Isi Artikel Utama
Abstrak
Kata Kunci
Rincian Artikel
Hak Cipta (c) 2024 Nur Hikmah, Arief Kuswidyanarko, Patricia H. M. Lubis

Artikel ini berlisensiCreative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Afifah, D., Wijayanti, A., & Budiman, M. A. (2018). Pengembangan Media Pop Up Sihidro (Siklus Hidrologi) pada Mata Pelajaran IPA Kelas V Sekolah Dasar. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan (SENDIKA), 487-49
- Anjayani, E. (2016). Mengenal Hidrosfer. Klaten: Saka Mitra Kompetensi PT.
- Ariskasari, D., & Pratiwi, D. D. (2019). Pengembangan Modul Matematika Berbasis Problem Solving pada Materi Vektor. Jurnal Matematika, 2(3), 249-258.
- Dewi, N. S., Astawan, I. G., & Margunayasa, I. G. (2020). Analisis Pengaruh Model Pembelajaran Kolaboratif Terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Sekolah Dasar. MIMBAR PGSD Unidiksha, 8(2), 294-302.
- Latifah, S. (2016). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berorientasi Nilai-Nilai Agama Islam melalui Pendekatan Inkuiri Terbimbing pada Materi Suhu dan Kalor. Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika Al-Biruni, 5(1), 43-51.
- Lestari, W. D., Yuhanna, W. L., & Lukitasari, M. (2020). Pengembangan Media Bio Pop-Up Book Terintegrasi Science, Environment, Technology, And Society (SETS) Pada Pembelajaran Biologi Materi Daur Biogeokimia. Jurnal Edukasi Matematika dan Sains, 8(2), 130-139.
- Marnita, M., Lubis, P. H., & Noviati, N. Pengembangan LKPD berbasis HOTS Pada Pembelajaran Matematika Materi Volume Bangun Ruang Kelas V SD Negeri 91 Palembang. JS (Jurnal Sekolah), 6(1), 103-109.
- Nabila, S., Adha, I., & Febriandi, R. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Pop Up Book Berbasis Kearifan Lokal pada Pembelajaran Tematik di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(5), 3928-3939.
- Ningtiyas, T. W., Setyosari, P., & Praherdiono, H. (2019). Pengembangan Media Pop-up Book untuk Mata Pelajaran IPA Bab Siklus Air dan Peristiwa Alam sebagai Penguatan Kognitif Siswa. Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, 2(2), 115-120.
- Pradana, M. D. A. F. (2020). Penerapan QR-CODE untuk Sistem Informasi Museum MPU Tantular Berbasis Web.KONVERGENSI, 16,(2), 124-131
- Sinta, & Syofyan, H. (2020). Pengembangan Media Pop-Up Book pada Pembelajaran IPA di SD. Jurnal Pendidikan Dasar, 11(2), 248-265.
- Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan (Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta.
- Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
- Syahputra, A., & Arifitama, B. (2018). Pengembangan Alat Peraga Edukasi Proses Siklus Air (Hidrologi) Menggunakan Teknologi Augmented Reality. Semnasteknomedia Online, 6(1), 2-11.
- Widyastini, N. M. T., Riastini, P. N., & Sudana, D. N. (2017). Pengembangan Tes Berpikir Kritis IPA untuk Semester Gasal Kelas IV SD. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(3), 1-11
Referensi
Afifah, D., Wijayanti, A., & Budiman, M. A. (2018). Pengembangan Media Pop Up Sihidro (Siklus Hidrologi) pada Mata Pelajaran IPA Kelas V Sekolah Dasar. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan (SENDIKA), 487-49
Anjayani, E. (2016). Mengenal Hidrosfer. Klaten: Saka Mitra Kompetensi PT.
Ariskasari, D., & Pratiwi, D. D. (2019). Pengembangan Modul Matematika Berbasis Problem Solving pada Materi Vektor. Jurnal Matematika, 2(3), 249-258.
Dewi, N. S., Astawan, I. G., & Margunayasa, I. G. (2020). Analisis Pengaruh Model Pembelajaran Kolaboratif Terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Sekolah Dasar. MIMBAR PGSD Unidiksha, 8(2), 294-302.
Latifah, S. (2016). Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik (LKPD) Berorientasi Nilai-Nilai Agama Islam melalui Pendekatan Inkuiri Terbimbing pada Materi Suhu dan Kalor. Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika Al-Biruni, 5(1), 43-51.
Lestari, W. D., Yuhanna, W. L., & Lukitasari, M. (2020). Pengembangan Media Bio Pop-Up Book Terintegrasi Science, Environment, Technology, And Society (SETS) Pada Pembelajaran Biologi Materi Daur Biogeokimia. Jurnal Edukasi Matematika dan Sains, 8(2), 130-139.
Marnita, M., Lubis, P. H., & Noviati, N. Pengembangan LKPD berbasis HOTS Pada Pembelajaran Matematika Materi Volume Bangun Ruang Kelas V SD Negeri 91 Palembang. JS (Jurnal Sekolah), 6(1), 103-109.
Nabila, S., Adha, I., & Febriandi, R. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Pop Up Book Berbasis Kearifan Lokal pada Pembelajaran Tematik di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(5), 3928-3939.
Ningtiyas, T. W., Setyosari, P., & Praherdiono, H. (2019). Pengembangan Media Pop-up Book untuk Mata Pelajaran IPA Bab Siklus Air dan Peristiwa Alam sebagai Penguatan Kognitif Siswa. Jurnal Kajian Teknologi Pendidikan, 2(2), 115-120.
Pradana, M. D. A. F. (2020). Penerapan QR-CODE untuk Sistem Informasi Museum MPU Tantular Berbasis Web.KONVERGENSI, 16,(2), 124-131
Sinta, & Syofyan, H. (2020). Pengembangan Media Pop-Up Book pada Pembelajaran IPA di SD. Jurnal Pendidikan Dasar, 11(2), 248-265.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan (Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Syahputra, A., & Arifitama, B. (2018). Pengembangan Alat Peraga Edukasi Proses Siklus Air (Hidrologi) Menggunakan Teknologi Augmented Reality. Semnasteknomedia Online, 6(1), 2-11.
Widyastini, N. M. T., Riastini, P. N., & Sudana, D. N. (2017). Pengembangan Tes Berpikir Kritis IPA untuk Semester Gasal Kelas IV SD. MIMBAR PGSD Undiksha, 5(3), 1-11