Isi Artikel Utama

Abstrak

Abstract

This study aims to:  Determine the factors that causes students errors in solving about the angle, arc and juring in the circle of class VIII SMP Negeri 21 Kota Bengkulu  This research uses qualitative descriptive method. Subjects in this study were students of class VIII 3 SMP Negeri 21 Kota Bengkulu. Data is processed through diagnostic tests and interviews. Data were analyzed descriptively. These result indicated that: The factors that cause errors students in solving problems circle as follows: a) Not understanding the concept on circle material as much as 28 students; b) Less careful in doing mathematics counting operations as many as 24 students; c) uessing the answers to as many as 11 students; and d) did not master the material prerequisites as many as 9 students

Rincian Artikel

Biografi Penulis

wawan adi susanto, Bengkulu University

department of mathematics of education

Effie Efrida Muchlis, bengkulu university

pendidikan matematika, universitas bengkulu

Syafdi Maizora, universitas bengkulu

pendidikan matematika, universitas bengkulu
Cara Mengutip
susanto, wawan adi, Muchlis, E. E., & Maizora, S. (2018). FAKTOR-FAKTOR PENYEBAB KESALAHAN SISWA DALAM MENYELESAIKAN SOAL TENTANG SUDUT, BUSUR, DAN JURING DALAM LINGKARAN PADA SISWA KELAS VIII SMP NEGERI 21 KOTA BENGKULU. JP2MS, 2(2), 145–151. https://doi.org/10.33369/jp2ms.2.2.145-151

Referensi

  1. DAFTAR PUSTAKA
  2. Abdurrahman, Mulyono. 2012. Anak Berkesulitan Belajar. Jakarta: Rineka Cipta
  3. Arikunto. 2013. Prosedure Penelitian. Jakarta : Rineka Cipta
  4. Aisyah, Siti. 2015. Diagnosis Kesalahan Siswa Dalam Menyelesaikan Soal pada Pokok Bahasan Lingkaran di SMPN 11 Kota Bengkulu. Skripsi ini tidak diterbitkan : Universitas Bengkulu
  5. Arikunto, Suharsimi. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta
  6. Sanjaya, Wina. 2013. Penelitian Pendidikan. Jakarta: KENCANA
  7. Setiawan, Rengga. 2016. Diagnosis kesalahan siswa dalam menyelesaikan soal lingkaran kelas VIII SMP Negeri 1 Talang Empat. Skripsi ini tidak diterbitkan. Universitas Bengkulu.
  8. Shadiq, Fadjar. 2014. Pembelajaran Matematika. Yogyakarta: Graha Ilmu
  9. Suherman, E.et al. 2001. Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Bandung: JICA-Universitas Pendidikan Indonesia
  10. Suwarto. 2012. Pengembangan Tes Diagnostik Dalam Pembelajaran. Jakarta: Pustaka Pelajar
  11. Widdiharto, Rachmadi. 2008. Diagnosis Kesulitan Belajar Matematika SMP dan Alternatif Proses Remidinya. Yogyakarta : Pusat Pengembangan dan Pemberdayaan Pendidik dan Tenaga Kependidikan Matematika