Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Fitri, R. (2015). Kontribusi Minat Baca dan Penguasaan Kosakata terhadap Kemampuan Membaca Pemahaman Siswa Kelas X SMA Negeri 1 Padang Ganting Kabupaten Tanah Datar. Gramatika STKIP PGRI Sumatera Barat, 1(2). doi:10.22202/jg.2015.v1i2.1233
- Mahsun. (2014). Teks dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Kurikulum 2013. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
- Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
- Nurgiyantoro, B. (2012). Penilaian Pembelajaran Bahasa Berbasis Kompetensi. Yogyakarta: BPFE.
- Permendikbud Nomor 24 Tahun 2016 tentang Kompetensi Inti dan Kompetensi Dasar.
- Permendikbud Nomor 64 tahun 2013 tentang Standar Isi Pendidikan Dasar Dan Menengah.
- Rusmini. (2018). Kemampuan Menulis Teks Prosedur Siswa Kelas VIII SMP Negeri 1 Kabupaten Pangkap. Skripsi, Fakultas Bahasa dan Sastra. Universitas Negeri Makasar.
- Rustam, A. (2015). Dasar-Dasar Statistik. Kolaka: Putri Yolanda.
- Sandjaja, S. (2005). Pengaruh Keterlibatan Orang Tua terhadap Minat Membaca Anak Ditinjau dari Pendekatan Stress Lingkungan, (Online), (http://www.pdfqueen.com, diakses tanggal 12 Januari 2019)
- Soedarso. (1989). Sistem Membaca Cepat dan Efektif. Jakarta: PT Gramedia.
- Somadayo, S. (2011). Strategi dan Teknik Pembelajaran Membaca. Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Susetyo. (2010). Guru Bahasa dan Sastra Indonesia yang Profesional. Bengkulu: FKIP.
- Tampubolon. (1993). Mengembangkan Minat dan Kebiasaan Membaca pada Anak. Bandung: Angkasa.
References
Fitri, R. (2015). Kontribusi Minat Baca dan Penguasaan Kosakata terhadap Kemampuan Membaca Pemahaman Siswa Kelas X SMA Negeri 1 Padang Ganting Kabupaten Tanah Datar. Gramatika STKIP PGRI Sumatera Barat, 1(2). doi:10.22202/jg.2015.v1i2.1233
Mahsun. (2014). Teks dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Kurikulum 2013. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
Nurgiyantoro, B. (2012). Penilaian Pembelajaran Bahasa Berbasis Kompetensi. Yogyakarta: BPFE.
Permendikbud Nomor 24 Tahun 2016 tentang Kompetensi Inti dan Kompetensi Dasar.
Permendikbud Nomor 64 tahun 2013 tentang Standar Isi Pendidikan Dasar Dan Menengah.
Rusmini. (2018). Kemampuan Menulis Teks Prosedur Siswa Kelas VIII SMP Negeri 1 Kabupaten Pangkap. Skripsi, Fakultas Bahasa dan Sastra. Universitas Negeri Makasar.
Rustam, A. (2015). Dasar-Dasar Statistik. Kolaka: Putri Yolanda.
Sandjaja, S. (2005). Pengaruh Keterlibatan Orang Tua terhadap Minat Membaca Anak Ditinjau dari Pendekatan Stress Lingkungan, (Online), (http://www.pdfqueen.com, diakses tanggal 12 Januari 2019)
Soedarso. (1989). Sistem Membaca Cepat dan Efektif. Jakarta: PT Gramedia.
Somadayo, S. (2011). Strategi dan Teknik Pembelajaran Membaca. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Susetyo. (2010). Guru Bahasa dan Sastra Indonesia yang Profesional. Bengkulu: FKIP.
Tampubolon. (1993). Mengembangkan Minat dan Kebiasaan Membaca pada Anak. Bandung: Angkasa.