Main Article Content
Abstract
Article Details
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 (CC BY-SA) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Harefa, N dan Sumiyati. (2020). Persepsi Siswa terhadap Google Classroom sebagai LMS pada masa Pandemi Covid-19. Science Education and Application Journal. 2(2) 88-100
- Haryanto, H., Putra, A. H., Heriansyah, H. (2021). Pelatihan Pembelajaran Daring Berbasis Aplikasi Google Di Masa Pandemik Covid-19 Di SMAN 8 Kota Bengkulu. Dharma Raflesia : Jurnal Ilmiah Pengembangan dan Penerapan IPTEKS, 19 (1), 167 - 176
- Mar’ah, N.K., Rusilowati, A., Sumarni, W. (2020). Perubahan Proses Pembelajaran Daring Pada Siswa Sekolah Dasar Di Tengan Pandemi Covid-19. Prosiding Seminar Nasional Pascasarjana UNNES
- Marhamah. (2018). Pentingnya Pengembangan Kompetensi Guru. Bidayah: Studi Ilimu-Ilmu Keislaman, 9 (2), 195 – 216.
- Munir. (2009) Pembelajaran Jarak Jauh Berbasis Teknolog iInformasi dan Komunikasi. Bandung: Alfabeta
- Ningsih, S., Kuntarto, E., Kurniawan, A. R. (2020). Teachers’ Problems In Using Information And Communication Technology (ICT) And Its Implications In Elementary Schools. Jurnal PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), 4 (3), 518 – 524.
- Sabran, Sabara, E. (2019). Keefektifan Google Classroom sebagai media pembelajaran. PROSIDING SEMINAR NASIONAL LEMBAGA PENELITIAN UNIVERSITAS NEGERI MAKASSAR “Diseminasi Hasil Penelitian melalui Optimalisasi Sinta dan Hak Kekayaan Intelektual”
- Salsabila, U.H., Sari, L.I., Lathif, K.H., Lestari, A.P., Ayuning, A. (2020). Peran Teknologi Dalam Pembelajaran Di Masa Pandemicovid-19. Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian dan Kajian Sosial Keagamaan, 17 (2), 188 – 198
- Samuel, D. (2015). Antusiasme Guru dalam Program Pengembangan Kompetensi Pedagogik Dan Determinannya. Jurnal Kelola, 2 (1), 114 – 121
- Soni, Afdhil, H., Regiolina H., Yulia F., Febby A. W., Januar A. A., Evans F., Mitra Unik, Harun Mukhtar,Hasanudd. 2018. “Optimalisasi Pemanfaatan Google Classroom sebagai Media Pembelajaran Di SMK Negeri 1 Bangkinang”. Jurnal Pengabdian Untuk Mu NegeRI, 2 (1), 17 – 20
References
Harefa, N dan Sumiyati. (2020). Persepsi Siswa terhadap Google Classroom sebagai LMS pada masa Pandemi Covid-19. Science Education and Application Journal. 2(2) 88-100
Haryanto, H., Putra, A. H., Heriansyah, H. (2021). Pelatihan Pembelajaran Daring Berbasis Aplikasi Google Di Masa Pandemik Covid-19 Di SMAN 8 Kota Bengkulu. Dharma Raflesia : Jurnal Ilmiah Pengembangan dan Penerapan IPTEKS, 19 (1), 167 - 176
Mar’ah, N.K., Rusilowati, A., Sumarni, W. (2020). Perubahan Proses Pembelajaran Daring Pada Siswa Sekolah Dasar Di Tengan Pandemi Covid-19. Prosiding Seminar Nasional Pascasarjana UNNES
Marhamah. (2018). Pentingnya Pengembangan Kompetensi Guru. Bidayah: Studi Ilimu-Ilmu Keislaman, 9 (2), 195 – 216.
Munir. (2009) Pembelajaran Jarak Jauh Berbasis Teknolog iInformasi dan Komunikasi. Bandung: Alfabeta
Ningsih, S., Kuntarto, E., Kurniawan, A. R. (2020). Teachers’ Problems In Using Information And Communication Technology (ICT) And Its Implications In Elementary Schools. Jurnal PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), 4 (3), 518 – 524.
Sabran, Sabara, E. (2019). Keefektifan Google Classroom sebagai media pembelajaran. PROSIDING SEMINAR NASIONAL LEMBAGA PENELITIAN UNIVERSITAS NEGERI MAKASSAR “Diseminasi Hasil Penelitian melalui Optimalisasi Sinta dan Hak Kekayaan Intelektual”
Salsabila, U.H., Sari, L.I., Lathif, K.H., Lestari, A.P., Ayuning, A. (2020). Peran Teknologi Dalam Pembelajaran Di Masa Pandemicovid-19. Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian dan Kajian Sosial Keagamaan, 17 (2), 188 – 198
Samuel, D. (2015). Antusiasme Guru dalam Program Pengembangan Kompetensi Pedagogik Dan Determinannya. Jurnal Kelola, 2 (1), 114 – 121
Soni, Afdhil, H., Regiolina H., Yulia F., Febby A. W., Januar A. A., Evans F., Mitra Unik, Harun Mukhtar,Hasanudd. 2018. “Optimalisasi Pemanfaatan Google Classroom sebagai Media Pembelajaran Di SMK Negeri 1 Bangkinang”. Jurnal Pengabdian Untuk Mu NegeRI, 2 (1), 17 – 20