Main Article Content
Abstract
Article Details
Copyright (c) 2024 I'in Dwi Astuti, Hamdani Hamdani, Rio Pranata

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Arsyad, A. (2014). Media Pembelajaran. Jakarta. PT. Rajagrafindo. Persada
- Dewabrata, M. (2019). Hasil PISA 2018 Resmi diumumkan, Indonesia Alami Penurunan Skor di Setiap Bidang. Zenius. Diunduh di https://www.zenius.net/blog/23169/PISA-20182-2019-Standar-Internasional
- Farida, I. (2019). Peningkatan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Manipulatif pada Pembelajaran Matematika Kelas V Sekolah Dasar Negeri 04 Pontianak Barat. Skripsi. Universitas Tanjungpura
- Kyriacou, C. (2011). Effektive Teaching Theory and Practice. Bandung. Nusa Media
- Massita. (2018). Efektivitas Pembelajaran dengan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik pada Materi Kubus dan Balok di SMP. Universitas Tanjungpura
- Muhsetyo, G. (2011). Pembelajaran Matematika SD. Jakarta. Universita Terbuka
- Nuriah. (2019). Efektivitas Penerapan Teori Brunner pada Materi Menghitung Luas Persegi dan Persegi Panjang Kelas III SD. Diunduh di https://jurnal.untan.ac.id.index.php/jurnalkpk/article /view
- Rusman. (2016). Model-model Pembelajaran. Jakarta. Bumi angkasa
- Sudjana, N. (2016). Penilaian Proses Hasil Belajar Mengajar. Bandung. Remaja Rosdakarya.
- Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Bandung. Alfabeta
- Sundayana, R. (2014). Media dan Alat Peraga dalam Pembelajaran Matematika. Bandung. Alfabeta
- Syaodih, N. (2016). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Rusda
- Yusuf, B. B. (2017). Konsep dan Indikator Pembelajaran Efektif. Jurnal Kajian Pembelajaran dan Keilmuan, 1(2), 13-20.
References
Arsyad, A. (2014). Media Pembelajaran. Jakarta. PT. Rajagrafindo. Persada
Dewabrata, M. (2019). Hasil PISA 2018 Resmi diumumkan, Indonesia Alami Penurunan Skor di Setiap Bidang. Zenius. Diunduh di https://www.zenius.net/blog/23169/PISA-20182-2019-Standar-Internasional
Farida, I. (2019). Peningkatan Hasil Belajar Siswa Menggunakan Media Manipulatif pada Pembelajaran Matematika Kelas V Sekolah Dasar Negeri 04 Pontianak Barat. Skripsi. Universitas Tanjungpura
Kyriacou, C. (2011). Effektive Teaching Theory and Practice. Bandung. Nusa Media
Massita. (2018). Efektivitas Pembelajaran dengan Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik pada Materi Kubus dan Balok di SMP. Universitas Tanjungpura
Muhsetyo, G. (2011). Pembelajaran Matematika SD. Jakarta. Universita Terbuka
Nuriah. (2019). Efektivitas Penerapan Teori Brunner pada Materi Menghitung Luas Persegi dan Persegi Panjang Kelas III SD. Diunduh di https://jurnal.untan.ac.id.index.php/jurnalkpk/article /view
Rusman. (2016). Model-model Pembelajaran. Jakarta. Bumi angkasa
Sudjana, N. (2016). Penilaian Proses Hasil Belajar Mengajar. Bandung. Remaja Rosdakarya.
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. Bandung. Alfabeta
Sundayana, R. (2014). Media dan Alat Peraga dalam Pembelajaran Matematika. Bandung. Alfabeta
Syaodih, N. (2016). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Rusda
Yusuf, B. B. (2017). Konsep dan Indikator Pembelajaran Efektif. Jurnal Kajian Pembelajaran dan Keilmuan, 1(2), 13-20.