Main Article Content
Abstract
Article Details
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Alfiyanti, I. F., Jatmiko, B., & Wasis. (2020). The Effectiveness of Predict Observe Explain (POE) Model with PhET to Improve Critical Thinking Skills of Senior High School Students. Studies in Learning and Teaching, 1(2), 76–85. https://doi.org/10.46627/silet.v1i2.34
- Amirullah, G., Suciati, R., & Handayani, D. (2019). The Impact of Predict Observe Explain ( POE ) strategy against student ’ s critical thinking ability Pengaruh Strategi Predict Observe Explain ( POE ) Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Siswa. Jurnal Ilmiah Pendidikan Biologi, 5(2), 173–180.
- Dewi, A. F., Munandar, K., Prafitasari, A. N., Studi, P., Biologi, P., & Muhammadiyah, U. (2019). PENGARUH MODEL POE TERHADAP HASIL BELAJAR KOGNITIF DAN BERFIKIR KRITIS SISWA THE EFFECT OF POE MODELS ON THE RESULTS OF. 1–9.
- Fayakun, M., & Joko, P. (2015). Efektivitas Pembelajaran Fisika Menggunakan Model Kontekstual (Ctl) Dengan Metodepredict, Observe, Explain Terhadap Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi. Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia, 11(1), 49–58. https://doi.org/10.15294/jpfi.v11i1.4003
- Fitriana, A. W., & Yuberti, Y. (2019). Pembelajaran Fisika Berbasis PEO (Predict-Observe-Explain) Menggunakan Metode Eksperimen Ditinjau dari Pemahaman Konsep Fisika. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 254–261. https://doi.org/10.24042/ijsme.v2i2.4350
- Furqani, D., Feranie, S., & Winarno, N. (2018). The Effect of Predict-Observe-Explain (POE) Strategy on Students’ Conceptual Mastery and Critical Thinking in Learning Vibration and Wave. Journal of Science Learning, 2(1), 1. https://doi.org/10.17509/jsl.v2i1.12879
- Hidayah, A., & Yuberti. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Poe (Predict-Observe-Explain) Terhadap Keterampilan Proses Belajar Fisika Siswa Pokok Bahasan Suhu Dan Kalor. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 1(1), 21–27. http://ejournal.radenintan.ac.id/index.php/IJSME/article/view/2470
- Istiqomah, N., Supriadi, B., & Nuraini, L. (2015). Analisis Hasil Belajar Siswa Melalui Pembelajaran Menggunakan Lks Berbasis Poe ( Predict , Observe , Explain ) Berbantu Phet Simulation. Jurnal Pembelajaran Fisika, 8(4), 248–256.
- Kemendikbud. (2018). Permendikbud NO.36 Tahun 2018 tentang Perubahan Atas Permendikbud No.59 Tahun 2014 Tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah/ Madrasah Aliyah.
- Krathwohl, D. R., & Anderson, L. W. (2010). Kerangka Landasan untuk Pembelajaran, Pengajaran dan Asesmen (Revisi taksonomi Pendidikan Bloom). Pustaka Belajar.
- MUH?BBUDD?N, M., ILYAS, S., & SAMYA, C. E. P. (2019). Improving Critical Thinking Skill and Scientific Behavior Through the Implementation of Predict Observe Explain Learning Model. IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education, 5(15), 337–342. https://doi.org/10.18768/ijaedu.593881
- Mulyani, R., Saminan, S., & Sulastri, S. (2018). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik Melalui Implementasi Lembar Kerja Peserta Didik Berbasis Predict Observe Explain. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 5(2), 19–24. https://doi.org/10.24815/jpsi.v5i2.9810
- Nurbaiti, N., Kosim, K., & Taufik, M. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Predict-Observe-Explain (POE) Berbantuan Simulasi Virtual Terhadap Penguasaan Konsep Fisika Siswa SMA. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 6(1), 146. https://doi.org/10.29303/jpft.v6i1.1456
- Restami, M. P. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran POE (PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN) Terhadap Pemahaman Konsep Fisika Ditinjau dari Gaya Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 16(1), 11. https://doi.org/10.23887/jptk-undiksha.v16i1.16673
- Rosdianto, H., Murdani, E., & . H. (2017). the Implementation of Poe (Predict Observe Explain) Model To Improve Student’S Concept Understanding on Newton’S Law. Jurnal Pendidikan Fisika, 6(1), 55. https://doi.org/10.22611/jpf.v6i1.6899
- Suprapto, N., Sunarti, T., Suliyanah, Wulandari, D., Hidayaatullaah, H. N., Adam, A. S., & Mubarok, H. (2020). A systematic review of photovoice as participatory action research strategies. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(3), 675–683. https://doi.org/10.11591/ijere.v9i3.20581
- Suyono, & Hariyanto. (2015). Implementasi Belajar dan Pembelajaran. PT Remaja Rosdakarya.
- Ulfah, Q. ., Asim, & Parno. (2014). Penerapan Model Pembelajaran POE (Predict-Observe-Explain) Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir ritis Dan Motivasi Belajar Siswa Kelas X-MIA 4 SMA N 6 Malang Dalam Materi Fisika Kalor. Journal Pendidikan Fisika Universitas Negeri Malang, III.
- Winarti. (2015). Profil Kemampuan Berpikir Analisis Dan Evaluasi Mahasiswadalam Mengerjakan Soal Konsep Kalor. Jurnal Inovasi Dan Pembelajaran Fisika, 2(1), 19–24. https://doi.org/10.36706/jipf.v2i1.2350
- Yeritia, S., Wahyudi, W., & Rahayu, S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Penguasaan Konsep Dan Kemampuan Berpikir Kritis Fisika Peserta Didik Kelas X Sman 1 Kuripan Tahun Ajaran 2017/2018. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 3(2), 181. https://doi.org/10.29303/jpft.v3i2.398
References
Alfiyanti, I. F., Jatmiko, B., & Wasis. (2020). The Effectiveness of Predict Observe Explain (POE) Model with PhET to Improve Critical Thinking Skills of Senior High School Students. Studies in Learning and Teaching, 1(2), 76–85. https://doi.org/10.46627/silet.v1i2.34
Amirullah, G., Suciati, R., & Handayani, D. (2019). The Impact of Predict Observe Explain ( POE ) strategy against student ’ s critical thinking ability Pengaruh Strategi Predict Observe Explain ( POE ) Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Siswa. Jurnal Ilmiah Pendidikan Biologi, 5(2), 173–180.
Dewi, A. F., Munandar, K., Prafitasari, A. N., Studi, P., Biologi, P., & Muhammadiyah, U. (2019). PENGARUH MODEL POE TERHADAP HASIL BELAJAR KOGNITIF DAN BERFIKIR KRITIS SISWA THE EFFECT OF POE MODELS ON THE RESULTS OF. 1–9.
Fayakun, M., & Joko, P. (2015). Efektivitas Pembelajaran Fisika Menggunakan Model Kontekstual (Ctl) Dengan Metodepredict, Observe, Explain Terhadap Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi. Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia, 11(1), 49–58. https://doi.org/10.15294/jpfi.v11i1.4003
Fitriana, A. W., & Yuberti, Y. (2019). Pembelajaran Fisika Berbasis PEO (Predict-Observe-Explain) Menggunakan Metode Eksperimen Ditinjau dari Pemahaman Konsep Fisika. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 254–261. https://doi.org/10.24042/ijsme.v2i2.4350
Furqani, D., Feranie, S., & Winarno, N. (2018). The Effect of Predict-Observe-Explain (POE) Strategy on Students’ Conceptual Mastery and Critical Thinking in Learning Vibration and Wave. Journal of Science Learning, 2(1), 1. https://doi.org/10.17509/jsl.v2i1.12879
Hidayah, A., & Yuberti. (2018). Pengaruh Model Pembelajaran Poe (Predict-Observe-Explain) Terhadap Keterampilan Proses Belajar Fisika Siswa Pokok Bahasan Suhu Dan Kalor. Indonesian Journal of Science and Mathematics Education, 1(1), 21–27. http://ejournal.radenintan.ac.id/index.php/IJSME/article/view/2470
Istiqomah, N., Supriadi, B., & Nuraini, L. (2015). Analisis Hasil Belajar Siswa Melalui Pembelajaran Menggunakan Lks Berbasis Poe ( Predict , Observe , Explain ) Berbantu Phet Simulation. Jurnal Pembelajaran Fisika, 8(4), 248–256.
Kemendikbud. (2018). Permendikbud NO.36 Tahun 2018 tentang Perubahan Atas Permendikbud No.59 Tahun 2014 Tentang Kurikulum 2013 Sekolah Menengah/ Madrasah Aliyah.
Krathwohl, D. R., & Anderson, L. W. (2010). Kerangka Landasan untuk Pembelajaran, Pengajaran dan Asesmen (Revisi taksonomi Pendidikan Bloom). Pustaka Belajar.
MUH?BBUDD?N, M., ILYAS, S., & SAMYA, C. E. P. (2019). Improving Critical Thinking Skill and Scientific Behavior Through the Implementation of Predict Observe Explain Learning Model. IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education, 5(15), 337–342. https://doi.org/10.18768/ijaedu.593881
Mulyani, R., Saminan, S., & Sulastri, S. (2018). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik Melalui Implementasi Lembar Kerja Peserta Didik Berbasis Predict Observe Explain. Jurnal Pendidikan Sains Indonesia, 5(2), 19–24. https://doi.org/10.24815/jpsi.v5i2.9810
Nurbaiti, N., Kosim, K., & Taufik, M. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Predict-Observe-Explain (POE) Berbantuan Simulasi Virtual Terhadap Penguasaan Konsep Fisika Siswa SMA. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 6(1), 146. https://doi.org/10.29303/jpft.v6i1.1456
Restami, M. P. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran POE (PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN) Terhadap Pemahaman Konsep Fisika Ditinjau dari Gaya Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejuruan, 16(1), 11. https://doi.org/10.23887/jptk-undiksha.v16i1.16673
Rosdianto, H., Murdani, E., & . H. (2017). the Implementation of Poe (Predict Observe Explain) Model To Improve Student’S Concept Understanding on Newton’S Law. Jurnal Pendidikan Fisika, 6(1), 55. https://doi.org/10.22611/jpf.v6i1.6899
Suprapto, N., Sunarti, T., Suliyanah, Wulandari, D., Hidayaatullaah, H. N., Adam, A. S., & Mubarok, H. (2020). A systematic review of photovoice as participatory action research strategies. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(3), 675–683. https://doi.org/10.11591/ijere.v9i3.20581
Suyono, & Hariyanto. (2015). Implementasi Belajar dan Pembelajaran. PT Remaja Rosdakarya.
Ulfah, Q. ., Asim, & Parno. (2014). Penerapan Model Pembelajaran POE (Predict-Observe-Explain) Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir ritis Dan Motivasi Belajar Siswa Kelas X-MIA 4 SMA N 6 Malang Dalam Materi Fisika Kalor. Journal Pendidikan Fisika Universitas Negeri Malang, III.
Winarti. (2015). Profil Kemampuan Berpikir Analisis Dan Evaluasi Mahasiswadalam Mengerjakan Soal Konsep Kalor. Jurnal Inovasi Dan Pembelajaran Fisika, 2(1), 19–24. https://doi.org/10.36706/jipf.v2i1.2350
Yeritia, S., Wahyudi, W., & Rahayu, S. (2017). Pengaruh Model Pembelajaran Inkuiri Terbimbing Terhadap Penguasaan Konsep Dan Kemampuan Berpikir Kritis Fisika Peserta Didik Kelas X Sman 1 Kuripan Tahun Ajaran 2017/2018. Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi, 3(2), 181. https://doi.org/10.29303/jpft.v3i2.398