Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Referensi
- Abidin, Y., Mulyati, T., & Yunansyah, H. (2017). Pembelajaran Literasi: Strategi Meningkatkan Kemampuan Literasi Matematika, Sains, Membaca dan Menulis. Jakarta: Bumi Aksara.
- Agus, M. (2018). “Rekayasa Perangkat Akuakultur pada Era Revolusi Industri 4.0 sebagai Upaya Inovasi Akademis dalam Perwujudan Kampus Kreati”. Orasi Ilmiah Dies Natalis XXXVII Universitas Pekalongan. Pekalongan: Unikal Press.
- Badan Pusat Statistik. (2016). Kota Pekalongan dalam Angka, Pekalongan Manicipacity in Figures 2016. Pekalongan: BPS Kota Pekalongan.
- Disdik. Kota Bandung. (2017). Gerakan Literasi Sekolah. Bandung: Dinas Pendidikan Kota Bandung. (http://disdik.bandung.go.id, diakses Juli 2019).
- Eryanto, F. D., Sanjaya, T. Y., & Noviatika, H. (2018). Buku Berjalan sebagai Solusi Budaya Literasi di SMA Negeri Kota Pekalongan. Pekalongan: Laporan PKM Tahun 2019.
- Kustriyono, E., Haryanto, M., & Setyarum, A. (2018). Pengembangan Metode Batik dalam Mata Kuliah Bahasa Indonesia sebagai Sarana Menumbuhkan Gerakan Literasi Mahasiswa (GLM) di Universitas Pekalongan. Pekalongan: Laporan PDP tahun 2018.
- Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. In Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
- Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
Referensi
Abidin, Y., Mulyati, T., & Yunansyah, H. (2017). Pembelajaran Literasi: Strategi Meningkatkan Kemampuan Literasi Matematika, Sains, Membaca dan Menulis. Jakarta: Bumi Aksara.
Agus, M. (2018). “Rekayasa Perangkat Akuakultur pada Era Revolusi Industri 4.0 sebagai Upaya Inovasi Akademis dalam Perwujudan Kampus Kreati”. Orasi Ilmiah Dies Natalis XXXVII Universitas Pekalongan. Pekalongan: Unikal Press.
Badan Pusat Statistik. (2016). Kota Pekalongan dalam Angka, Pekalongan Manicipacity in Figures 2016. Pekalongan: BPS Kota Pekalongan.
Disdik. Kota Bandung. (2017). Gerakan Literasi Sekolah. Bandung: Dinas Pendidikan Kota Bandung. (http://disdik.bandung.go.id, diakses Juli 2019).
Eryanto, F. D., Sanjaya, T. Y., & Noviatika, H. (2018). Buku Berjalan sebagai Solusi Budaya Literasi di SMA Negeri Kota Pekalongan. Pekalongan: Laporan PKM Tahun 2019.
Kustriyono, E., Haryanto, M., & Setyarum, A. (2018). Pengembangan Metode Batik dalam Mata Kuliah Bahasa Indonesia sebagai Sarana Menumbuhkan Gerakan Literasi Mahasiswa (GLM) di Universitas Pekalongan. Pekalongan: Laporan PDP tahun 2018.
Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. In Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9