Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
An author who publishes in the Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah agrees to the following terms:
Author retains the copyright and grants the Journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- A’yun, N. Q., & Sutrisno. (2017). Kesesuaian Tingkat Berpikir Soal Ujian Dengan Tujuan Pembelajaran Pada Keahlian Teknik Gambar Bangunan Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Bangunan, 22(2), 67–74.
- Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2010). Kerangka Landasan Untuk Pembelajaran, Pengajaran, dan Asesmen. (A. Prihantoro, Terjemahan). Yogyakarta: Pustaka Belajar.
- Arifin, Z. (2016). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
- Arikunto, S. (2016). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan (2nd ed.). Jakarta: Bumi Aksara.
- Arikunto, S. (2017). Pengembangan Instrumen Penelitian dan Penilaian Program. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
- Djaali. (2020). Metodologi Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Bumi Aksara.
- Hamzah, A., & Muhlisrarini. (2016). Perencanaan dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
- Helmawati. (2019). Pembelajaran dan Penilaian Berbasis HOTS. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
- Kurniasi, E. R., Y, Y., & Karennisa, F. (2020). Analisis Soal Ulangan Harian Matematika Kelas IX SMP Negeri 1 Toboali. Jurnal Ilmu Pendidikan (JIP) STKIP Kusuma Negara, 12(1), 43–52. https://doi.org/10.37640/jip.v12i1.276
- Lestari, K. E., & Yudhanegara, M. R. (2018). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung: PT Refika Aditama.
- OECD. (2019). PISA 2018 Mathematics Framework. Paris : OECD Publishing.
- Permendikbud Nomor 58 Tahun 2014 Tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah, 1 (2014).
- Sudjana, N. (2019). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
- Sugiyono. (2019). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
- Sukmadinata, N. S. (2010). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
- Supardi. (2013). Aplikasi Statistika dalam Penelitian. Jakarta : Change Publication.
- Suzana, A. (2017). Analisis Tingkat Kesukaran dan Daya Beda Butir-Butir Soal Penilaian Akhir Tahun Matematika Kelas X di SMA Negeri 1 Purbalingga Penilaian pengetahuan ( KI-3 ) berdasarkan kurikulum 2013 dilakukan dengan. MathGram Matematika, 2(2), 1–8.
References
A’yun, N. Q., & Sutrisno. (2017). Kesesuaian Tingkat Berpikir Soal Ujian Dengan Tujuan Pembelajaran Pada Keahlian Teknik Gambar Bangunan Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Bangunan, 22(2), 67–74.
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2010). Kerangka Landasan Untuk Pembelajaran, Pengajaran, dan Asesmen. (A. Prihantoro, Terjemahan). Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Arifin, Z. (2016). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Arikunto, S. (2016). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan (2nd ed.). Jakarta: Bumi Aksara.
Arikunto, S. (2017). Pengembangan Instrumen Penelitian dan Penilaian Program. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Djaali. (2020). Metodologi Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Bumi Aksara.
Hamzah, A., & Muhlisrarini. (2016). Perencanaan dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Helmawati. (2019). Pembelajaran dan Penilaian Berbasis HOTS. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Kurniasi, E. R., Y, Y., & Karennisa, F. (2020). Analisis Soal Ulangan Harian Matematika Kelas IX SMP Negeri 1 Toboali. Jurnal Ilmu Pendidikan (JIP) STKIP Kusuma Negara, 12(1), 43–52. https://doi.org/10.37640/jip.v12i1.276
Lestari, K. E., & Yudhanegara, M. R. (2018). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung: PT Refika Aditama.
OECD. (2019). PISA 2018 Mathematics Framework. Paris : OECD Publishing.
Permendikbud Nomor 58 Tahun 2014 Tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah, 1 (2014).
Sudjana, N. (2019). Penilaian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Sugiyono. (2019). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sukmadinata, N. S. (2010). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Supardi. (2013). Aplikasi Statistika dalam Penelitian. Jakarta : Change Publication.
Suzana, A. (2017). Analisis Tingkat Kesukaran dan Daya Beda Butir-Butir Soal Penilaian Akhir Tahun Matematika Kelas X di SMA Negeri 1 Purbalingga Penilaian pengetahuan ( KI-3 ) berdasarkan kurikulum 2013 dilakukan dengan. MathGram Matematika, 2(2), 1–8.