Isi Artikel Utama
Abstrak
Rincian Artikel
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Referensi
- Ahmad, S., Suhartono, S., & Susetyo, S. (2020). Pelaksanaan Pembelajaran Menulis Teks Deskripsi Siswa Kelas VII.1 MTS Negeri 2 Kaur. Silampari Bisa: Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Indonesia, Daerah, dan Asing, 3(1), 44–58. doi:10.31540/silamparibisa.v3i1.936
- Filma, F. (2019). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Fabel Menggunakan Metode Discovery Learning SMP Negeri 8 Pontianak. Jurnal Edukasi Khatulistiwa, 2(1), 11. doi:10.26418/ekha.v1i1.31567
- Hermanudin, Suhartono, Suryadi, & Noermanzah. (2019). Improvement of Reading Comprehension Ability by Using Core Models of Class VII a Students of SMP Negeri 10 Bengkulu Tengah. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(12).
- Heryati Y., dkk. (2010). Model Pembelajaran Bahasa Indonesia. Bandung: PT MKS.
- Lestari P., O. (2017). Pengaruh Modelling The Way terhadap Kemampuan Menulis Teks Cerita Fabel Siswa SMP. RETORIKA: Jurnal Bahasa, Sastra, Dan Pengajarannya, 10(2), 89. doi:10.26858/retorika.v10i2.4854
- Listiani, F. D. (2020). Faktor Penyebab Kesulitan Menulis Fabel dan Model Pembelajaran yang Diharapkan Mahasiswa Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia Universitas Sanata Dharma. KREDO : Jurnal Ilmiah Bahasa Dan Sastra, 4(1), 112–128. doi:10.24176/kredo.v4i1.4883
- Marini, N., & Lubis, F. W. (2019). Pengaruh Model Kooperatif Tipe Example Non Example terhadap Kemampuan Menulis Puisi oleh Siswa Kelas VIII MTs Binaul Iman Karang Sari. Jurnal Serunai Bahasa Indonesia, 16(2). doi:10.37755/jsbi.v16i2.196
- Mudlofir, A. (2017). Desain Pembelajaran Inovatif. Jakarta: Rajawali Pers.
- Noermanzah, N., Abid, S., & Aprika, E. (2018). Pengaruh Teknik Send a Problem terhadap Kemampuan Menulis Daftar Pustaka Siswa Kelas XI SMA Negeri 4 Lubuklinggau. Jurnal Kajian Bahasa, Sastra dan Pengajaran (KIBASP), 1(2), 172. https://doi.org/https://doi.org/10.31539/kibasp.v1i2.273
- Oktradiksa, A., & Anirofa, L. I. (2017). Hubungan Metode Pembelajaran Example Non-Example terhadap Keterampilan Menulis Karangan Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Siswa MI Ma’arif Karanganyar Kabupaten Magelang. JMIE (Journal of Madrasah Ibtidaiyah Education), 1(1). doi:10.32934/jmie.v1i1.23
- Puspita, H. (2016). Peningkatan Kemampuan Menulis Paragraf Deskriptif Siswa Kelas X SMA Negeri 02 Bengkulu Tengah dengan Menggunakan Metode Menulis Berantai (Estafet Writing). Diksa : Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(2), 157–163. doi:10.33369/diksa.v2i2.3456
- Sanjaya, W. (2013). Penelitian Pendidikan, Jenis, Metode dan Prosedur. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
- Shoimin, A. (2014). 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
- Siswanto, W. & Dwi, A. (2016). Model Pembelajaran Menulis Cerita. Malang: Refika Aditama.
- Suharningsih, I. (2017). Kemampuan Menulis Puisi dengan Menggunakan Model Example Non Example Siswa Kelas VIII SMP Negeri 14 Palopo. Jurnal ONOMA: Pendidikan, Bahasa, dan Sastra. 3(2), https://journal.uncp.ac.id/index.php/onoma/article/view/914
- Sulaeman, A., Goziyah, Purawinangun, I.A., Noermanzah. (2020). Social Value in the Novel Hatta: Aku Datang karena Sejarahby Sergius Sutanto as Teaching Materials in Teaching Literature in Schools. International Journal of Scientific and Technology Research, 9(3). 611. http://www.ijstr.org/paper-references.php?ref=IJSTR-0320-32332
- Tarigan, H. G. (2008). Menulis Sebagai Suatu Kemampuan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
- Yuliani, S. (2016). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Fabel dengan Pembelajaran Berbasis Portofolio pada Siswa Kelas VIII SMP Negeri 1 Pondok Kelapa Bengkulu Tengah. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(1), 89–99. doi:10.33369/diksa.v2i1.3246
Referensi
Ahmad, S., Suhartono, S., & Susetyo, S. (2020). Pelaksanaan Pembelajaran Menulis Teks Deskripsi Siswa Kelas VII.1 MTS Negeri 2 Kaur. Silampari Bisa: Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Indonesia, Daerah, dan Asing, 3(1), 44–58. doi:10.31540/silamparibisa.v3i1.936
Filma, F. (2019). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Fabel Menggunakan Metode Discovery Learning SMP Negeri 8 Pontianak. Jurnal Edukasi Khatulistiwa, 2(1), 11. doi:10.26418/ekha.v1i1.31567
Hermanudin, Suhartono, Suryadi, & Noermanzah. (2019). Improvement of Reading Comprehension Ability by Using Core Models of Class VII a Students of SMP Negeri 10 Bengkulu Tengah. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(12).
Heryati Y., dkk. (2010). Model Pembelajaran Bahasa Indonesia. Bandung: PT MKS.
Lestari P., O. (2017). Pengaruh Modelling The Way terhadap Kemampuan Menulis Teks Cerita Fabel Siswa SMP. RETORIKA: Jurnal Bahasa, Sastra, Dan Pengajarannya, 10(2), 89. doi:10.26858/retorika.v10i2.4854
Listiani, F. D. (2020). Faktor Penyebab Kesulitan Menulis Fabel dan Model Pembelajaran yang Diharapkan Mahasiswa Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia Universitas Sanata Dharma. KREDO : Jurnal Ilmiah Bahasa Dan Sastra, 4(1), 112–128. doi:10.24176/kredo.v4i1.4883
Marini, N., & Lubis, F. W. (2019). Pengaruh Model Kooperatif Tipe Example Non Example terhadap Kemampuan Menulis Puisi oleh Siswa Kelas VIII MTs Binaul Iman Karang Sari. Jurnal Serunai Bahasa Indonesia, 16(2). doi:10.37755/jsbi.v16i2.196
Mudlofir, A. (2017). Desain Pembelajaran Inovatif. Jakarta: Rajawali Pers.
Noermanzah, N., Abid, S., & Aprika, E. (2018). Pengaruh Teknik Send a Problem terhadap Kemampuan Menulis Daftar Pustaka Siswa Kelas XI SMA Negeri 4 Lubuklinggau. Jurnal Kajian Bahasa, Sastra dan Pengajaran (KIBASP), 1(2), 172. https://doi.org/https://doi.org/10.31539/kibasp.v1i2.273
Oktradiksa, A., & Anirofa, L. I. (2017). Hubungan Metode Pembelajaran Example Non-Example terhadap Keterampilan Menulis Karangan Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Siswa MI Ma’arif Karanganyar Kabupaten Magelang. JMIE (Journal of Madrasah Ibtidaiyah Education), 1(1). doi:10.32934/jmie.v1i1.23
Puspita, H. (2016). Peningkatan Kemampuan Menulis Paragraf Deskriptif Siswa Kelas X SMA Negeri 02 Bengkulu Tengah dengan Menggunakan Metode Menulis Berantai (Estafet Writing). Diksa : Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 2(2), 157–163. doi:10.33369/diksa.v2i2.3456
Sanjaya, W. (2013). Penelitian Pendidikan, Jenis, Metode dan Prosedur. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Shoimin, A. (2014). 68 Model Pembelajaran Inovatif dalam Kurikulum 2013. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Siswanto, W. & Dwi, A. (2016). Model Pembelajaran Menulis Cerita. Malang: Refika Aditama.
Suharningsih, I. (2017). Kemampuan Menulis Puisi dengan Menggunakan Model Example Non Example Siswa Kelas VIII SMP Negeri 14 Palopo. Jurnal ONOMA: Pendidikan, Bahasa, dan Sastra. 3(2), https://journal.uncp.ac.id/index.php/onoma/article/view/914
Sulaeman, A., Goziyah, Purawinangun, I.A., Noermanzah. (2020). Social Value in the Novel Hatta: Aku Datang karena Sejarahby Sergius Sutanto as Teaching Materials in Teaching Literature in Schools. International Journal of Scientific and Technology Research, 9(3). 611. http://www.ijstr.org/paper-references.php?ref=IJSTR-0320-32332
Tarigan, H. G. (2008). Menulis Sebagai Suatu Kemampuan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Yuliani, S. (2016). Peningkatan Kemampuan Menulis Teks Fabel dengan Pembelajaran Berbasis Portofolio pada Siswa Kelas VIII SMP Negeri 1 Pondok Kelapa Bengkulu Tengah. Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(1), 89–99. doi:10.33369/diksa.v2i1.3246