Main Article Content
Abstract
Article Details
Copyright (c) 2024 Rensister Sinurat, Darinda Sofia Tanjung, Dewi Anzelina, Antonius Remigius Abi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Djaali. (2014). Psikologi Pendidikan. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Djamarah, S. B. (2012). Prestasi Belajar dan Kompetensi Guru. Surabaya: Usaha Nasional.
- Djamarah, S. B. (2012). Psikologi Belajar. Jakarta: PT Rineka Cipta.
- Hamalik, O. (2016). Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT Bumi Aksara.
- Intan Pulungan, I. (2018). Ensiklopedia Pendidikan. Medan: Media Persada.
- Istirani, P. (2018). Ensiklopedia Pendidikan. Medan: Media Persada.
- Moleong. (2010). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: PT REMAJA ROSDAKARYA.
- Nuhcahyo, Y. E. (2014). Hubungan Cara Belajar dan Fasilitas Belajar di Rumah dengan Hasil Belajar Mata Diktat Sistem Rem siswa kelas IX Teknik Kendaraan Ringan SMK Negeri 2 Kebumen Jawa Tengah. Taman Vokasi, 1(2), 403-413.
- Purwanto, N. (2017). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Rosmawati, E. D. (2012). Pengaruh Cara Belajar Siswa dan Penggunaan Media Pembelajaran Terhadap Prestasi Belajar Akutansi Siswa Kelas XI IPS SMA Negeri 2 Bantul Tahun Ajaran 2011/2012. Jurnal Pendidikan Akutansi Indonesia, 10(2), 153-171.
- Rosyid, Z. A. (2019). Prestasi Belajar. Malang: Literasi Nusantara.
- Slameto. (2017). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.
- Salim, S. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Citapustaka Media.
- Widodo, J. P., & Fatihul, A. (2019). Analisis cara belajar siswa berprestasi dan tidak berprestasi dalam pembelajaran ips. Repository stkip pgri sidoarjo.
- Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
- Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R&D . Bandung: Alfabeta.
- Suryabrata, S. (2017). Psikologi Pendidikan. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.
- Susanti, L. (2019). Prestasi Belajar Akademik dan Non Akademik. Malang: CV. Literasi Nusantara Abadi.
- Susanto, A. (2013). Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana. Syah, M. (2019). Psikologi Belajar. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.
- Syah, M. (2016). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Utami, K. T. (2016). Hubungan Antara Kemampuan Berhitung, Cara Belajar dan Perhatian Orang Tua dengan Prestasi Belajar Fisika. Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika , COMPTON, 3(2), 20-29
References
Djaali. (2014). Psikologi Pendidikan. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Djamarah, S. B. (2012). Prestasi Belajar dan Kompetensi Guru. Surabaya: Usaha Nasional.
Djamarah, S. B. (2012). Psikologi Belajar. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Hamalik, O. (2016). Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Intan Pulungan, I. (2018). Ensiklopedia Pendidikan. Medan: Media Persada.
Istirani, P. (2018). Ensiklopedia Pendidikan. Medan: Media Persada.
Moleong. (2010). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: PT REMAJA ROSDAKARYA.
Nuhcahyo, Y. E. (2014). Hubungan Cara Belajar dan Fasilitas Belajar di Rumah dengan Hasil Belajar Mata Diktat Sistem Rem siswa kelas IX Teknik Kendaraan Ringan SMK Negeri 2 Kebumen Jawa Tengah. Taman Vokasi, 1(2), 403-413.
Purwanto, N. (2017). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Rosmawati, E. D. (2012). Pengaruh Cara Belajar Siswa dan Penggunaan Media Pembelajaran Terhadap Prestasi Belajar Akutansi Siswa Kelas XI IPS SMA Negeri 2 Bantul Tahun Ajaran 2011/2012. Jurnal Pendidikan Akutansi Indonesia, 10(2), 153-171.
Rosyid, Z. A. (2019). Prestasi Belajar. Malang: Literasi Nusantara.
Slameto. (2017). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Salim, S. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Citapustaka Media.
Widodo, J. P., & Fatihul, A. (2019). Analisis cara belajar siswa berprestasi dan tidak berprestasi dalam pembelajaran ips. Repository stkip pgri sidoarjo.
Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R&D . Bandung: Alfabeta.
Suryabrata, S. (2017). Psikologi Pendidikan. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.
Susanti, L. (2019). Prestasi Belajar Akademik dan Non Akademik. Malang: CV. Literasi Nusantara Abadi.
Susanto, A. (2013). Teori Belajar dan Pembelajaran di Sekolah Dasar. Jakarta: Kencana. Syah, M. (2019). Psikologi Belajar. Jakarta: PT Rajagrafindo Persada.
Syah, M. (2016). Psikologi Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Utami, K. T. (2016). Hubungan Antara Kemampuan Berhitung, Cara Belajar dan Perhatian Orang Tua dengan Prestasi Belajar Fisika. Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika , COMPTON, 3(2), 20-29