit, and handling loan problems in banking. This research uses quantitative methods, and the data used are secondary. The data used is based on the application of credit management and credit collectibility data, the level of Capital Adequacy Ratio (CAR), Non-Performing Loans (NPL), loan limits, and Loan to Deposit Ratio (LDR). The results of this study indicate that Bengkulu Branch BTPN has carried out the stages of credit management appropriately. The findings in this study explain that the causes of bad credit are customers who have family problems, business failures, and unexpected things. The handling of problem loans is done by rescheduling, reconditioning, restructuring, and handing over collateral to BTPN KC Bank Bengkulu.
Rincian Artikel
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Common Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0) yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).