Main Article Content
Abstract
Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui tingkat kebutuhan untuk sukses, tingkat ketekunan belajar, dan untuk mengetahui kolerasi antara tingkat kebutuhanuntuk sukses dan tingkat ketekunan belajar mahasiswa PPGT angkatan 2012. Metode penelitian yang digunakan adalah teknik analisis kolerasi product moment. Populasi penelitian adalah seluruh mahasiswa PPGT angkatan 2012. Sampel penelitian adalah sampel penuh yaitu semua populasi yang berjumlah 34 siswa dijadikan sampel penelitian. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tingkat kebutuhan untuk sukses termasuk kategori sedang dengan angka rata-rata46,6. Tingkat ketekunan belajar termasuk kategori sedang dengan angka rata-rata 43.9. Hal ini menunjukkan bahwa terdapat korelasi antara kebutuhan untuk sukses dan ketekunan belajar mahasiswa PPGTangkatan 2012 dengan koefisien korelasi sebesar 0.547
Article Details
Copyright (c) 2024 Resnani Resnani

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.