Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Amri, S. (2013). Pengembangan dan Model Pembelajaran dalam Kurikulum 2013. Jakarta: PT. Prestasi Pustakaraya.
- Aruan, M. A., & Lubis, F. (2018). Analisis Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) Guru Bahasa Indonesia SMA Negeri 7 Medan Tahun Pembelajaran 2016/2017. Kode: Jurnal Bahasa, 7(3). doi:10.24114/kjb.v7i3.10981
- Gayatri, P. D. (2020). Pelaksanaan Penilaian Autentik dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Kajian: Ontologi, Epistemologi, dan Aksiologi. Basastra, 9(1), 35. doi:10.24114/bss.v9i1.17773
- Hilmi, M. (2018). Dengan Penilaian Autentik Mereduksi Subjektifitas Penilaian Pembelajaran Bahasa Indonesia. CENDEKIA : Jurnal Studi Keislaman, 3(2). doi:10.37348/cendekia.v1i2.12
- Ibrahim, R. & Syaodih, N. (2003). Perencanaan Pengajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
- Maisarah, I., Noermanzah, N. Safnil, A., Zaim, M. & Wardhana, D. E.C. (2020). The Development of Instrument to Assess Students'affective based on Scientific Approach in English as a Foreign Language (EFL) Classroom. Humanities & Social Sciences Review, 8(4), OSF Preprints. December 19. doi:10.31219/osf.io/prbhd.
- Majid, A. (2006). Perencanaan Pembelajaran: Mengembangkan Standar Kompetensi Guru. Bandung: PT Rosdakarya.
- Makmun, U. S. (2009). Perencanaan Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
- Milles & Huberman, M. (2007). Analisis Data Kualitatif: Buku Sumber Metode-Metode Baru. Jakarta: Universitas Indonesia Press.
- Noermanzah, N. (2013). Pelaksanaan Pembelajaran Bahasa Indonesia Kelas VII SMP Negeri se-Kota Lubuklinggau Tahun Ajaran 2012/2013. Jurnal Perspektif Pendidikan, 7(2), 49-50. https://www.ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/370
- Permendikbud, RI. No. 68 (2013). Kerangka Dasar dan Struktur Kurikulum Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah. Jakarta: Kemendikbud.
- Sadiman. (2017). Penilaian Pembelajaran Kurikulum 2013. Palembang: Noer Fikri Offset.
- Sanjaya, W. (2011). Perencanaan dan Desain Sistem Pembelajaran. Jakarta: Kencana.
- Suhardjono, S. (2012). Strategi Menyusun Penelitian Tindakan Kelas. Semarang: Andi.
- Sukmadinata, N. S. (2011). Pengembangan Kurikulum Teori dan Praktek. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
- Susetyo. (2015). Penelitian Kuantitatif dan Penelitian Tindakan Kelas. Bengkulu: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Bengkulu.
- Suwandi, S. (2011). Model-Model Assesment dalam Pembelajaran. Surakarta: Yuma Pustaka.
- Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Kementerian Sekretariat Negara.
- Wikanengsih, W., Nofiyanti, N., Ismayani, M., & Permana, I. (2015). Analisis Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) Mata Pelajaran Bahasa Indonesia (Studi terhadap RPP yang Disusun Guru Bahasa Indonesia Tingkat SMP di Kota Cimahi). P2M STKIP Siliwangi, 2(1), 107. doi:10.22460/p2m.v2i1p106-119.170
References
Amri, S. (2013). Pengembangan dan Model Pembelajaran dalam Kurikulum 2013. Jakarta: PT. Prestasi Pustakaraya.
Aruan, M. A., & Lubis, F. (2018). Analisis Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) Guru Bahasa Indonesia SMA Negeri 7 Medan Tahun Pembelajaran 2016/2017. Kode: Jurnal Bahasa, 7(3). doi:10.24114/kjb.v7i3.10981
Gayatri, P. D. (2020). Pelaksanaan Penilaian Autentik dalam Pembelajaran Bahasa Indonesia Kajian: Ontologi, Epistemologi, dan Aksiologi. Basastra, 9(1), 35. doi:10.24114/bss.v9i1.17773
Hilmi, M. (2018). Dengan Penilaian Autentik Mereduksi Subjektifitas Penilaian Pembelajaran Bahasa Indonesia. CENDEKIA : Jurnal Studi Keislaman, 3(2). doi:10.37348/cendekia.v1i2.12
Ibrahim, R. & Syaodih, N. (2003). Perencanaan Pengajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Maisarah, I., Noermanzah, N. Safnil, A., Zaim, M. & Wardhana, D. E.C. (2020). The Development of Instrument to Assess Students'affective based on Scientific Approach in English as a Foreign Language (EFL) Classroom. Humanities & Social Sciences Review, 8(4), OSF Preprints. December 19. doi:10.31219/osf.io/prbhd.
Majid, A. (2006). Perencanaan Pembelajaran: Mengembangkan Standar Kompetensi Guru. Bandung: PT Rosdakarya.
Makmun, U. S. (2009). Perencanaan Pendidikan. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset.
Milles & Huberman, M. (2007). Analisis Data Kualitatif: Buku Sumber Metode-Metode Baru. Jakarta: Universitas Indonesia Press.
Noermanzah, N. (2013). Pelaksanaan Pembelajaran Bahasa Indonesia Kelas VII SMP Negeri se-Kota Lubuklinggau Tahun Ajaran 2012/2013. Jurnal Perspektif Pendidikan, 7(2), 49-50. https://www.ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/370
Permendikbud, RI. No. 68 (2013). Kerangka Dasar dan Struktur Kurikulum Sekolah Menengah Pertama/Madrasah Tsanawiyah. Jakarta: Kemendikbud.
Sadiman. (2017). Penilaian Pembelajaran Kurikulum 2013. Palembang: Noer Fikri Offset.
Sanjaya, W. (2011). Perencanaan dan Desain Sistem Pembelajaran. Jakarta: Kencana.
Suhardjono, S. (2012). Strategi Menyusun Penelitian Tindakan Kelas. Semarang: Andi.
Sukmadinata, N. S. (2011). Pengembangan Kurikulum Teori dan Praktek. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Susetyo. (2015). Penelitian Kuantitatif dan Penelitian Tindakan Kelas. Bengkulu: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Bengkulu.
Suwandi, S. (2011). Model-Model Assesment dalam Pembelajaran. Surakarta: Yuma Pustaka.
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Kementerian Sekretariat Negara.
Wikanengsih, W., Nofiyanti, N., Ismayani, M., & Permana, I. (2015). Analisis Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) Mata Pelajaran Bahasa Indonesia (Studi terhadap RPP yang Disusun Guru Bahasa Indonesia Tingkat SMP di Kota Cimahi). P2M STKIP Siliwangi, 2(1), 107. doi:10.22460/p2m.v2i1p106-119.170