Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Diana, B. (2021). The Cone Of Experience In Teaching Mathematics. 218–226. Https://Doi.Org/10.51582/Interconf.19-20.02.2021.018.
- Frankl, V. (2003). Logoterapi Melalui Pemaknaan Eksistensi. Kreasi Wacana.
- Hamzah A & Muhlisrarini. (2016). Perencanaan Dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta. Pt. Raja Grafindo Persada.
- Hanifah. (2015). Model Pembelajaran Kalkulus Berdasarkan Teori Aksi Proses Objek Dan Skema (Model Apos). Disertasi Unp.
- Hanifah. (2016). Model Apos Inovasi Pada Pembelajaran Matematika. 98.
- Hanifah & Febrila Lilia Gina. (2021). Student Response To Geometry Lkpd Based On Apos Model Assisted Geogebra Created By Mathematics Teacher. Telah Dipresentasikan Pada Konferensi Internasional Icetep Pada Tanggal 20 November 2021 Di Fkip Unib.
- Hanifah, H. (2019). Respon Siswa Sma N 1 Kota Bengkulu Terhadap Model Apos Dengan Pendekatan Saintifik. Dharma Raflesia : Jurnal Ilmiah Pengembangan Dan Penerapan Ipteks, 17(1), 14–26. Https://Doi.Org/10.33369/Dr.V17i1.6216.
- Kurnia, I. A. (2017). Analisis Hambatan Penerapan Fase-Fase Model Problem Based Learning ( Pbl ) Dalam Pembelajaran Matematika. Seminar Matematika Dan Pendidikan Matematika Uny, 41–48.
- Mulyati, T. (2016). Pendekatan Konstruktivisme Dan Dampaknya Bagi Hasil Belajar Matematika Siswa Sd. Eduhumaniora | Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 1(2). Https://Doi.Org/10.17509/Eh.V1i2.2738.
- Novela, R., Rahimah, D., & S, M. F. (2017). Penerapan Model Mastery Learning Berbantuan Lkpd Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Peserta Didik Di Kelas Viii.3 Smp Negeri 4 Kota Bengkulu. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (Jp2ms), 1(1).
- Prastowo. (2011). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Jakarta.Diva Press.
- Prastowo. (2014). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Jakarta. Diva Press.
- Soewarno, Hasmiana, & Faiza. (2016). Kendala-Kendala Yang Dihadapi Guru Dalam Memanfaatkan Media Berbasis Komputer Di Sd Negeri 10 Banda Aceh. 2(4), 28–39.
- Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Yogyakarta. Alfabeta.
Referensi
Diana, B. (2021). The Cone Of Experience In Teaching Mathematics. 218–226. Https://Doi.Org/10.51582/Interconf.19-20.02.2021.018.
Frankl, V. (2003). Logoterapi Melalui Pemaknaan Eksistensi. Kreasi Wacana.
Hamzah A & Muhlisrarini. (2016). Perencanaan Dan Strategi Pembelajaran Matematika. Jakarta. Pt. Raja Grafindo Persada.
Hanifah. (2015). Model Pembelajaran Kalkulus Berdasarkan Teori Aksi Proses Objek Dan Skema (Model Apos). Disertasi Unp.
Hanifah. (2016). Model Apos Inovasi Pada Pembelajaran Matematika. 98.
Hanifah & Febrila Lilia Gina. (2021). Student Response To Geometry Lkpd Based On Apos Model Assisted Geogebra Created By Mathematics Teacher. Telah Dipresentasikan Pada Konferensi Internasional Icetep Pada Tanggal 20 November 2021 Di Fkip Unib.
Hanifah, H. (2019). Respon Siswa Sma N 1 Kota Bengkulu Terhadap Model Apos Dengan Pendekatan Saintifik. Dharma Raflesia : Jurnal Ilmiah Pengembangan Dan Penerapan Ipteks, 17(1), 14–26. Https://Doi.Org/10.33369/Dr.V17i1.6216.
Kurnia, I. A. (2017). Analisis Hambatan Penerapan Fase-Fase Model Problem Based Learning ( Pbl ) Dalam Pembelajaran Matematika. Seminar Matematika Dan Pendidikan Matematika Uny, 41–48.
Mulyati, T. (2016). Pendekatan Konstruktivisme Dan Dampaknya Bagi Hasil Belajar Matematika Siswa Sd. Eduhumaniora | Jurnal Pendidikan Dasar Kampus Cibiru, 1(2). Https://Doi.Org/10.17509/Eh.V1i2.2738.
Novela, R., Rahimah, D., & S, M. F. (2017). Penerapan Model Mastery Learning Berbantuan Lkpd Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Peserta Didik Di Kelas Viii.3 Smp Negeri 4 Kota Bengkulu. Jurnal Penelitian Pembelajaran Matematika Sekolah (Jp2ms), 1(1).
Prastowo. (2011). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Jakarta.Diva Press.
Prastowo. (2014). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Jakarta. Diva Press.
Soewarno, Hasmiana, & Faiza. (2016). Kendala-Kendala Yang Dihadapi Guru Dalam Memanfaatkan Media Berbasis Komputer Di Sd Negeri 10 Banda Aceh. 2(4), 28–39.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. Yogyakarta. Alfabeta.