Journal Description

PENDIPA: Jurnal Pendidikan Sains - Universitas Bengkulu or PENDIPA Journal of Science Education is a peer-reviewed, open-access journal covering all aspects of science and science education. PENDIPA journal welcomes the submission of scientific articles related to mathematics, physics, chemistry, biology, natural sciences and its implementation in a school, higher education, and other educational institution. We encourage scientists, lecturers, teachers, and students to submit their original papers to the journal. PENDIPA journal is published by the Graduate School of Science Education - University of Bengkulu, three times a year in February, June, and October.  Starting from Volume 2 (2018), all articles in PENDIPA Journal of Science Education have been accredited by SINTA as stated by the Kemenristekdikti through their decree no: 230/E/KPT/2022, 30 December 2022 (Download the certificate Here). Furthermore, starting from 8 November 2019, the journal has been indexed by DOAJ.


e-ISSN 2622-9307


 

Vol. 8 No. 3 (2024): October

Published: September 30, 2024

Analisis Kemampuan Literasi Sains dan Berpikir Kritis Siswa SMP pada Pembelajaran IPA

-

593-600 Dwi Kurnia Cahyani, Ary Susatyo Nugroho, Nizaruddin, Muhammad Syaipul Hayat
24

Efficacy and Flavonoid Levels in Sorghum Extracts of Super 2 Variety Under Various Levels of Drought Stress

Efikasi dan Kadar Flavonoid pada Ekstrak Sorgum Varietas Super 2 dengan Berbagai Tingkat Cekaman Kekeringan

587-592 Edi Susilo, Hesti Pujiwati
16

Kemampuan Literasi Sains Peserta Didik pada Materi Bentuk-bentuk Energi Melalui E-LKPD Berdiferensiasi dengan Bantuan Wizer.Me

580-586 Eustakia Frida Listyani, Yustina Yeyen Sanita, Maria Bernadetha Dua Riong, Alfonsus Wajong
28

Penerapan Model Pembelajaran Awareness training Berbantuan e-LKPD untuk Meningkatkan Minat Belajar Fisika Peserta Didik

574-579 Maria Afrini Olivia, Kristiana Nathalia Wea, Maria Bernadeta Dua Riong
20

Pengembangan Alat Peraga 3D IPA Untuk Melatih Pemahaman Konsep Kelas VII Pada Materi Tata Surya

564-573 Jantriyani Jantriyani, Sjaifuddin Sjaifuddin, Mudmainah Vitasari
20

Profil Kemampuan Berpikir Kritis dan Kreatif Siswa SMA Pada Materi Energi Terbarukan

-

557-563 Amilia Aminingsih, Nur Khoiri, Harto Nuroso, Muhammad Syaipul Hayat
14

Profil Keterampilan Proses Sains dan Sustainability Awareness Siswa SMP dalam Pembelajaran IPA

-

549-556 Layyinatus Sifah, Endah Rita Sulistya Dewi, Fenny Roshayanti, Muhammad Syaipul Hayat 
31

Pemberian Pakan Buatan Berbasis Magot dan Limbah Sawi Terhadap Pertumbuhan Ikan Nila (Oreochoromis niloticus)

542-548 Oktamalia Oktamalia, Novita Hamron, Dia Novita Sari, Eny Rolenti Togatorop
30

Fortifikasi Pakan Ikan dengan Tepung Cacing Sutra (Tubifex sp) pada Fase Pembesaran Lele Sangkuriang (Clarias gariepinus)

534-541 Novita Hamron, Indra Warman, Hety Novita Sari, Oktamalia, Dia Novita Sari, Eny Rolenti Togatorop
28

Pengaruh LKPD Berbasis Inkuiri Berbantuan Peta Vee Terhadap Kemampuan Penalaran Ilmiah Siswa pada Pembelajaran IPA di SMP

527-533 Elmi Yuniarti, Supeno, Nur Ahmad
28

Analisis Tingkat Kognitif Soal pada Buku Kemdikbudristek 2022 Materi Teorema Pythagoras

517-526 Gayus Simarmata, Rich Hunter Simanungkalit,  Febrianto Samuel Sinabang
81

Penerapan Pembelajaran Berbantuan Teknik Ice Breaking Pada Mata Kuliah Aljabar Linear Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa

510-516 Kadek Suryati, I Made Dedy Setiawan
35

Pengaruh Media Pembelajaran Virtual Lab Berbasis PBL Terhadap Keterampilan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar Materi Sistem Ekskresi

-

503-509 Febby Damayanti, Eslje Theodora Maasawet, Makrina Tindangen, Vandalitas Maria, Magdalena Rambitan
46

Adsorpsi Congo Red dan Remazol Red oleh Silika Pasir Pantai Panjang dengan Metode Spektroskopi

498-502 Sasti Yuliafitri, Eko Swistoro
40

Feasibility of Analytical Thinking Test Instrument: An Analysis of Test Quality and Learner Abilities Using the Rasch Model

488-497 Urai Nurbaiti, Afandi, Andi Besse Tenriawaru
42

The Use of Telang Flower Extract (Clitoria ternatea L.) as a Natural Universal pH Indicator coupled with Digital Image Colorimetry

480-487 Esterlin, Euis Nursaadah, Rendy W. Wardana, M. Lutfi Firdaus
65

Pengembangan LKPD Berbasis STEM dengan Pendekatan Problem Based Learning terhadap Keterampilan Proses Sains dan Kemampuan Berpikir Kritis pada Pembelajaran IPA

-

470-479 Budiyatno, Nyoto Suseno, Arif Rahman Aththibby
108

Analysis of Physics Concepts in the Process of Making Batik Gambo Musi Banyuasin

463-469 Suharli AJ, M. Furqon, Kriswantoro, Fadilla Ulfah, Dwi Rayana Siregar
211

Efektivitas Penggunaan Aplikasi Open Source dalam Pembelajaran Matematika Komputer

455-462 I Made Dedy setiawan
49

Uji Aktivitas dan Karakteristik Kombucha Sari Buah Markisa (Passiflora edulis Sims) Terhadap Bakteri Escherichia coli dan Bacillus subtilis Secara In Vitro

449-454 Qothrunnada Shafa Salsabila, Ulfayani Mayasari, Irda Nila Selvia
98

Pengembangan E-Modul Interaktif Berbasis Case Study Pada Materi Sistem Sirkulasi Darah Untuk Siswa Kelas XI SMA

440-448 Adela Eka Septia, Afreni Hamidah, Ali Sadikin
96

Efektivitas Dan Karakteristik Kombucha Sari Buah Stroberi (Fragaria x ananassa) Terhadap Bakteri Streptoccous mutans Dan Bacilllus cereus Secara In-Vitro

434-439 Widya Astuti Sitorus, Rasyidah, Ulfayani Mayasari
117

Pengembangan Media Pembelajaran Chatbot Berbasis Web Dalam Pembelajaran IPA SMP Untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kreatif Siswa

427-433 Zulva Nabillah, Rusdianto, Zainur Rasyid Ridlo
149

Pengaruh Model Pembelajaran PjBL Terintegrasi Etnosains Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa

422-426 Sudirman T.P. Lumbangaol, Ady Frenly Simanullang, Apriani Sijabat
63

Profil Kemampuan Ekoliterasi Mahasiswa IPA Pada Isu Lingkungan

-

415-421 Annisa Novianti Taufik, Liska Berlian, Ajeng Restu Wahyuni, Mia Khofifah
116

Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berbasis Literasi Sains Pada Materi Pencemaran Lingkungan Topik Pencemaran Air

407-414 Sahfitri Mudumi, Mustika Irianti, Lina Kumalasari
150

Description of Earthquake Disaster Knowledge among Children in Pedungan Village, South Denpasar, Bali

397-406 Nia Maharani
71

Peningkatan Keterampilan Psikomotor dan Hasil Belajar Siswa melalui Model Direct Instruction berbantuan Praktikum pada Materi Pengukuran

386-396 Susi Marcelina, Sri Cahaya, Yulia Triana, Normala, Yulinae, Theo Jhoni Hartanto
136
View All Issues