Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Referensi
- Kunandar. 2007. Guru Profesional: Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) dan Sukses dalam Sertifikasi Guru. Jakarta: Rajagrafindo Persada.
- Mulyati, Y. (2007). Keterampilan Berbahasa Indonesia SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
- Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. In Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
- Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
- Noermanzah, N. (2017). Plot in a Collection of Short Stories “Sakinah Bersamamu” works of Asma Nadia with Feminimism Analysis. Humanus: Jurnal Ilmiah Ilmu-ilmu Humaniora, 16(1), 28. https://doi.org/10.24036/jh.v16i1.7015
- Nurgiyantoro, B. (2010). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: Gajah Mada Universitas Press.
- Nurhadi. (2014). Pembelajaran Kontekstual (Contextual Teaching and Learning) dan Penerapan dalam KBK. Malang: UM Press.
- Permendikbud RI, Nomor 58, Tahun 2014, tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah.
- Sanjaya, W. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Prenada Media.
- Sendrasik. (2017). Pengertian Naskah Drama Menurut Ahli. http://ofteachers.blogsport.com/2017/04/-Pengertian-naskah-drama-menurut para ahli..html
- Sugiharta, N. (2011). Peningkatan Kemampuan Menulis Naskah Drama dengan Menggunakan Media Teks Berita pada Siswa Kelas VIII A SMP Negeri 10 Probolinggo. SKRIPSI Jurusan Sastra Indonesia - Fakultas Sastra UM.
- Tarigan, H. G. (2008). Menulis sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
- Waluyo, H. J. (2003). Pengkajian Sastra Rekaan. Salatiga: Widyasari Press.
- Wina. (2016). Pengertian Penelitian Tindakan Kelas Menurut Para Ahli. http://www.seputar pengetahuan .co.id/2016/04/12-pengertian-penelitian tindakan- kelas- menurut- para- ahli.html
Referensi
Kunandar. 2007. Guru Profesional: Implementasi Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP) dan Sukses dalam Sertifikasi Guru. Jakarta: Rajagrafindo Persada.
Mulyati, Y. (2007). Keterampilan Berbahasa Indonesia SD. Jakarta: Universitas Terbuka.
Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. In Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
Noermanzah, N., Abid, S., & Septaria, S. (2018). Improving the Ability of Writing a Narrative Charge by Using Animated Images Media Student Class V.B SD Negeri 17 Lubuklinggau. BAHTERA : Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra, 17(2), 116. doi:10.21009/bahtera.172.9
Noermanzah, N. (2017). Plot in a Collection of Short Stories “Sakinah Bersamamu” works of Asma Nadia with Feminimism Analysis. Humanus: Jurnal Ilmiah Ilmu-ilmu Humaniora, 16(1), 28. https://doi.org/10.24036/jh.v16i1.7015
Nurgiyantoro, B. (2010). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: Gajah Mada Universitas Press.
Nurhadi. (2014). Pembelajaran Kontekstual (Contextual Teaching and Learning) dan Penerapan dalam KBK. Malang: UM Press.
Permendikbud RI, Nomor 58, Tahun 2014, tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah.
Sanjaya, W. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Prenada Media.
Sendrasik. (2017). Pengertian Naskah Drama Menurut Ahli. http://ofteachers.blogsport.com/2017/04/-Pengertian-naskah-drama-menurut para ahli..html
Sugiharta, N. (2011). Peningkatan Kemampuan Menulis Naskah Drama dengan Menggunakan Media Teks Berita pada Siswa Kelas VIII A SMP Negeri 10 Probolinggo. SKRIPSI Jurusan Sastra Indonesia - Fakultas Sastra UM.
Tarigan, H. G. (2008). Menulis sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Waluyo, H. J. (2003). Pengkajian Sastra Rekaan. Salatiga: Widyasari Press.
Wina. (2016). Pengertian Penelitian Tindakan Kelas Menurut Para Ahli. http://www.seputar pengetahuan .co.id/2016/04/12-pengertian-penelitian tindakan- kelas- menurut- para- ahli.html