Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
• Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA)
Jurnal Kumparan Fisika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Dimyanti, & Mudjiono. (2009). Belajar dan pembelajaran . Jakarta.
- Trianto. (2012). model pembelajaran terpadu. jakarta: PT Bumi Aksara.
- Ria, L. S., & Hamdi, A. S. (2012). Pengaruh Metode Inquiry Terhadap Keterampilan Proses Dan Hasil Belajar Ipa (Fisika) Siswa Kelas Viii Smp Negeri 6 Singaraja . Jurnal Teknologi Pendidikan, 20-21.
- Rismawati, Sinon, I., Yusuf, I., & Widyaningsih, S. W. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing (Guided Inquiry) terhadap Keterampilan Proses Sains Peserta Didik di SMK Negeri 02 Manokwari. Jurnal Pendidikan, 14.
- Sugiyono. (2010). Metode penelitian pendidikan. Bandung: Alfabeta Bandung.
- Rahmaniar, A., Suhandi, A., & Mustika, I. S. (2015). Ukuran Pengaruh Pendekatan Interactive Conceptual Instruction pada Pembelajaran Fisika untuk meningkatkan Pemahaman Konsep Usaha dan Energi Siswa SMA. Prosiding Simposium Nasional dan Pembelajaran Saina 2015 (SNIPS 2015), 261-264.
- Sanjaya, W. (2013). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenadamedia.
- Kurniasih, I., & Sani, B. (2014). Sukses Mengimplementasikan Kurikulum 2013. Kata Pena.
- Juhji. (2016). Peningkatan keterampilan proses sains siswa melalui pendekatan inkuiri terbimbing. Jurnal penelitian dan pembelajaran IPA , 62.
- Sari, K., Syukri, & Halim. (2015). Pengaruh penerapan metode eksperimen dan inkuiri terbimbing terhadap keterampilan proses sainsdan sikap ilmiah siswa. jurnal pendidikan sains indonesia, 51.
- Vaberra, Ulvi. (2012). Pengaruh Mrtode Inkuiri Terbimbing Dalam Pembelajaran Fisika Pada Konsep Cahaya Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas VIII SMP Negeri 7 Kota Bengkulu.Jurnal Pendidikan,
References
Dimyanti, & Mudjiono. (2009). Belajar dan pembelajaran . Jakarta.
Trianto. (2012). model pembelajaran terpadu. jakarta: PT Bumi Aksara.
Ria, L. S., & Hamdi, A. S. (2012). Pengaruh Metode Inquiry Terhadap Keterampilan Proses Dan Hasil Belajar Ipa (Fisika) Siswa Kelas Viii Smp Negeri 6 Singaraja . Jurnal Teknologi Pendidikan, 20-21.
Rismawati, Sinon, I., Yusuf, I., & Widyaningsih, S. W. (2017). Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing (Guided Inquiry) terhadap Keterampilan Proses Sains Peserta Didik di SMK Negeri 02 Manokwari. Jurnal Pendidikan, 14.
Sugiyono. (2010). Metode penelitian pendidikan. Bandung: Alfabeta Bandung.
Rahmaniar, A., Suhandi, A., & Mustika, I. S. (2015). Ukuran Pengaruh Pendekatan Interactive Conceptual Instruction pada Pembelajaran Fisika untuk meningkatkan Pemahaman Konsep Usaha dan Energi Siswa SMA. Prosiding Simposium Nasional dan Pembelajaran Saina 2015 (SNIPS 2015), 261-264.
Sanjaya, W. (2013). Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenadamedia.
Kurniasih, I., & Sani, B. (2014). Sukses Mengimplementasikan Kurikulum 2013. Kata Pena.
Juhji. (2016). Peningkatan keterampilan proses sains siswa melalui pendekatan inkuiri terbimbing. Jurnal penelitian dan pembelajaran IPA , 62.
Sari, K., Syukri, & Halim. (2015). Pengaruh penerapan metode eksperimen dan inkuiri terbimbing terhadap keterampilan proses sainsdan sikap ilmiah siswa. jurnal pendidikan sains indonesia, 51.
Vaberra, Ulvi. (2012). Pengaruh Mrtode Inkuiri Terbimbing Dalam Pembelajaran Fisika Pada Konsep Cahaya Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas VIII SMP Negeri 7 Kota Bengkulu.Jurnal Pendidikan,