Main Article Content
Abstract
Article Details
Copyright (c) 2024 Tety Nur Cholifah, Winda Novy Fauziah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Agustika, J., L. (2019). Pengambangan Media Pembelajaran Scrapbook Pada Muatan Pembelajaran IPS Siswa Kelas IV SDN Jatisari Mijen Kota Semarang (Skripsi). Semarang: Universitas Negeri Semarang.
- Arsyad, A. (2014). Media Pembelajaran. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
- Depdiknas. (2003). Undang-undang No. 20 tahun 2003. Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas.
- Dewi, T.K., dan Yuliana, R. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Scrapbook Materi Karangan Deskripsi Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Kelas III Sekolah Dasar. Kudus: Universitas Muria Kudus.
- Djamarah, S.B. (2011). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
- Fernandes, J. (2017). Penerapan Pembelajaran Tematik Kelas Rendah SD N 1
- Blunyahan, Sewon, Bantul, Yogyakarta. BASIC EDUCATION, 6(9).
- Kemendikbud. (2003). Undang-undang No, 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
- Mulyatiningsih, E. (2011). Riset Terapan Bidang Pendidikan & Teknik. Yogyakarta: UNY Press.
- Muthoharoh, A. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Kartu Domino Pada Materi Hebatnya Cita-Citaku Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Kelas IV Sekolah Dasar (Skripsi). Malang: UNIRA Malang.
- Majid, A. (2014). Pembelajaran Tematik Terpadu. Bandung: Remaja Rosdakarya.
- Novitasari. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Scrapbook Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran SKI Kelas V MI Al-Hayatul Islamiyah Malang (Skripsi). Malang: UIN Malang.
- Purwanto, N. (2002). Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis. Bandung: Remaja Karya.
- Saud, U., S. (2009). Inovasi Pendidikan. Bandung: Alpabeta.
- Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Trianto. (2011). Pembelajaran Inovatif Berorientasi Konstruktivistik, (Konsep, Landasan Teori, dan Implementasinya. Jakarta: Prestasi Pustaka Publisher.
References
Agustika, J., L. (2019). Pengambangan Media Pembelajaran Scrapbook Pada Muatan Pembelajaran IPS Siswa Kelas IV SDN Jatisari Mijen Kota Semarang (Skripsi). Semarang: Universitas Negeri Semarang.
Arsyad, A. (2014). Media Pembelajaran. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Depdiknas. (2003). Undang-undang No. 20 tahun 2003. Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas.
Dewi, T.K., dan Yuliana, R. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Scrapbook Materi Karangan Deskripsi Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Kelas III Sekolah Dasar. Kudus: Universitas Muria Kudus.
Djamarah, S.B. (2011). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Fernandes, J. (2017). Penerapan Pembelajaran Tematik Kelas Rendah SD N 1
Blunyahan, Sewon, Bantul, Yogyakarta. BASIC EDUCATION, 6(9).
Kemendikbud. (2003). Undang-undang No, 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Mulyatiningsih, E. (2011). Riset Terapan Bidang Pendidikan & Teknik. Yogyakarta: UNY Press.
Muthoharoh, A. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Kartu Domino Pada Materi Hebatnya Cita-Citaku Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Kelas IV Sekolah Dasar (Skripsi). Malang: UNIRA Malang.
Majid, A. (2014). Pembelajaran Tematik Terpadu. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Novitasari. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Scrapbook Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran SKI Kelas V MI Al-Hayatul Islamiyah Malang (Skripsi). Malang: UIN Malang.
Purwanto, N. (2002). Ilmu Pendidikan Teoritis dan Praktis. Bandung: Remaja Karya.
Saud, U., S. (2009). Inovasi Pendidikan. Bandung: Alpabeta.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Trianto. (2011). Pembelajaran Inovatif Berorientasi Konstruktivistik, (Konsep, Landasan Teori, dan Implementasinya. Jakarta: Prestasi Pustaka Publisher.