Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Arikunto, S., Suhardjono, & Supardi. (2012). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta : PT. Bumi Aksara.
- Ernawati, K. (2009). "Peningkatan Keterampilan Menulis Iklan melalui Teknik Pemodelan pada Siswa Kelas VII-D SMP 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara". Skripsi, Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Semarang, https://lib.unnes.ac.id/2191/1/4294.pdf
- Fitri, R. (2016). Penerapan Teknik Pemodelan untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Surat Resmi Siswa Kelas VIII SMP. Gramatika STKIP PGRI Sumatera Barat, 2(1). doi:10.22202/jg.2016.v2i2.1200
- Mahsun. (2014). Teks Pembelajaran Bahasa Indonesia Kurikulum 2013. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
- Noermanzah & Friantary, H. (2019). Development of Competency-Based Poetry Learning Materials for Class X High Schools. International Journal of Recent Technology and Engineering, 8(4), 6631.
- Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. Dalam Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
- Noermanzah, N. (2019). Bahasa sebagai Alat Komunikasi, Citra Pikiran, dan Kepribadian. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa dan Sastra, Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa (Semiba) 2019, https://ejournal.unib.ac.id/index.php/semiba/article/view/11151
- Nurhadi. (2004). Pembelajaran Kontekstual dan Penerapan dalam KBK. Surabaya: Universitas Negeri Malang.
- Nuryatin, A. (2010). Mengabadikan Pengalaman dalam Cerpen. Rembang: Yayasan Adhigama.
- Purwanto, N. (2011). Metodologi Pengajaran Bahasa Indonesia di Sekolah Dasar. Bandung: Rosda Jayaputra.
- Rahayu, S., & Rochmiyati, S. (2019). Penerapan Tri-N dalam Buku Teks Siswa Bahasa Indonesia untuk Siswa SMP Kelas VIII Kurikulum 2013. Silampari Bisa: Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Indonesia, Daerah, dan Asing, 2(2), 175. doi:10.31540/silamparibisa.v2i2.594
- Ramadania, F. (2016). Konsep Bahasa Berbasis Teks pada Buku Ajar Kurikulum 2013. STILISTIKA: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Pengajarannya, 1(2). doi:10.33654/sti.v1i2.372
- Sahri, A. (2015). Implementasi Pendidikan Karakter secara Terintegrasi dalam Pembelajaran Menulis Karangan Deskripsi di Kelas XI TIK SMK Negeri 2 Kepahiang. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(2), 66. doi:10.33369/diksa.v1i2.3181
- Sanjaya, W. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Kencana Prenadamedia Group.
- Sudijono, A. (2009). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.
- Suryani, N. K. I., Putrayasa, I. B., & Astika, I. M. (2014). Penerapan Teknik Pemodelan untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis Paragraf Persuasi pada Siswa Kelas X3 SMA Negeri 1 Kubu. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia (JPBSI) 2(1), 2-3, , https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPBS/article/view/3285
- Tabelessy, N. (2019). Kreativitas Menulis Karangan Persuasi Siswa SMP. Jurnal Tahuri, 16(2), 44. doi:10.30598/tahurivol16issue2page35-46
- Wardhani, I. dkk. (2007). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Terbuka.
References
Arikunto, S., Suhardjono, & Supardi. (2012). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta : PT. Bumi Aksara.
Ernawati, K. (2009). "Peningkatan Keterampilan Menulis Iklan melalui Teknik Pemodelan pada Siswa Kelas VII-D SMP 2 Wanadadi Kabupaten Banjarnegara". Skripsi, Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Semarang, https://lib.unnes.ac.id/2191/1/4294.pdf
Fitri, R. (2016). Penerapan Teknik Pemodelan untuk Meningkatkan Kemampuan Menulis Surat Resmi Siswa Kelas VIII SMP. Gramatika STKIP PGRI Sumatera Barat, 2(1). doi:10.22202/jg.2016.v2i2.1200
Mahsun. (2014). Teks Pembelajaran Bahasa Indonesia Kurikulum 2013. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Noermanzah & Friantary, H. (2019). Development of Competency-Based Poetry Learning Materials for Class X High Schools. International Journal of Recent Technology and Engineering, 8(4), 6631.
Noermanzah, N. (2015). Peran Dosen Bahasa dan Sastra Indonesia dalam Mempertahankan Bahasa Indonesia sebagai Alat Pemersatu Negara Kesatuan Republik Indonesia pada Era Globalisasi. Dalam Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa 2015. Unit Penerbitan FKIP Universitas Bengkulu, p. 274. http://repository.unib.ac.id/11133/
Noermanzah, N. (2019). Bahasa sebagai Alat Komunikasi, Citra Pikiran, dan Kepribadian. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa dan Sastra, Prosiding Seminar Nasional Bulan Bahasa (Semiba) 2019, https://ejournal.unib.ac.id/index.php/semiba/article/view/11151
Nurhadi. (2004). Pembelajaran Kontekstual dan Penerapan dalam KBK. Surabaya: Universitas Negeri Malang.
Nuryatin, A. (2010). Mengabadikan Pengalaman dalam Cerpen. Rembang: Yayasan Adhigama.
Purwanto, N. (2011). Metodologi Pengajaran Bahasa Indonesia di Sekolah Dasar. Bandung: Rosda Jayaputra.
Rahayu, S., & Rochmiyati, S. (2019). Penerapan Tri-N dalam Buku Teks Siswa Bahasa Indonesia untuk Siswa SMP Kelas VIII Kurikulum 2013. Silampari Bisa: Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Indonesia, Daerah, dan Asing, 2(2), 175. doi:10.31540/silamparibisa.v2i2.594
Ramadania, F. (2016). Konsep Bahasa Berbasis Teks pada Buku Ajar Kurikulum 2013. STILISTIKA: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Pengajarannya, 1(2). doi:10.33654/sti.v1i2.372
Sahri, A. (2015). Implementasi Pendidikan Karakter secara Terintegrasi dalam Pembelajaran Menulis Karangan Deskripsi di Kelas XI TIK SMK Negeri 2 Kepahiang. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(2), 66. doi:10.33369/diksa.v1i2.3181
Sanjaya, W. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Kencana Prenadamedia Group.
Sudijono, A. (2009). Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers.
Suryani, N. K. I., Putrayasa, I. B., & Astika, I. M. (2014). Penerapan Teknik Pemodelan untuk Meningkatkan Keterampilan Menulis Paragraf Persuasi pada Siswa Kelas X3 SMA Negeri 1 Kubu. Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia (JPBSI) 2(1), 2-3, , https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JJPBS/article/view/3285
Tabelessy, N. (2019). Kreativitas Menulis Karangan Persuasi Siswa SMP. Jurnal Tahuri, 16(2), 44. doi:10.30598/tahurivol16issue2page35-46
Wardhani, I. dkk. (2007). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Universitas Terbuka.