Main Article Content
Abstract
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Anwar. (2007) Manajemen Pemberdayaan Perempuan (Perubahan Sosial Melalui Pembelajaran Vocational Skill Pada Keluarga Nelayan), Bandung: Alfabeta.
- Dapla, N., Gosal, R., & Pangemanan, S. (2018). Partisipasi Masyarakat Dalam Pembangunan Desa (Studi Di Desa Debula Kecamatan Kwelamdua Kabupaten Yahukimo). Eksekutif, 1(1), 1–11.
- Dayat, D., & Anwarudin, O. (2020). Faktor-Faktor Penentu Partisipasi Petani Dalam Penyuluhan Pertanian Era Otonomi Daerah Di Kabupaten Bogor. Jurnal Agribisnis Terpadu, 13(2), 167. Https://Doi.Org/10.33512/Jat.V13i2.9865
- Kotler, P., & Amstrong, G. (2012). Manajemen Pemasaran (Prinsip-Prinsip Manajemen Pemasaran). In Edisi Millenium, Jilid 1.
- Masitah, I. (2013). Pengembangan Desa Wisata Oleh Pemerintah Desa Babakan Kecamatan Pangandaran Kabupaten Pangandaran. Dinamika : Jurnal Ilmiah Ilmu Administrasi Negara, 53(9), 1689–1699. Https://Doi.Org/10.1017/Cbo9781107415324.004
- Saepudin, A., Ardiwinata, J. S., Ilfiandra, I., & Sukarya, Y. (2015). Efektifitas Pelatihan Dan Efikasi Diri Dalam Meningkatkan Perilaku Berwirausaha Pada Masyarakat Transisi. Mimbar, Jurnal Sosial Dan Pembangunan, 31(1), 93. Https://Doi.Org/10.29313/Mimbar.V31i1.1130
- Saraswati, Putu Diah, & Santika, I Wayan. (2019). Peran Inovasi Produk Memediasi Orientasi Pasar Terhadap Kinerja Pemasaran Produsen Makanan Oleh-Oleh Khas Bali. E-Jurnal Manajemen, 8(12), 6992–7012.
- Sugiarti, Rara, D. (2016). Pengembangan Potensi Desa Wisata Di Kabupaten Ngawi. Cakra Wisata.
- Susyanti, D. W., & Latianingsih, N. (2013). Potensi Desa Melalui Pariwisata Pedesaan. Ekonomi Dan Bisnis, 12(1), 33–36.
- Tyas, N. W., & Damayanti, M. (2018). Potensi Pengembangan Desa Kliwonan Sebagai Desa Wisata Batik Di Kabupaten Sragen. Journal Of Regional And Rural Development Planning, 2(1), 74. Https://Doi.Org/10.29244/Jp2wd.2018.2.1.74-89
- Wahyuningtias, D., Lestari, N. S., & Levyta, F. (2018). Strategi Pemasaran Dodol Betawi Hb . Tohahb . Toha Di Jakarta Marketing Strategy Of Betawi Dodol Hb . Toha Hb . Toha In Jakarta. Jurnal Hospitality Dan Pariwisata, 4(1), 32–48.
- Yuliarso, M. . (2019). Pesona Danau Suro Manggi, Integrasi Embung Dan Raga Desa. Pusat Data Dan Informasi Badan Penelitian Dan Pengambangan Pendidikan Dan Pelatihan Dan Informasi.
References
Anwar. (2007) Manajemen Pemberdayaan Perempuan (Perubahan Sosial Melalui Pembelajaran Vocational Skill Pada Keluarga Nelayan), Bandung: Alfabeta.
Dapla, N., Gosal, R., & Pangemanan, S. (2018). Partisipasi Masyarakat Dalam Pembangunan Desa (Studi Di Desa Debula Kecamatan Kwelamdua Kabupaten Yahukimo). Eksekutif, 1(1), 1–11.
Dayat, D., & Anwarudin, O. (2020). Faktor-Faktor Penentu Partisipasi Petani Dalam Penyuluhan Pertanian Era Otonomi Daerah Di Kabupaten Bogor. Jurnal Agribisnis Terpadu, 13(2), 167. Https://Doi.Org/10.33512/Jat.V13i2.9865
Kotler, P., & Amstrong, G. (2012). Manajemen Pemasaran (Prinsip-Prinsip Manajemen Pemasaran). In Edisi Millenium, Jilid 1.
Masitah, I. (2013). Pengembangan Desa Wisata Oleh Pemerintah Desa Babakan Kecamatan Pangandaran Kabupaten Pangandaran. Dinamika : Jurnal Ilmiah Ilmu Administrasi Negara, 53(9), 1689–1699. Https://Doi.Org/10.1017/Cbo9781107415324.004
Saepudin, A., Ardiwinata, J. S., Ilfiandra, I., & Sukarya, Y. (2015). Efektifitas Pelatihan Dan Efikasi Diri Dalam Meningkatkan Perilaku Berwirausaha Pada Masyarakat Transisi. Mimbar, Jurnal Sosial Dan Pembangunan, 31(1), 93. Https://Doi.Org/10.29313/Mimbar.V31i1.1130
Saraswati, Putu Diah, & Santika, I Wayan. (2019). Peran Inovasi Produk Memediasi Orientasi Pasar Terhadap Kinerja Pemasaran Produsen Makanan Oleh-Oleh Khas Bali. E-Jurnal Manajemen, 8(12), 6992–7012.
Sugiarti, Rara, D. (2016). Pengembangan Potensi Desa Wisata Di Kabupaten Ngawi. Cakra Wisata.
Susyanti, D. W., & Latianingsih, N. (2013). Potensi Desa Melalui Pariwisata Pedesaan. Ekonomi Dan Bisnis, 12(1), 33–36.
Tyas, N. W., & Damayanti, M. (2018). Potensi Pengembangan Desa Kliwonan Sebagai Desa Wisata Batik Di Kabupaten Sragen. Journal Of Regional And Rural Development Planning, 2(1), 74. Https://Doi.Org/10.29244/Jp2wd.2018.2.1.74-89
Wahyuningtias, D., Lestari, N. S., & Levyta, F. (2018). Strategi Pemasaran Dodol Betawi Hb . Tohahb . Toha Di Jakarta Marketing Strategy Of Betawi Dodol Hb . Toha Hb . Toha In Jakarta. Jurnal Hospitality Dan Pariwisata, 4(1), 32–48.
Yuliarso, M. . (2019). Pesona Danau Suro Manggi, Integrasi Embung Dan Raga Desa. Pusat Data Dan Informasi Badan Penelitian Dan Pengambangan Pendidikan Dan Pelatihan Dan Informasi.