Isi Artikel Utama
Abstrak
Kata Kunci
Rincian Artikel
Hak Cipta (c) 2024 Suryaman, Lailun Ni’mah

Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Agib, Z. (2009). Penelitian Tindakan Kelas untuk Guru SD, SLB, dan TK. Bandung: Yrama Widya.
- Arifin, Z. (2016). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi. Jakarta: Rineka Cipta
- Dewi, W. A. F. (2020). Dampak Covid-19 Terhadap Implementasi Pembelajaran Daring Di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan. 2(1), 55-61
- Grolier in Home Learning Exprt. (2016). Grolier (Malaysia) Sdn Bhd (Registration No.: 275066-K) License No. AJL 93647. Powered by Nirvana & WordPress. http://grolier-asia.com/our-products/fun-thinkers/ diakses 2 Desember 2021.
- Majid, A. (2014). Pembelajaran Tematik Terpadu. Bandung: PT: Remaja Rosdakarya.
- Malyana, A. . (2020). Pelaksanaan Pembelajaran Daring Dan Luring Dengan Metode Bimbingan Berkelanjutan Pada Guru Sekolah Dasar Di Teluk Betung Utara Bandar Lampung. Pedagogia: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar Indonesia, 2(1), 67–76.
- Mufliharsi, S. (2017). Pemanfaatan Busy Book Pada Kosakata Anak Usia Dini Di PAUD Swadaya Pkk. Jurnal Metamorfosa , 5(2), 146-155.
- Oktaviani, N., Abidin, F. A., Yuanita, R. A., & Cahyadi, S. (2021). Implementasi Pembelajaran Daring Di Masa Pandemi Covid-19 Berdasarkan Perspektif Guru Sekolah Dasar. Jurnal Review Pendidikan Dasar : Jurnal Kajian Pendidikan Dan Hasil Penelitian, 7(2), 86–93.
- Rabiah, S. (2018). Penggunaan metode Research and Development dalam penelitian Bahasa Indonesia di perguruan tinggi.
- Riani, R. P., Huda, K., & Fajriyah, K. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Tematik “Fun Thinkers Book” Tema Berbagai Pekerjaan. Jurnal Sinektik, 2(2), 173–184.
- Rosnaeni, R., & Prastowo, A. (2021). Kendala Implementasi Pembelajaran Daring di Sekolah Dasar Pada Masa Pandemi Covid -19 : Kasus di SDN 24 Macanang Kabupaten Bone. Jurnal Basicedu, 5(4), 2241-2246.
- Saroh, I. (2016). Pengembangan Media Flash Card Fun Thinkers Tematik Sebagai Pendukung Pembelajaran Saintifik Pada Siswa Kelas Ii Sd N Karangtempel. [skripsi]. Semarang: Universitas PGRI Semarang.
- Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan (pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R&D). Bandung: CV Alfabeta.
- Suyono & Hariyanto. (2014). Belajar Dan Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Wright, G. (2011). Student-Centered Learning in Higher Education, International Journal of Teaching and Learning in Higher Education . [internet]. [diunduh 2021 Jan 13]; 23(3):92-97. ISSN 1812-9129. Tersedia pada: http://www.isetl.org/ijtlhe/.
- Wulandari, C. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Busy Book Kelas II Madrasah Ibtidaiyah Al-Munawwarah Kota Jambi. [skripsi]. Jambi: Universitas Islam Negeri Sultan Thaha Saifudin Jambi.
Referensi
Agib, Z. (2009). Penelitian Tindakan Kelas untuk Guru SD, SLB, dan TK. Bandung: Yrama Widya.
Arifin, Z. (2016). Evaluasi Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Edisi Revisi. Jakarta: Rineka Cipta
Dewi, W. A. F. (2020). Dampak Covid-19 Terhadap Implementasi Pembelajaran Daring Di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan. 2(1), 55-61
Grolier in Home Learning Exprt. (2016). Grolier (Malaysia) Sdn Bhd (Registration No.: 275066-K) License No. AJL 93647. Powered by Nirvana & WordPress. http://grolier-asia.com/our-products/fun-thinkers/ diakses 2 Desember 2021.
Majid, A. (2014). Pembelajaran Tematik Terpadu. Bandung: PT: Remaja Rosdakarya.
Malyana, A. . (2020). Pelaksanaan Pembelajaran Daring Dan Luring Dengan Metode Bimbingan Berkelanjutan Pada Guru Sekolah Dasar Di Teluk Betung Utara Bandar Lampung. Pedagogia: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar Indonesia, 2(1), 67–76.
Mufliharsi, S. (2017). Pemanfaatan Busy Book Pada Kosakata Anak Usia Dini Di PAUD Swadaya Pkk. Jurnal Metamorfosa , 5(2), 146-155.
Oktaviani, N., Abidin, F. A., Yuanita, R. A., & Cahyadi, S. (2021). Implementasi Pembelajaran Daring Di Masa Pandemi Covid-19 Berdasarkan Perspektif Guru Sekolah Dasar. Jurnal Review Pendidikan Dasar : Jurnal Kajian Pendidikan Dan Hasil Penelitian, 7(2), 86–93.
Rabiah, S. (2018). Penggunaan metode Research and Development dalam penelitian Bahasa Indonesia di perguruan tinggi.
Riani, R. P., Huda, K., & Fajriyah, K. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Tematik “Fun Thinkers Book” Tema Berbagai Pekerjaan. Jurnal Sinektik, 2(2), 173–184.
Rosnaeni, R., & Prastowo, A. (2021). Kendala Implementasi Pembelajaran Daring di Sekolah Dasar Pada Masa Pandemi Covid -19 : Kasus di SDN 24 Macanang Kabupaten Bone. Jurnal Basicedu, 5(4), 2241-2246.
Saroh, I. (2016). Pengembangan Media Flash Card Fun Thinkers Tematik Sebagai Pendukung Pembelajaran Saintifik Pada Siswa Kelas Ii Sd N Karangtempel. [skripsi]. Semarang: Universitas PGRI Semarang.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan (pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R&D). Bandung: CV Alfabeta.
Suyono & Hariyanto. (2014). Belajar Dan Pembelajaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Wright, G. (2011). Student-Centered Learning in Higher Education, International Journal of Teaching and Learning in Higher Education . [internet]. [diunduh 2021 Jan 13]; 23(3):92-97. ISSN 1812-9129. Tersedia pada: http://www.isetl.org/ijtlhe/.
Wulandari, C. (2020). Pengembangan Media Pembelajaran Busy Book Kelas II Madrasah Ibtidaiyah Al-Munawwarah Kota Jambi. [skripsi]. Jambi: Universitas Islam Negeri Sultan Thaha Saifudin Jambi.