Main Article Content
Abstract
Article Details
Copyright (c) 2024 Maria Finsensia Ansel, Siti Arafat

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Astuti, Apri and Budiyani, Kondag. (2010). Hubungan Antara Dukungan Sosial Yang
- Diterima Dengan Kebermaknaan Hidup Pada Odha (Orang Dengan
- Hiv/Aids). Insight Jurnal Ilmiah Psikologi, 8(2). ISSN 1693-2552
- Arifudin. (2009). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: CV Pustaka Setia.
- Dhitaningrum, M., & Izzati, U. A. (2013). Hubungan antara persepsi mengenai
- dukungan sosial orang tua dengan motivasi belajar siswa SMA Negeri
- Gondang Kabupaten Tulungagung. Jurnal Penelitian Psikologi, 1(2).
- Emeralda, N.G & Kristiana, F.I. (2017). Hubungan Antara Dukungan Sosial Orang
- Tua Dengan Motivasi Belajar Siswa Sekolah Menengah Pertama. Jurnal
- Empati, 7(3), 154-159.
- Gunarsa, S. D. (2004). Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Jakarta: Gunung
- Mulia.
- Listiyani. (2019). Hubungan Antara Dukungan Sosial Orang Tua Dengan
- Kepercayaan Diri. Journal for Lesson and Learning Studies, 2(1), 10-20.
- Maslihah, S. (2011). Studi tentang Hubungan Dukungan Sosial, Penyesuaian Sosial
- di Lingkungan Sekolah dan Prestasi Akademik Siswa SMPIT Assyfa Boarding
- School Subang Jawa Barat. Jurnal Psikologi Undip, 10(2), 103-114.
- Nurmalasari, Y. & Putri, E.D. (2015). Dukungan Sosial dan Harga Diri Pada Remaja
- Penderita Lupus. Jurnal Psikologi, 8(1), 46-51.
- Prasetyo, B.K & Rahmasari, D. 2016. Hubungan Antara Dukungan Sosial Keluarga
- Dengan Motivasi Belajar Pada Siswa. Jurnal Penelitian Psikologi, 7(1), 1-9.
- Pontoh, Z. dan Farid, M. (2015). Hubungan Antara Religiulitas dan Dukungan Sosial
- dengan Kebahagiaan Pelaku Konversi Agama. Persona, Jurnal Psikologi
- Indonesia, 4(1), 100-110.
- Sani, N. D., Fandizal, M., & Astuti, Y. (2020). Hubungan Dukungan Sosial Orang
- Tua Dengan Motivasi Belajar Mahasiswa Keperawatan. Jurnal Keperawatan
- Widya Gantari Indonesia 4(2), 110-114.
- Sardiman, A. M. (2011). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja
- Grafindo Persada.
- Suciani, D. & Rozali, Y. A. (2014). Hubungan Dukungan Sosial Dengan Motivasi
- Belajar Pada Mahasiswa Universitas Esa Unggul. Jurnal Psikologi, 12(2), 43-
- Sudjana, N. (2005). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Remaja
- Rosdakarya.
- Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung:
- Alfabeta.
- Surat Edaran Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 4 Tahun 2020 tentang
- Pelaksanaan kebijakan pendidikan dalam Masa Darurat Penyebaran Corona
- Virus Disease (Covid-19).
- Uno, H. B. (2012). Teori Motivasi dan Pengukurannya. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
- Winkel, W. S. (2014). Psikologi Pengajaran. Jakarta: Grasindor.
References
Astuti, Apri and Budiyani, Kondag. (2010). Hubungan Antara Dukungan Sosial Yang
Diterima Dengan Kebermaknaan Hidup Pada Odha (Orang Dengan
Hiv/Aids). Insight Jurnal Ilmiah Psikologi, 8(2). ISSN 1693-2552
Arifudin. (2009). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: CV Pustaka Setia.
Dhitaningrum, M., & Izzati, U. A. (2013). Hubungan antara persepsi mengenai
dukungan sosial orang tua dengan motivasi belajar siswa SMA Negeri
Gondang Kabupaten Tulungagung. Jurnal Penelitian Psikologi, 1(2).
Emeralda, N.G & Kristiana, F.I. (2017). Hubungan Antara Dukungan Sosial Orang
Tua Dengan Motivasi Belajar Siswa Sekolah Menengah Pertama. Jurnal
Empati, 7(3), 154-159.
Gunarsa, S. D. (2004). Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Jakarta: Gunung
Mulia.
Listiyani. (2019). Hubungan Antara Dukungan Sosial Orang Tua Dengan
Kepercayaan Diri. Journal for Lesson and Learning Studies, 2(1), 10-20.
Maslihah, S. (2011). Studi tentang Hubungan Dukungan Sosial, Penyesuaian Sosial
di Lingkungan Sekolah dan Prestasi Akademik Siswa SMPIT Assyfa Boarding
School Subang Jawa Barat. Jurnal Psikologi Undip, 10(2), 103-114.
Nurmalasari, Y. & Putri, E.D. (2015). Dukungan Sosial dan Harga Diri Pada Remaja
Penderita Lupus. Jurnal Psikologi, 8(1), 46-51.
Prasetyo, B.K & Rahmasari, D. 2016. Hubungan Antara Dukungan Sosial Keluarga
Dengan Motivasi Belajar Pada Siswa. Jurnal Penelitian Psikologi, 7(1), 1-9.
Pontoh, Z. dan Farid, M. (2015). Hubungan Antara Religiulitas dan Dukungan Sosial
dengan Kebahagiaan Pelaku Konversi Agama. Persona, Jurnal Psikologi
Indonesia, 4(1), 100-110.
Sani, N. D., Fandizal, M., & Astuti, Y. (2020). Hubungan Dukungan Sosial Orang
Tua Dengan Motivasi Belajar Mahasiswa Keperawatan. Jurnal Keperawatan
Widya Gantari Indonesia 4(2), 110-114.
Sardiman, A. M. (2011). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Raja
Grafindo Persada.
Suciani, D. & Rozali, Y. A. (2014). Hubungan Dukungan Sosial Dengan Motivasi
Belajar Pada Mahasiswa Universitas Esa Unggul. Jurnal Psikologi, 12(2), 43-
Sudjana, N. (2005). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT. Remaja
Rosdakarya.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung:
Alfabeta.
Surat Edaran Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 4 Tahun 2020 tentang
Pelaksanaan kebijakan pendidikan dalam Masa Darurat Penyebaran Corona
Virus Disease (Covid-19).
Uno, H. B. (2012). Teori Motivasi dan Pengukurannya. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Winkel, W. S. (2014). Psikologi Pengajaran. Jakarta: Grasindor.