Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Abdurrozak, R., Jayadinata, A. K., & Atun, I. (2016). Pengaruh Model Problem Based Learning Terhadap Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa. Jurnal Pena Ilmiah, 1(1), 871–880.
- Birgili, B. (2015). Creative and Critical Thinking Skills in Problem-based Learning Environments. Journal of Gifted Education and Creativity, 2(2), 71–80. https://doi.org/10.18200/JGEDC.2015214253
- Destiani, D., Ismet, Wiyono, K., & Murniati. (2017). Pengembangan Bahan Ajar IPA Berorientasi Framework Science Pisa Untuk Sekolah Menengah Pertama. 654–663.
- Facione, P. A. (2013). Critical Thinking?: What It Is and Why It Counts. Millbrae, CA?: Measured Reasons and The California Academic Press, 1–28.
- Gunawan, I., Suraya, S. N., & Tryanasari, D. (2014). Hubungan Kemampuan Berpikir Kreatif dan Kritis Dengan Prestasi Belajar Mahasiswa Pada Mata Kuliah Konsep II PGSD PGRI Madiun. Premiere Educandum, 4(1), 10–40.
- Ichsan, I. zajuli, Rusdi, Rahayu, S., & Anggraeni, H. (2019). Pengaruh Reciprocal Teaching Dan Problem Based Learning Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik SMA Pada Materi Sistem Reproduksi. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 78–95. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
- Italia, & Bahrin. (2018). Kemampuan Berpikir Kiritis Dan Kemampuan Kognitif Mahasiswa Antara Model Pembelajaran PBL Dan PBL Menggunakan Media ( Power Poin, Video, dan CD Interaktif Pada Mata Kuliah Genetika II Di Program Studi Biologi Fakultas Keguruan Ilmu Pendidikan Universitas . Jurnal Pembelajaran Biologi, 6(1), 25–34. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
- Nasehudin. T. S & Gozali.N. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Pustaka Setia.
- Noor, F., & Ranti, M. G. (2019). Hubungan Antara Kemampuan Berpikir Kritis Dengan Kemampuan Komunikasi Siswa Pada Pembelajaran Matematika. Math Didactic?: Jurnal Pendidikan Matematika, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
- Noviar, D., & Hastuti, D. W. I. R. (2015). Pengaruh Model Problem Based Learning ( PBL ) Berbasis Scientific Approach terhadap Hasil Belajar Biologi Siswa Kelas X Di SMA N 2 Banguntapan T. A. 2014 / 2015. Bioedukasi, 8(2), 42–47.
- Nuraini, N. (2017). Profil Keterampilan Berpikir Kritis Mahasiswa Calon Guru Biologi Sebagai Upaya Mempersiapkan Generasi Abad 2.1. Jurnal Penelitian Pendidikan Biologi (2017), 1(2), 89–96.
- Reta, I. (2012). Pengaruh Model Pembelajaran Berbasis Masalah Terhadap Keterampilan Berpikir Kritis Ditinjau Dari Gaya Kognitif Siswa. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran IPA Indonesia, 2(1), 1–17.
- Safaria, S. A., & Sangila, M. S. (2018). Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis Siswa SMP Negeri 9 Kendari Pada Materi Bangun Datar. Jurnal Al-Ta’dib, 2(2), 73–90.
- Treffinger, D. J. (2007). Creative Problem Solving ( CPS ): Powerful Tools for Managing Change and Developing Talent. Gifted and Talented International -, 22(2), 8–18.
- Williams, F. E. (1979). Assessing Creativity Across Williams " CUBE " Model. The Gifted Child Quarterly, XXIII(4), 748–756.
- Young, M. H., & Balli, S. J. (2014). Gifted and Talented Education (GATE) Student and Parent Perspectives. Gifted Child Today, 37(4), 236–246. https://doi.org/10.1177/1076217514544030.
References
Abdurrozak, R., Jayadinata, A. K., & Atun, I. (2016). Pengaruh Model Problem Based Learning Terhadap Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa. Jurnal Pena Ilmiah, 1(1), 871–880.
Birgili, B. (2015). Creative and Critical Thinking Skills in Problem-based Learning Environments. Journal of Gifted Education and Creativity, 2(2), 71–80. https://doi.org/10.18200/JGEDC.2015214253
Destiani, D., Ismet, Wiyono, K., & Murniati. (2017). Pengembangan Bahan Ajar IPA Berorientasi Framework Science Pisa Untuk Sekolah Menengah Pertama. 654–663.
Facione, P. A. (2013). Critical Thinking?: What It Is and Why It Counts. Millbrae, CA?: Measured Reasons and The California Academic Press, 1–28.
Gunawan, I., Suraya, S. N., & Tryanasari, D. (2014). Hubungan Kemampuan Berpikir Kreatif dan Kritis Dengan Prestasi Belajar Mahasiswa Pada Mata Kuliah Konsep II PGSD PGRI Madiun. Premiere Educandum, 4(1), 10–40.
Ichsan, I. zajuli, Rusdi, Rahayu, S., & Anggraeni, H. (2019). Pengaruh Reciprocal Teaching Dan Problem Based Learning Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik SMA Pada Materi Sistem Reproduksi. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 78–95. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Italia, & Bahrin. (2018). Kemampuan Berpikir Kiritis Dan Kemampuan Kognitif Mahasiswa Antara Model Pembelajaran PBL Dan PBL Menggunakan Media ( Power Poin, Video, dan CD Interaktif Pada Mata Kuliah Genetika II Di Program Studi Biologi Fakultas Keguruan Ilmu Pendidikan Universitas . Jurnal Pembelajaran Biologi, 6(1), 25–34. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Nasehudin. T. S & Gozali.N. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Pustaka Setia.
Noor, F., & Ranti, M. G. (2019). Hubungan Antara Kemampuan Berpikir Kritis Dengan Kemampuan Komunikasi Siswa Pada Pembelajaran Matematika. Math Didactic?: Jurnal Pendidikan Matematika, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Noviar, D., & Hastuti, D. W. I. R. (2015). Pengaruh Model Problem Based Learning ( PBL ) Berbasis Scientific Approach terhadap Hasil Belajar Biologi Siswa Kelas X Di SMA N 2 Banguntapan T. A. 2014 / 2015. Bioedukasi, 8(2), 42–47.
Nuraini, N. (2017). Profil Keterampilan Berpikir Kritis Mahasiswa Calon Guru Biologi Sebagai Upaya Mempersiapkan Generasi Abad 2.1. Jurnal Penelitian Pendidikan Biologi (2017), 1(2), 89–96.
Reta, I. (2012). Pengaruh Model Pembelajaran Berbasis Masalah Terhadap Keterampilan Berpikir Kritis Ditinjau Dari Gaya Kognitif Siswa. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran IPA Indonesia, 2(1), 1–17.
Safaria, S. A., & Sangila, M. S. (2018). Kemampuan Berpikir Kreatif Matematis Siswa SMP Negeri 9 Kendari Pada Materi Bangun Datar. Jurnal Al-Ta’dib, 2(2), 73–90.
Treffinger, D. J. (2007). Creative Problem Solving ( CPS ): Powerful Tools for Managing Change and Developing Talent. Gifted and Talented International -, 22(2), 8–18.
Williams, F. E. (1979). Assessing Creativity Across Williams " CUBE " Model. The Gifted Child Quarterly, XXIII(4), 748–756.
Young, M. H., & Balli, S. J. (2014). Gifted and Talented Education (GATE) Student and Parent Perspectives. Gifted Child Today, 37(4), 236–246. https://doi.org/10.1177/1076217514544030.