Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Arikunto, S. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
- Dalman. (2013). Keterampilan Membaca. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
- Darmiyati, Z. & Budiasih. (2001). Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia di Kelas Rendah. Yogyakarta: PAS.
- Depdikbud. (2013). Silabus dan RPP. Jakarta: Kemendikbud.
- Dimyati & Mudjiono. (2002). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
- Hasmi, F. (2017). Peningkatan Keterampilan Membaca Permulaan dengan Menggunakan Media Kartu Kata pada Siswa Kelas II SD Negeri 001 Rimba Sekampung Dumai. School Education Journal PGSD FIP UNIMED, 7(4), 423–428. doi:10.24114/sejpgsd.v7i4.8096
- Mulyana, A. (2003). Pendidikan bagi Anak Berkesulitan Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
- Murtopo, A. (2012). Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan melalui Media Kartu Kata Begambar pada Anak Kelompak B2 RA Ma’arif Nu Karang Tengah Kerta Negara Purbalingga. Jurnal Wahana Bahasa, 57(2), 124-156.
- Nilawati, N. (2016). Hubungan Minat Membaca dengan Kemampuan Menulis Teks Pidato Siswa Kelas X SMA Negeri 7 Kota Lubuklinggau. Diksa : Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(1), 9–21. doi:10.33369/diksa.v2i1.3222
- Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. Dalam Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
- Noermanzah, N. (2017). A 1.4 Year Old Child Language Acquisition (Case Study on a Bilingual Family). PAROLE: Journal of Linguistics and Education, 5(2), 145-154. https://doi.org/10.14710/parole.v5i2.154
- Nuraini, N. (2015). Meningkatkan Kemampuan Membaca Nyaring melalui Media Gambar dan Kartu Kata Siswa Kelas 1 SD 101799 Delitua Kabupaten Deli Serdang. School Education Journal PGSD FIP UNIMED, 3(2), 170–184. doi:10.24114/sejpgsd.v3i2.2945
- Nurgiyantoro, B. (2010). Dasar-Dasar Pengembangan Kurikulum Sekolah. Yogyakarta: BPFE.
- Pakasi. (2001). Arti dan Fungsi Alat Peraga di Sekolah Dasar. Bandung: Jamara.
- Ramadani, R. (2015). Membaca Permulaan melalui Kegiatan Menebalkan Huruf. Jurnal Pendidikan Anak, 4(1). doi:10.21831/jpa.v4i1.12346
- Rosni, R. (2016). Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan melalui Penerapan Metode SAS (Struktural Analitik Sintetik) Anak Usia 5-6 Tahun di TK Taman Harapan. Elementary school Journal PGSD FIP UNIMED, 5(2), 98–106. doi:10.24114/esjpgsd.v5i2.4475
- Wardani, I.G.A.K., Wihardit., & Nasution. (2006). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarata: Universitas Terbuka.
References
Arikunto, S. (2006). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Dalman. (2013). Keterampilan Membaca. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Darmiyati, Z. & Budiasih. (2001). Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia di Kelas Rendah. Yogyakarta: PAS.
Depdikbud. (2013). Silabus dan RPP. Jakarta: Kemendikbud.
Dimyati & Mudjiono. (2002). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Hasmi, F. (2017). Peningkatan Keterampilan Membaca Permulaan dengan Menggunakan Media Kartu Kata pada Siswa Kelas II SD Negeri 001 Rimba Sekampung Dumai. School Education Journal PGSD FIP UNIMED, 7(4), 423–428. doi:10.24114/sejpgsd.v7i4.8096
Mulyana, A. (2003). Pendidikan bagi Anak Berkesulitan Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Murtopo, A. (2012). Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan melalui Media Kartu Kata Begambar pada Anak Kelompak B2 RA Ma’arif Nu Karang Tengah Kerta Negara Purbalingga. Jurnal Wahana Bahasa, 57(2), 124-156.
Nilawati, N. (2016). Hubungan Minat Membaca dengan Kemampuan Menulis Teks Pidato Siswa Kelas X SMA Negeri 7 Kota Lubuklinggau. Diksa : Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(1), 9–21. doi:10.33369/diksa.v2i1.3222
Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. Dalam Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
Noermanzah, N. (2017). A 1.4 Year Old Child Language Acquisition (Case Study on a Bilingual Family). PAROLE: Journal of Linguistics and Education, 5(2), 145-154. https://doi.org/10.14710/parole.v5i2.154
Nuraini, N. (2015). Meningkatkan Kemampuan Membaca Nyaring melalui Media Gambar dan Kartu Kata Siswa Kelas 1 SD 101799 Delitua Kabupaten Deli Serdang. School Education Journal PGSD FIP UNIMED, 3(2), 170–184. doi:10.24114/sejpgsd.v3i2.2945
Nurgiyantoro, B. (2010). Dasar-Dasar Pengembangan Kurikulum Sekolah. Yogyakarta: BPFE.
Pakasi. (2001). Arti dan Fungsi Alat Peraga di Sekolah Dasar. Bandung: Jamara.
Ramadani, R. (2015). Membaca Permulaan melalui Kegiatan Menebalkan Huruf. Jurnal Pendidikan Anak, 4(1). doi:10.21831/jpa.v4i1.12346
Rosni, R. (2016). Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan melalui Penerapan Metode SAS (Struktural Analitik Sintetik) Anak Usia 5-6 Tahun di TK Taman Harapan. Elementary school Journal PGSD FIP UNIMED, 5(2), 98–106. doi:10.24114/esjpgsd.v5i2.4475
Wardani, I.G.A.K., Wihardit., & Nasution. (2006). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarata: Universitas Terbuka.