Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Emzir. (2015). Teori dan Pengajaran Sastra. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
- Haliq. A., Asri, A., & Fitri, S. (2017). Kemampuan Menulis Puisi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia dengan Menggunakan Metode Mind Mapping. Proceedings of Nasional Seminar, Research and Community Service Institute, Universitas Negeri Makassar, 144. https://ojs.unm.ac.id/semnaslemlit/article/view/3999
- Hasanah, M. (2014). Karakteristik Struktural-Semiotik Puisi-Puisi Karya D. Zawawi imron. LITERA, 12(2). doi:10.21831/ltr.v12i02.1589
- Jabrohim, dkk. (2003). Cara Menulis Kreatif. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
- Kusumaningsih, D. (2013). Terampil Berbahasa Indonesia. Yogyakarta: CV Andi OFFSET.
- Makatita, R., & Sasabone, C. (2019). Peningkatan Kemampuan Menulis Puisi dengan Menggunakan Teknik Personifikasi Siswa Kelas XI IPS-1 SMA Negeri 8 Ambon. ARBITRER: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(1), 29–40. doi:10.30598/arbitrervol1no1hlm29-40
- Noermanzah, N. (2012). Figurative Language dalam Wacana Drama Seri “Upin dan Ipin” Karya Simon Monjack dengan Tinjauan Deskriptif. Jurnal Perspektif Pendidikan, 5(1), 11-12, https://ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/347
- Noermanzah, N., Abid, S., & Aprika, E. (2018). Pengaruh Teknik Send a Problem terhadap Kemampuan Menulis Daftar Pustaka Siswa Kelas XI SMA Negeri 4 Lubuklinggau. Jurnal Kajian Bahasa, Sastra dan Pengajaran (KIBASP), 1(2), 171–181. doi:10.31539/kibasp.v1i2.273
- Nurgiyantoro, B. (2008). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: BPFE Yogyakarta.
- Pradopo, R. D. (2014). Pengkajian Puisi. Yogyakarta: DGadjah Mada University Press.
- Puspita, H. (2016). Peningkatan Kemampuan Menulis Paragraf Deskriptif Siswa Kelas X SMA Negeri 02 Bengkulu Tengah dengan Menggunakan Metode Menulis Berantai (Estafet Writing). Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(2), 157–163. doi:10.33369/diksa.v2i2.3456
- Rusmiyanti, P. (2018). Peningkatan Kemampuan Menulis Puisi dengan Metode Inkuiri. Dinamika, 1(2), 66. doi:10.35194/jd.v1i2.595
- Satinem, S., Juwati, J., & Noermanzah, N. (2020). Developing Teaching Material of Poetry Appreciation Based on Students Competency Analysis. English Review: Journal of English Education, 8(2), 237. doi:10.25134/erjee.v8i2.2707
- Sehah, A. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif dan Berpikir Imajinasi terhadap Kemampuan Menulis Puisi. Komposisi: Jurnal Pendidikan Bahasa, Sastra, dan Seni, 17(2). doi:10.24036/komposisi.v17i2.7467
- Sutardi, H. K. (2012). Penelitian Sastra Kreatif. Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Suwarna, D. (2012). Trik Menulis Puisi, Cerpen, Resensi Buku, Opini/Esai. Bogor: Jelajah Nusa.
- Suyitno. (2009). Apresiasi Puisi dan Prosa. Surakarta: UNS Press.
- Tarigan, H. G. (2013). Menulis sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: CV Angkasa.
- Waluyo, H. J. (2008). Pengkajian dan Apresiasi Puisi. Widya Saru Press Salatiga.
- Wardoyo, S. M. (2013). Teknik Menulis Puisi. Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Zahro, U. A., Noermanzah, & Syafryadin. (2020). Penguasaan Kosakata Bahasa Indonesia Anak dari Segi Umur, Jenis Kelamin, Jenis Kosakata, Sosial Ekonomi Orang Tua, dan Pekerjaan Orang Tua. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa dan Sastra, 1(1), 187-198, https://ejournal.unib.ac.id/index.php/semiba/article/view/13675
References
Emzir. (2015). Teori dan Pengajaran Sastra. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.
Haliq. A., Asri, A., & Fitri, S. (2017). Kemampuan Menulis Puisi Mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia dengan Menggunakan Metode Mind Mapping. Proceedings of Nasional Seminar, Research and Community Service Institute, Universitas Negeri Makassar, 144. https://ojs.unm.ac.id/semnaslemlit/article/view/3999
Hasanah, M. (2014). Karakteristik Struktural-Semiotik Puisi-Puisi Karya D. Zawawi imron. LITERA, 12(2). doi:10.21831/ltr.v12i02.1589
Jabrohim, dkk. (2003). Cara Menulis Kreatif. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Kusumaningsih, D. (2013). Terampil Berbahasa Indonesia. Yogyakarta: CV Andi OFFSET.
Makatita, R., & Sasabone, C. (2019). Peningkatan Kemampuan Menulis Puisi dengan Menggunakan Teknik Personifikasi Siswa Kelas XI IPS-1 SMA Negeri 8 Ambon. ARBITRER: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 1(1), 29–40. doi:10.30598/arbitrervol1no1hlm29-40
Noermanzah, N. (2012). Figurative Language dalam Wacana Drama Seri “Upin dan Ipin” Karya Simon Monjack dengan Tinjauan Deskriptif. Jurnal Perspektif Pendidikan, 5(1), 11-12, https://ojs.stkippgri-lubuklinggau.ac.id/index.php/JPP/article/view/347
Noermanzah, N., Abid, S., & Aprika, E. (2018). Pengaruh Teknik Send a Problem terhadap Kemampuan Menulis Daftar Pustaka Siswa Kelas XI SMA Negeri 4 Lubuklinggau. Jurnal Kajian Bahasa, Sastra dan Pengajaran (KIBASP), 1(2), 171–181. doi:10.31539/kibasp.v1i2.273
Nurgiyantoro, B. (2008). Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Sastra. Yogyakarta: BPFE Yogyakarta.
Pradopo, R. D. (2014). Pengkajian Puisi. Yogyakarta: DGadjah Mada University Press.
Puspita, H. (2016). Peningkatan Kemampuan Menulis Paragraf Deskriptif Siswa Kelas X SMA Negeri 02 Bengkulu Tengah dengan Menggunakan Metode Menulis Berantai (Estafet Writing). Diksa : Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 2(2), 157–163. doi:10.33369/diksa.v2i2.3456
Rusmiyanti, P. (2018). Peningkatan Kemampuan Menulis Puisi dengan Metode Inkuiri. Dinamika, 1(2), 66. doi:10.35194/jd.v1i2.595
Satinem, S., Juwati, J., & Noermanzah, N. (2020). Developing Teaching Material of Poetry Appreciation Based on Students Competency Analysis. English Review: Journal of English Education, 8(2), 237. doi:10.25134/erjee.v8i2.2707
Sehah, A. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif dan Berpikir Imajinasi terhadap Kemampuan Menulis Puisi. Komposisi: Jurnal Pendidikan Bahasa, Sastra, dan Seni, 17(2). doi:10.24036/komposisi.v17i2.7467
Sutardi, H. K. (2012). Penelitian Sastra Kreatif. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Suwarna, D. (2012). Trik Menulis Puisi, Cerpen, Resensi Buku, Opini/Esai. Bogor: Jelajah Nusa.
Suyitno. (2009). Apresiasi Puisi dan Prosa. Surakarta: UNS Press.
Tarigan, H. G. (2013). Menulis sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: CV Angkasa.
Waluyo, H. J. (2008). Pengkajian dan Apresiasi Puisi. Widya Saru Press Salatiga.
Wardoyo, S. M. (2013). Teknik Menulis Puisi. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Zahro, U. A., Noermanzah, & Syafryadin. (2020). Penguasaan Kosakata Bahasa Indonesia Anak dari Segi Umur, Jenis Kelamin, Jenis Kosakata, Sosial Ekonomi Orang Tua, dan Pekerjaan Orang Tua. Seminar Nasional Pendidikan Bahasa dan Sastra, 1(1), 187-198, https://ejournal.unib.ac.id/index.php/semiba/article/view/13675