Main Article Content
Abstract
Article Details
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Asrowi, dkk. 2019. The Power Of Role Playing in Conseling Children With Learning Difficult In Inclusive Schools Of Indonesia. International Journal Of Education and Practice, 7 (4). 324-333.
- Auliyah, Alan & Flurentin, Elia. (2016). Efektivitas Penggunaan Media Film Untuk Meningkatkan Empati Siswa Kelas VII SMP. Jurnal Kajian Bimbingan dan Konseling vol. 1, No. 1, hlm. 19-26.
- Arsyad, A. (2016). Media Pembelajaran. Bandung: Rajawali Press.
- Eisenberg- Berg, N. & Lennon, R. (1980). Altruiisim and the Assessment of Empathy in the Preschool Years. Child Development, (51), 552-557.
- Irianti, Agustina. (2015). Melalui Layanan Bimbingan Kelompok Teknik Role Playing untuk Meningkatkan Level Empati Siswa di Sekolah Dasar Inklusif (Penelitian Tindakan Partisipan terhadap Siswa Kelas IV Sekolah Dasar di Baleendah Kabupaten Bandung Tahun Akademik 2014/2015). Program Studi Bimbingan dan Konseling, Sekolah Pascasarjana Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung. Pembimbing Dr. Anne Hafina, M.Pd.
- Limarga, D. M. (2017). Melalui Metode Bercerita dengan Media Audio Visual untuk Meningkatkan Kemampuan Empati Anak Usia Dini. Tunas Siliwangi: Jurnal Program Studi Pendidikan Guru PAUD STKIP Siliwangi Bandung, 3(1), 86–104.
- McLaren, K. (2013). The art of empathy: a complete guide to lifes most essential skill. Sounds True, Boulder Colorado.
- Rehber, E. (2007). ?lkö?retim ?kinci Kademe Ö?rencilerinin Empati E?ilim Düzeylerine göre Çat??ma Çözme Davran??lar?n?n ?ncelenmesi. [Yay?mlanmam?? Yüksek Lisans Tezi], Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
References
Asrowi, dkk. 2019. The Power Of Role Playing in Conseling Children With Learning Difficult In Inclusive Schools Of Indonesia. International Journal Of Education and Practice, 7 (4). 324-333.
Auliyah, Alan & Flurentin, Elia. (2016). Efektivitas Penggunaan Media Film Untuk Meningkatkan Empati Siswa Kelas VII SMP. Jurnal Kajian Bimbingan dan Konseling vol. 1, No. 1, hlm. 19-26.
Arsyad, A. (2016). Media Pembelajaran. Bandung: Rajawali Press.
Eisenberg- Berg, N. & Lennon, R. (1980). Altruiisim and the Assessment of Empathy in the Preschool Years. Child Development, (51), 552-557.
Irianti, Agustina. (2015). Melalui Layanan Bimbingan Kelompok Teknik Role Playing untuk Meningkatkan Level Empati Siswa di Sekolah Dasar Inklusif (Penelitian Tindakan Partisipan terhadap Siswa Kelas IV Sekolah Dasar di Baleendah Kabupaten Bandung Tahun Akademik 2014/2015). Program Studi Bimbingan dan Konseling, Sekolah Pascasarjana Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung. Pembimbing Dr. Anne Hafina, M.Pd.
Limarga, D. M. (2017). Melalui Metode Bercerita dengan Media Audio Visual untuk Meningkatkan Kemampuan Empati Anak Usia Dini. Tunas Siliwangi: Jurnal Program Studi Pendidikan Guru PAUD STKIP Siliwangi Bandung, 3(1), 86–104.
McLaren, K. (2013). The art of empathy: a complete guide to lifes most essential skill. Sounds True, Boulder Colorado.
Rehber, E. (2007). ?lkö?retim ?kinci Kademe Ö?rencilerinin Empati E?ilim Düzeylerine göre Çat??ma Çözme Davran??lar?n?n ?ncelenmesi. [Yay?mlanmam?? Yüksek Lisans Tezi], Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.