Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Asyani, Y. S. (2017). Efektivitas Pendekatan Kontekstual dalam Pembelajaran Menulis Teks Negosiasi. Alinea: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Pengajaran, 1(1), 89. doi:10.35194/alinea.v1i1.86
- Awalludin, A. (2018). Efektivitas Model Decision Making dalam Pembelajaran Menulis Paragraf Persuasif Siswa Kelas X SMK Trisakti Baturaja. Jurnal Bindo Sastra, 2(1), 160. doi:10.32502/jbs.v2i1.923
- Awalludin, A., & Lestari, Y. (2017). Pengembangan Modul Menulis Makalah pada Mata Kuliah Pengembangan Keterampilan Menulis. Jurnal Bindo Sastra, 1(2), 122. doi:10.32502/jbs.v1i2.762
- Dalman, (2014). Keterampilan Menulis. Jakarta: Rajawali Pers.
- Farhan, A., Martha, I. N., & Putrayasa, I. B. (2019). Peningkatan Kemampuan Siswa Menulis Teks Negosiasi Dengan Menggunakan Metode Karyawisata Kelas X Ipa 1 Man 1 Buleleng. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia Undiksha, 8(2). doi:10.23887/jjpbs.v8i2.20615
- Huda, A. I. N., Turahmat, T., & Azizah, A. (2018). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Negosiasi dengan Model Pembelajaran Group Investigation pada Siswa Kelas X SMA Negeri 2 Rembang. Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia, 5(2), 19. doi:10.30659/j.v5i2.2349
- Keraf, G. (2010). Diksi dan Gaya Bahasa. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
- Musman, A. (2016). Sukses Negosiasi: Dengan Siapa Saja, Kapan Saja, dan di Mana Saja. Yogyakarta: PT Anak Hebat Indonesia.
- Noermanzah & Friantary, H. (2019). Development of Competency-Based Poetry Learning Materials for Class X High Schools. International Journal of Recent Technology and Engineering, 8(4), 6631.
- Noermanzah, N., Abid, S., & Aprika, E. (2018). Pengaruh Teknik Send a Problem terhadap Kemampuan Menulis Daftar Pustaka Siswa Kelas XI SMA Negeri 4 Lubuklinggau. Jurnal Kajian Bahasa, Sastra dan Pengajaran (KIBASP), 1(2), 172. doi:10.31539/kibasp.v1i2.273
- Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
- Qodratilah, M. (2011). Kamus Bahasa Indonesia untuk Pelajar. Jakarta: Badan Pengembangan dan Pembinaan Bahasa.
- Riyanti, S., Susetyo, S., & Wardhana, D. E. C. (2019). Korelasi antara Minat Baca dengan Kemampuan Menulis Teks Prosedur Kompleks pada Siswa Kelas VII SMP Negeri Sumber Rejo Kabupaten Musi Rawas. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 5(1), 43. doi:10.33369/diksa.v5i1.9236
- Suherli, dkk. (2017). Bahasa Indonesia: Untuk SMA/MA/SMK/MAK Kelas X. Edisi Revisi. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
- Sukmadinata, N.S. 2011. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosadakarya.
- Tarigan, H.G. (2008). Menulis: Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
References
Asyani, Y. S. (2017). Efektivitas Pendekatan Kontekstual dalam Pembelajaran Menulis Teks Negosiasi. Alinea: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Pengajaran, 1(1), 89. doi:10.35194/alinea.v1i1.86
Awalludin, A. (2018). Efektivitas Model Decision Making dalam Pembelajaran Menulis Paragraf Persuasif Siswa Kelas X SMK Trisakti Baturaja. Jurnal Bindo Sastra, 2(1), 160. doi:10.32502/jbs.v2i1.923
Awalludin, A., & Lestari, Y. (2017). Pengembangan Modul Menulis Makalah pada Mata Kuliah Pengembangan Keterampilan Menulis. Jurnal Bindo Sastra, 1(2), 122. doi:10.32502/jbs.v1i2.762
Dalman, (2014). Keterampilan Menulis. Jakarta: Rajawali Pers.
Farhan, A., Martha, I. N., & Putrayasa, I. B. (2019). Peningkatan Kemampuan Siswa Menulis Teks Negosiasi Dengan Menggunakan Metode Karyawisata Kelas X Ipa 1 Man 1 Buleleng. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia Undiksha, 8(2). doi:10.23887/jjpbs.v8i2.20615
Huda, A. I. N., Turahmat, T., & Azizah, A. (2018). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Negosiasi dengan Model Pembelajaran Group Investigation pada Siswa Kelas X SMA Negeri 2 Rembang. Jurnal Pendidikan Bahasa Indonesia, 5(2), 19. doi:10.30659/j.v5i2.2349
Keraf, G. (2010). Diksi dan Gaya Bahasa. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Musman, A. (2016). Sukses Negosiasi: Dengan Siapa Saja, Kapan Saja, dan di Mana Saja. Yogyakarta: PT Anak Hebat Indonesia.
Noermanzah & Friantary, H. (2019). Development of Competency-Based Poetry Learning Materials for Class X High Schools. International Journal of Recent Technology and Engineering, 8(4), 6631.
Noermanzah, N., Abid, S., & Aprika, E. (2018). Pengaruh Teknik Send a Problem terhadap Kemampuan Menulis Daftar Pustaka Siswa Kelas XI SMA Negeri 4 Lubuklinggau. Jurnal Kajian Bahasa, Sastra dan Pengajaran (KIBASP), 1(2), 172. doi:10.31539/kibasp.v1i2.273
Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
Qodratilah, M. (2011). Kamus Bahasa Indonesia untuk Pelajar. Jakarta: Badan Pengembangan dan Pembinaan Bahasa.
Riyanti, S., Susetyo, S., & Wardhana, D. E. C. (2019). Korelasi antara Minat Baca dengan Kemampuan Menulis Teks Prosedur Kompleks pada Siswa Kelas VII SMP Negeri Sumber Rejo Kabupaten Musi Rawas. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 5(1), 43. doi:10.33369/diksa.v5i1.9236
Suherli, dkk. (2017). Bahasa Indonesia: Untuk SMA/MA/SMK/MAK Kelas X. Edisi Revisi. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.
Sukmadinata, N.S. 2011. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosadakarya.
Tarigan, H.G. (2008). Menulis: Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.