Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2024 Wimbrayardi Wimbrayardi, Irdhan Epria Darma Putra, Bambang Parmadi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- ung, I. (2010). Meningkatkan Kreativitas Pembelajaran Bagi Guru. Jakarta Timur:
- PT. Bestari Buana Murni.
- Brocklehurst, B. (1971). Response to Music: Principles of Music Education. London:
- Alden & Mowbray Ltd.
- Djohan. (2005). Psikologi Musik. Yoyakarta: Buku Baik.
- Karsono. (2011). Proses Kreatif A.T. Mahmud Dalam Penciptaan Lagu Anak-Anak.
- Dewa Ruci: Jurnal Pengkajian dan Penciptaan Seni. 7(1).
- Kemdikbud. (2013). Implikasi Kurikulum 2013. Jakarta: Kementerian Pendidikan
- dan Kebudayaan.
- Mustopo. (1983). Kesenian Tradisional Problematika Karawitan. Jurnal Resital ISI:
- Yokyakarta.
- Miller, H., M. (2017). Pengantar Apresiasi Musik (Introduction to Musica, Quideto
- GoodListening) Terjemahan Triyono Bramantio PS (tth.)
- Miles, dkk. (2014). Qualitative Data Analysis A Methods Sourcebook. United State of
- America: SAGE Publications, Inc.
- Muhammad, A. (2010). Deteksi Bakat dan Minat Anak Sejak Dini. Jogjakarta:
- Garailmu.
- Mulyasa, E. (2007).Menjadi Guru Profesional; Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan
- Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
- Munandar, U. (1999). Kreativitas dan Keberbakatan. Strategi Mewujudkan Potensi
- Kreatif dan Bakat. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
- Nurdiani, N. (2014). Teknik Sampling Snowball Dalam Penelitian Lapangan. Jurnal
- Comtech, 5(12).
- Parmadie, B. (2017). “Dinamika Musik Dol Sebagai Media Pendidikan Seni Di Kota
- Bengkulu”. Proceedings: International Conference on Primary and Early
- Childhood Education. Bandung: PGSD Universitas Pendidikan Indonesia.
- Rozi, A. (2014). Pendidikan dalam Perspektif Teori Kritis (Ke Arah
- Kontekstualisasi Pendidikan Yang Membebaskan). Jurnal Pelopor
- Pendidikan, 5(1), 31-38.
- Rusydie, S. (2011). Prinsip-Prinsip Manajemen Kelas; Tuntunan Kreatif dan Inovatif
- untuk keberhasilan Kegiatan Belajar-Mengajar. Jogjakarta: Diva Press.
- Sukerta, P., M. (2011). Metode Penyusunan Karya Musik (Sebuah Alternatif).
- Kementrian Pendidikan Nasional Program Pascasarjana Institut Seni
- Indonesia (ISI) Surakarta.
- Tolah, A., F. (2014). Proses Berkarya Grup Musik Distorsi Akustik. Catharsis:
- Journal of Arts Education. Semarang: UNNES
- Waridi. (2003). Jurnal Pengkajian dan Penciptaan Seni. Program Pendidikan
- Pascasarjana Sekolah Tinggi Seni Indonesia (STSI) Surakarta.
References
ung, I. (2010). Meningkatkan Kreativitas Pembelajaran Bagi Guru. Jakarta Timur:
PT. Bestari Buana Murni.
Brocklehurst, B. (1971). Response to Music: Principles of Music Education. London:
Alden & Mowbray Ltd.
Djohan. (2005). Psikologi Musik. Yoyakarta: Buku Baik.
Karsono. (2011). Proses Kreatif A.T. Mahmud Dalam Penciptaan Lagu Anak-Anak.
Dewa Ruci: Jurnal Pengkajian dan Penciptaan Seni. 7(1).
Kemdikbud. (2013). Implikasi Kurikulum 2013. Jakarta: Kementerian Pendidikan
dan Kebudayaan.
Mustopo. (1983). Kesenian Tradisional Problematika Karawitan. Jurnal Resital ISI:
Yokyakarta.
Miller, H., M. (2017). Pengantar Apresiasi Musik (Introduction to Musica, Quideto
GoodListening) Terjemahan Triyono Bramantio PS (tth.)
Miles, dkk. (2014). Qualitative Data Analysis A Methods Sourcebook. United State of
America: SAGE Publications, Inc.
Muhammad, A. (2010). Deteksi Bakat dan Minat Anak Sejak Dini. Jogjakarta:
Garailmu.
Mulyasa, E. (2007).Menjadi Guru Profesional; Menciptakan Pembelajaran Kreatif dan
Menyenangkan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Munandar, U. (1999). Kreativitas dan Keberbakatan. Strategi Mewujudkan Potensi
Kreatif dan Bakat. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Nurdiani, N. (2014). Teknik Sampling Snowball Dalam Penelitian Lapangan. Jurnal
Comtech, 5(12).
Parmadie, B. (2017). “Dinamika Musik Dol Sebagai Media Pendidikan Seni Di Kota
Bengkulu”. Proceedings: International Conference on Primary and Early
Childhood Education. Bandung: PGSD Universitas Pendidikan Indonesia.
Rozi, A. (2014). Pendidikan dalam Perspektif Teori Kritis (Ke Arah
Kontekstualisasi Pendidikan Yang Membebaskan). Jurnal Pelopor
Pendidikan, 5(1), 31-38.
Rusydie, S. (2011). Prinsip-Prinsip Manajemen Kelas; Tuntunan Kreatif dan Inovatif
untuk keberhasilan Kegiatan Belajar-Mengajar. Jogjakarta: Diva Press.
Sukerta, P., M. (2011). Metode Penyusunan Karya Musik (Sebuah Alternatif).
Kementrian Pendidikan Nasional Program Pascasarjana Institut Seni
Indonesia (ISI) Surakarta.
Tolah, A., F. (2014). Proses Berkarya Grup Musik Distorsi Akustik. Catharsis:
Journal of Arts Education. Semarang: UNNES
Waridi. (2003). Jurnal Pengkajian dan Penciptaan Seni. Program Pendidikan
Pascasarjana Sekolah Tinggi Seni Indonesia (STSI) Surakarta.