Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
An author who publishes in the Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah agrees to the following terms:
Author retains the copyright and grants the Journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Submission of a manuscript implies that the submitted work has not been published before (except as part of a thesis or report, or abstract); that it is not under consideration for publication elsewhere; that its publication has been approved by all co-authors. If and when the manuscript is accepted for publication, the author(s) still hold the copyright and retain publishing rights without restrictions. For the new invention, authors are suggested to manage its patent before published. The license type is CC-BY-SA 4.0.
Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Amri, S. 2013. Pengembangan dan Model Pembelajaran dalam Kurikulum
- Jakarta: Prestasi Pustakaraya
- Hamzah & Muhlisrarini. 2013. Perencanaan dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
- Kunandar. 2013. Penilaian autentik (penialaian hasil belajar peserta didik berdasarkan kurikulum 2013). Jakarta: Rajawali Pers
- Kurniawati, Yuni. 2017. Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Team Assisted Individualization (TAI) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas VII SMP Negeri 4 Kota Bengkulu. Bengkulu: Universitas Bengkulu
- Ningrum, Epon. 2013. Panduan Praktis Peneltian Tindakan kelas. Bandung: CV Putra Setia
- Sardiman. 2012. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Rajawali Press
- Slavin, R E. 2005. Cooperative Learning Teori Riset dan Praktik. Bandung: Nusa Media
- Soedjadi, R. 2000. Kiat Pendidikan Matematika di Indonesia. Jakarta:
- Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Suprijono, Agus. 2009. Cooperative Learning Teori dan Aplikasi Paikem. Yogyakarta:Pustaka Pelajar
- Widada & Herawaty.2007. Implementasi RME, CMP, dan Model Pembelajaran Kooperatif. Diktat Tidak Dipublikasikan
- Yunita, Fani. 2015. Penerapan Model Pembelajaran Snowball Throwing untuk meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas VIII A di SMP Negeri 10 Kota Bengkulu. Bengkulu:Universitas Bengkulu.
Referensi
Amri, S. 2013. Pengembangan dan Model Pembelajaran dalam Kurikulum
Jakarta: Prestasi Pustakaraya
Hamzah & Muhlisrarini. 2013. Perencanaan dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Kunandar. 2013. Penilaian autentik (penialaian hasil belajar peserta didik berdasarkan kurikulum 2013). Jakarta: Rajawali Pers
Kurniawati, Yuni. 2017. Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Team Assisted Individualization (TAI) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas VII SMP Negeri 4 Kota Bengkulu. Bengkulu: Universitas Bengkulu
Ningrum, Epon. 2013. Panduan Praktis Peneltian Tindakan kelas. Bandung: CV Putra Setia
Sardiman. 2012. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Rajawali Press
Slavin, R E. 2005. Cooperative Learning Teori Riset dan Praktik. Bandung: Nusa Media
Soedjadi, R. 2000. Kiat Pendidikan Matematika di Indonesia. Jakarta:
Direktorat Jenderal Pendidikan Tinggi Suprijono, Agus. 2009. Cooperative Learning Teori dan Aplikasi Paikem. Yogyakarta:Pustaka Pelajar
Widada & Herawaty.2007. Implementasi RME, CMP, dan Model Pembelajaran Kooperatif. Diktat Tidak Dipublikasikan
Yunita, Fani. 2015. Penerapan Model Pembelajaran Snowball Throwing untuk meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas VIII A di SMP Negeri 10 Kota Bengkulu. Bengkulu:Universitas Bengkulu.