Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Anggraini, V. A., & Dkk. (2020). Peran Orang Tua Dalam Pendampingan Anak Usia Sd/Mi Dalam Pembelajaran Online Di Saat Pandemi Covid-19. Pendidikan.
- Amalia, L., & Hiola, F. (2020). Analisis gejala klinis dan peningkatan kekebalan tubuh untuk mencegah penyakit covid-19. Jambura Journal of Health Sciences and Research, 2(2), 71–76.
- Forsythe, A., & Forsythe, A. (2019). Howard Gardner. In Key Thinkers in Individual Differences. https://doi.org/10.4324/9781351026505-21
- Hanifah, M., & Irambona, A. (2019). Authentic assessment: Evaluation and its application in science learning. Psychology, Evaluation, and Technology in Educational Research, 1(2). https://doi.org/10.33292/petier.v1i2.4
- Idris, M. H. (2016). Karakteristik Anak Usia Dini. Permata: Hasil Riset Pendidikan Guru Anak Usia Dini.
- Juniarti, Y. (2015). Peningkatan kecerdasan naturalis melalui metode kunjungan lapangan (field trip). Jurnal Pendidikan Usia Dini, 9(2), 267–284. Retrieved from http://journal.unj.ac.id/unj/index.php/jpud/article/view/3505
- Kemdikbud. (2020). Kemendikbud Terbitkan Pedoman Penyelenggaraan Belajar dari Rumah. Jakarta, 28 Mei 2020.
- Kemdikbud RI. (2016). Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. Http://Kemdikbud.Go.Id/, (Mei). Retrieved from http://kemdikbud.go.id/main/?lang=id
- Kemenkes RI. (2020). Pedoman Perubahan Perilaku. Pedoman Perubahan Perilaku Penanganan Covid-19.
- Khalimah, N. (2021). Peran orang tua dalam pembelajaran daring di mi darul ulum pedurungan kota semarang tahun pelajaran 2020/2021 skripsi.
- Kurniati, E., Nur Alfaeni, D. K., & Andriani, F. (2020). Analisis Peran Orang Tua dalam Mendampingi Anak di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 241. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.541
- Mastura, & Santaria, R. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 terhadap Proses Pengajaran bagi Guru dan Siswa Pendahuluan. Jurnal Studi Guru Dan Pembelajaran, 3(2), 289–295.
- Nurhalimah, N. (2020). Upaya Bela Negara Melalui Sosial Distancing Dan Lockdown Untuk Mengatasi Wabah Covid-19 (Efforts to Defend the Country Through Social Distancing and Lockdown to Overcome the COVID-19 Plague). Available at SSRN 3576405.
- Nurlaeni, & Juniarti, Y. (2017). Peran Orang Tua Dalam Mengembangkan Kemampuan Bahasa Pada Anak Usia 4-6 Tahun. Jurnal Pelita PAUD.
- Ramadan, Gilang; Juniarti, Y. (2020). METODE PENELITIAN: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. CV Sadari.
- Sembiring, R., & Suryani, D. E. (2020). Sosialisasi Penerapan Protokol Kesehatan Di Masa Pandemi Dengan Pembagian Masker Kesehatan Kepada Para Pedagang Dan …. Jurnal Abdimas Mutiara.
- Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta
- Trisnawati, W., & Sugito, S. (2020). Pendidikan Anak dalam Keluarga Era Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1). https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.710
- Ulfa, M., & Na’imah, N. (2020). Peran Keluarga dalam Konsep Psikologi Perkembangan Anak Usia Dini. Aulad : Journal on Early Childhood, 3(1), 20–28. https://doi.org/10.31004/aulad.v3i1.45
- Wardhani, D. K., Susilorini, M. R., Angghita, L. J., & Ismail, A. (2020). Edukasi Pencegahan Penularan COVID-19 Pada Anak Usia Dini Melalui Media Pembelajaran Audio Visual. Jurnal Abdidas, 1(3), 131–136. https://doi.org/10.31004/abdidas.v1i3.33
- Yayan Alpian. (2021). Sosialisasi Peran Orang Tua Di Masa Pandemik Covid 19 Dalam Pembelajaran Daring Bagi Anak Usia Sekolah Dasar Desa Cikalongsari Karawang. Jurnal Buana Pengabdian, 2(2). https://doi.org/10.36805/jurnalbuanapengabdian.v2i2.1278
References
Anggraini, V. A., & Dkk. (2020). Peran Orang Tua Dalam Pendampingan Anak Usia Sd/Mi Dalam Pembelajaran Online Di Saat Pandemi Covid-19. Pendidikan.
Amalia, L., & Hiola, F. (2020). Analisis gejala klinis dan peningkatan kekebalan tubuh untuk mencegah penyakit covid-19. Jambura Journal of Health Sciences and Research, 2(2), 71–76.
Forsythe, A., & Forsythe, A. (2019). Howard Gardner. In Key Thinkers in Individual Differences. https://doi.org/10.4324/9781351026505-21
Hanifah, M., & Irambona, A. (2019). Authentic assessment: Evaluation and its application in science learning. Psychology, Evaluation, and Technology in Educational Research, 1(2). https://doi.org/10.33292/petier.v1i2.4
Idris, M. H. (2016). Karakteristik Anak Usia Dini. Permata: Hasil Riset Pendidikan Guru Anak Usia Dini.
Juniarti, Y. (2015). Peningkatan kecerdasan naturalis melalui metode kunjungan lapangan (field trip). Jurnal Pendidikan Usia Dini, 9(2), 267–284. Retrieved from http://journal.unj.ac.id/unj/index.php/jpud/article/view/3505
Kemdikbud. (2020). Kemendikbud Terbitkan Pedoman Penyelenggaraan Belajar dari Rumah. Jakarta, 28 Mei 2020.
Kemdikbud RI. (2016). Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan. Http://Kemdikbud.Go.Id/, (Mei). Retrieved from http://kemdikbud.go.id/main/?lang=id
Kemenkes RI. (2020). Pedoman Perubahan Perilaku. Pedoman Perubahan Perilaku Penanganan Covid-19.
Khalimah, N. (2021). Peran orang tua dalam pembelajaran daring di mi darul ulum pedurungan kota semarang tahun pelajaran 2020/2021 skripsi.
Kurniati, E., Nur Alfaeni, D. K., & Andriani, F. (2020). Analisis Peran Orang Tua dalam Mendampingi Anak di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 241. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.541
Mastura, & Santaria, R. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 terhadap Proses Pengajaran bagi Guru dan Siswa Pendahuluan. Jurnal Studi Guru Dan Pembelajaran, 3(2), 289–295.
Nurhalimah, N. (2020). Upaya Bela Negara Melalui Sosial Distancing Dan Lockdown Untuk Mengatasi Wabah Covid-19 (Efforts to Defend the Country Through Social Distancing and Lockdown to Overcome the COVID-19 Plague). Available at SSRN 3576405.
Nurlaeni, & Juniarti, Y. (2017). Peran Orang Tua Dalam Mengembangkan Kemampuan Bahasa Pada Anak Usia 4-6 Tahun. Jurnal Pelita PAUD.
Ramadan, Gilang; Juniarti, Y. (2020). METODE PENELITIAN: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D. CV Sadari.
Sembiring, R., & Suryani, D. E. (2020). Sosialisasi Penerapan Protokol Kesehatan Di Masa Pandemi Dengan Pembagian Masker Kesehatan Kepada Para Pedagang Dan …. Jurnal Abdimas Mutiara.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta
Trisnawati, W., & Sugito, S. (2020). Pendidikan Anak dalam Keluarga Era Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1). https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.710
Ulfa, M., & Na’imah, N. (2020). Peran Keluarga dalam Konsep Psikologi Perkembangan Anak Usia Dini. Aulad : Journal on Early Childhood, 3(1), 20–28. https://doi.org/10.31004/aulad.v3i1.45
Wardhani, D. K., Susilorini, M. R., Angghita, L. J., & Ismail, A. (2020). Edukasi Pencegahan Penularan COVID-19 Pada Anak Usia Dini Melalui Media Pembelajaran Audio Visual. Jurnal Abdidas, 1(3), 131–136. https://doi.org/10.31004/abdidas.v1i3.33
Yayan Alpian. (2021). Sosialisasi Peran Orang Tua Di Masa Pandemik Covid 19 Dalam Pembelajaran Daring Bagi Anak Usia Sekolah Dasar Desa Cikalongsari Karawang. Jurnal Buana Pengabdian, 2(2). https://doi.org/10.36805/jurnalbuanapengabdian.v2i2.1278