Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Arikunto, S. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
- Asrif, N. (2019). Pembinaan dan Pengembangan Bahasa Daerah dalam Memantapkan Kedudukan dan Fungsi Bahasa Indonesia. MABASAN, 4(1), 11–12. doi:10.26499/mab.v4i1.183
- Awalludin, A. (2018). Efektivitas Model Decision Making dalam Pembelajaran Menulis Paragraf Persuasif Siswa Kelas X SMK Trisakti Baturaja. Jurnal Bindo Sastra, 2(1), 160. doi:10.32502/jbs.v2i1.923
- Awalludin. (2017). Pengantar Bahasa Indonesia untuk Perguruan Tinggi. Yogyakarta: Deepublish.
- Darma, Y. A. & Kosasih, E. (2009). Menulis Surat Dinas Lengkap. Bandung: Yrama Widya.
- Djuharie, O. S. & Suherli. (2009). Surat Menyurat Serbaguna: Panduan Korespondensi Bahasa Indonesia. Bandung: Yrama Widya.
- Fitri, R. (2016). Penerapan Teknik Pemodelan untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Surat Resmi Siswa Kelas VIII SMP. Gramatika STKIP PGRI Sumatera Barat, 2(1). 120, doi:10.22202/jg.2016.v2i2.1200
- Karto, Suhartono, Susetyo, Noermanzah, Maisarah, I. (2019). The Differences Ability in Writing Descriptive Texts by Using Chain Writing and Conventional Methods. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(10), 2718. http://www.ijstr.org/paper-references.php?ref=IJSTR-1019-24157
- Nadia, F. & Sugihastuti. (2018). Surat Dinas: Teori dan Praktik. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
- Nani, N. (2018). Analisis Kesalahan Berbahasa dalam Pembelajaran Menulis Surat Dinas pada Siswa Kelas VII G di SMP Negeri 17 Kota Serang. Jurnal Membaca (Bahasa dan Sastra Indonesia), 3(2), 135. doi:10.30870/jmbsi.v3i2.5227
- Noermanzah, N. (2019). Bahasa sebagai Alat Komunikasi, Citra Pikiran, dan Kepribadian. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa dan Sastra, Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa (Semiba), 307, https://ejournal.unib.ac.id/index.php/semiba/article/view/11151/5537
- Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
- Rachman, A. (2010). Menulis Surat. Bekasi: Adhi Aksara Abadi Indonesia.
- Wiguno, P. S., & Jaja, J. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Teks Surat Berdasarkan Surat Pribadi dan Surat Dinas dan Implementasinya dalam Pembelajaran di SMP. Jurnal Tuturan, 8(2). 107-108, doi:10.33603/jt.v8i2.2868
- Zulaeha, I. (2013). Pengembangan Model Pembelajaran Keterampilan Berbahasa Indonesia Berkonteks Multikultural. Litera, 12(1), 98, doi:10.21831/ltr.v12i01.1331
References
Arikunto, S. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Asrif, N. (2019). Pembinaan dan Pengembangan Bahasa Daerah dalam Memantapkan Kedudukan dan Fungsi Bahasa Indonesia. MABASAN, 4(1), 11–12. doi:10.26499/mab.v4i1.183
Awalludin, A. (2018). Efektivitas Model Decision Making dalam Pembelajaran Menulis Paragraf Persuasif Siswa Kelas X SMK Trisakti Baturaja. Jurnal Bindo Sastra, 2(1), 160. doi:10.32502/jbs.v2i1.923
Awalludin. (2017). Pengantar Bahasa Indonesia untuk Perguruan Tinggi. Yogyakarta: Deepublish.
Darma, Y. A. & Kosasih, E. (2009). Menulis Surat Dinas Lengkap. Bandung: Yrama Widya.
Djuharie, O. S. & Suherli. (2009). Surat Menyurat Serbaguna: Panduan Korespondensi Bahasa Indonesia. Bandung: Yrama Widya.
Fitri, R. (2016). Penerapan Teknik Pemodelan untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Surat Resmi Siswa Kelas VIII SMP. Gramatika STKIP PGRI Sumatera Barat, 2(1). 120, doi:10.22202/jg.2016.v2i2.1200
Karto, Suhartono, Susetyo, Noermanzah, Maisarah, I. (2019). The Differences Ability in Writing Descriptive Texts by Using Chain Writing and Conventional Methods. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(10), 2718. http://www.ijstr.org/paper-references.php?ref=IJSTR-1019-24157
Nadia, F. & Sugihastuti. (2018). Surat Dinas: Teori dan Praktik. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Nani, N. (2018). Analisis Kesalahan Berbahasa dalam Pembelajaran Menulis Surat Dinas pada Siswa Kelas VII G di SMP Negeri 17 Kota Serang. Jurnal Membaca (Bahasa dan Sastra Indonesia), 3(2), 135. doi:10.30870/jmbsi.v3i2.5227
Noermanzah, N. (2019). Bahasa sebagai Alat Komunikasi, Citra Pikiran, dan Kepribadian. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa dan Sastra, Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa (Semiba), 307, https://ejournal.unib.ac.id/index.php/semiba/article/view/11151/5537
Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
Rachman, A. (2010). Menulis Surat. Bekasi: Adhi Aksara Abadi Indonesia.
Wiguno, P. S., & Jaja, J. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Teks Surat Berdasarkan Surat Pribadi dan Surat Dinas dan Implementasinya dalam Pembelajaran di SMP. Jurnal Tuturan, 8(2). 107-108, doi:10.33603/jt.v8i2.2868
Zulaeha, I. (2013). Pengembangan Model Pembelajaran Keterampilan Berbahasa Indonesia Berkonteks Multikultural. Litera, 12(1), 98, doi:10.21831/ltr.v12i01.1331