Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Novela, M, Amrul Bahar, Hermansyah Amir , Perbandingan Hasil Belajar Siswa Dengan Metode Index Card Match dan Bamboo Dancing, Alotrop , 2017:1(2): 123-126.
- Arifin, Zainal. 2011. Konsep dan Model Pengembangan Kurikulum. Bandung : PT Remaja Rosdakarya. ISBN 978 – 979 – 692 – 047 – 1.
- Nurmadiah, Kurikulum Pendidikan Islam, Jurnal Al-Afkar, 2014:3(2):41-54.
- Buhungo, R.A., Implementasi dan Pe-ngembangan Kurikulum 2013 Pada Madrasah Aliyah, TADBIR, 2015:3(1): 105-113.
- Winda , N, Implementasi Kurikulum 2013 Dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi, Stilistika, 2016:1(1):87-94.
- Clorawati,A.R., Salastri Rohiat, Hermansyah Amir, Implementasi Kurikulum 2013 Bagi Guru Kimia di SMA Negeri Sekota Bengkulu, Alotrop, 2017:1(2):132-135.
- Ginting, S.M., Hermansyah Amir, Penerapan Model Pembelajaran Somatis, Auditori, Visual dan Intelektual (SAVI) Berbantuan Media Komputer Untuk Me-ningkatkan Kualitas Pembelajaran Kimia Fisik II, Exacta, 2012:10(1):98-105.
- Elvinawati., Sumpono., Hermansyah Amir. Lessons Study Pada Mata Kuliah Kimia Sekolah I Sebagai Upaya Peningkatan Kualitas Pembelajaran dan Pemba-ngunan Karakter (Character Building), Exacta, 2012: 10(2): 156-159.
- Wiwit., Hermansyah.Amir, Dody Dori Putra, Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TGT dengan dan Tanpa Media Penggunaan Media Animasi Ter-hadap Hasil Belajar Kimia Siswa SMA Negeri 9 Kota Bengkuly. Exacta, 2012: X(1):71-78.
- Lestari, I.A, Hermansyah Amir, Salastri Rohiat Hubungan Persepsi Siswa Kelas X MIPA di SMA Negeri Sekota Bengkulu Tahun Ajaran 2016/2017 Tentang Variasi Gaya Mengajar Guru Dengan Hasil Belajar Kimia, Alotrop, 2017:1(2):113-116.
- Agustin,R., Z.A.,I. Supardi., Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Untuk Melatihkan Kemampuan Ketrampilan Berpikir Kritis Siswa Kelas XI SMAN 1 Kalianget, Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika (JPF),2014:3(2):14-19.
- Hofstein A., Oshrit N., Mira K., Naaman R.M., Developing Student,s Ability and Better Questions Resulting from Inquiry-Type Chemistry Laboratories, Journal of Research in Science Teaching, 2005:42 (7):791-806.
- Waluyo, M.E., Parmin., Pengembangan Panduan Praktikum IPA Terpadu Berbasis Inkuiri Terbimbing Tema Fotosintesis Untuk Menumbuhkan Ketrampilan Kerja Ilmiah Siswa SMP, Unnes Science Education Journal, 2014:3(3):677-684.
- Utari ,T.R, Amrul Bahar, Dewi Handayani, Perbandingan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Daily Chem Quiz Dan Permainan Ranking One Chemistry Quiz, Alotrop, 2017:1(2):93-97.
- Meilan .W, Salastri Rohiat, Hermansyah Amir, Perbandingan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Call Card dan Truth and Dare, Alotrop, 2017:1(1):39-43.
- Viani,D.S, Amrul Bahar, Elvinawati, Perbandingan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Chemopoly Game dan Tournament Question Cards, Alotrop, 2017:1(1):55-59.
- Puspasari, U., A.Malik., The Making Of Dart Board Game For Elementary Scholl Students, Inovish Journal, 2017:2(1): 104-119.
References
Novela, M, Amrul Bahar, Hermansyah Amir , Perbandingan Hasil Belajar Siswa Dengan Metode Index Card Match dan Bamboo Dancing, Alotrop , 2017:1(2): 123-126.
Arifin, Zainal. 2011. Konsep dan Model Pengembangan Kurikulum. Bandung : PT Remaja Rosdakarya. ISBN 978 – 979 – 692 – 047 – 1.
Nurmadiah, Kurikulum Pendidikan Islam, Jurnal Al-Afkar, 2014:3(2):41-54.
Buhungo, R.A., Implementasi dan Pe-ngembangan Kurikulum 2013 Pada Madrasah Aliyah, TADBIR, 2015:3(1): 105-113.
Winda , N, Implementasi Kurikulum 2013 Dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi, Stilistika, 2016:1(1):87-94.
Clorawati,A.R., Salastri Rohiat, Hermansyah Amir, Implementasi Kurikulum 2013 Bagi Guru Kimia di SMA Negeri Sekota Bengkulu, Alotrop, 2017:1(2):132-135.
Ginting, S.M., Hermansyah Amir, Penerapan Model Pembelajaran Somatis, Auditori, Visual dan Intelektual (SAVI) Berbantuan Media Komputer Untuk Me-ningkatkan Kualitas Pembelajaran Kimia Fisik II, Exacta, 2012:10(1):98-105.
Elvinawati., Sumpono., Hermansyah Amir. Lessons Study Pada Mata Kuliah Kimia Sekolah I Sebagai Upaya Peningkatan Kualitas Pembelajaran dan Pemba-ngunan Karakter (Character Building), Exacta, 2012: 10(2): 156-159.
Wiwit., Hermansyah.Amir, Dody Dori Putra, Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TGT dengan dan Tanpa Media Penggunaan Media Animasi Ter-hadap Hasil Belajar Kimia Siswa SMA Negeri 9 Kota Bengkuly. Exacta, 2012: X(1):71-78.
Lestari, I.A, Hermansyah Amir, Salastri Rohiat Hubungan Persepsi Siswa Kelas X MIPA di SMA Negeri Sekota Bengkulu Tahun Ajaran 2016/2017 Tentang Variasi Gaya Mengajar Guru Dengan Hasil Belajar Kimia, Alotrop, 2017:1(2):113-116.
Agustin,R., Z.A.,I. Supardi., Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Untuk Melatihkan Kemampuan Ketrampilan Berpikir Kritis Siswa Kelas XI SMAN 1 Kalianget, Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika (JPF),2014:3(2):14-19.
Hofstein A., Oshrit N., Mira K., Naaman R.M., Developing Student,s Ability and Better Questions Resulting from Inquiry-Type Chemistry Laboratories, Journal of Research in Science Teaching, 2005:42 (7):791-806.
Waluyo, M.E., Parmin., Pengembangan Panduan Praktikum IPA Terpadu Berbasis Inkuiri Terbimbing Tema Fotosintesis Untuk Menumbuhkan Ketrampilan Kerja Ilmiah Siswa SMP, Unnes Science Education Journal, 2014:3(3):677-684.
Utari ,T.R, Amrul Bahar, Dewi Handayani, Perbandingan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Daily Chem Quiz Dan Permainan Ranking One Chemistry Quiz, Alotrop, 2017:1(2):93-97.
Meilan .W, Salastri Rohiat, Hermansyah Amir, Perbandingan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Call Card dan Truth and Dare, Alotrop, 2017:1(1):39-43.
Viani,D.S, Amrul Bahar, Elvinawati, Perbandingan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Chemopoly Game dan Tournament Question Cards, Alotrop, 2017:1(1):55-59.
Puspasari, U., A.Malik., The Making Of Dart Board Game For Elementary Scholl Students, Inovish Journal, 2017:2(1): 104-119.