Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Abidin, Y. (2016). Pembelajaran Membaca Berbasis Pendidikan Karakter. Bandung. Refika Aditama
- Arikunto, S. (2002). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan dan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta
- Dheini, N.. (2005). Metode Pengembangan Bahasa. Jakarta: Universitas Terbuka
- Departemen Pendidikan dan kebudayaan (2002). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka
- Departemen Pendidikan Nasional (2007). Menebar Teladan Melalui Karya Nyata. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
- Depdikbud (2001). Petunjuk Pelaksanaan Pembinaan dan Pengembangan Olahraga. Jakarta: Balai Pustaka
- Depdiknas (2001). Pedoman Penyelenggaraan Pendidikan pada Taman Penitipan Anak. Jakarta: Depdiknas
- Fadilah, M. & Lilif, M. (2013) Pendidikan Karakter Anak Usia Dini Konsep dan Aplikasinya dalam PAUD. Yogyakarta: Ar-russ Media.
- Ginting, V. (2005). Penguatan Membaca, Fasilitas Lingkungan Sekolah dan Keterampilan Dasar membaca bahasa Indonesia Serta Minat Baca Murid. Jurnal Pendidikan Penabur. No 04/th.IV
- Hurlock, E. B. (1978). Perkembangan Anak (Jilid 2 Edisi ke Enam). Jakarta: Erlangga
- Ibrahim, R dan Nana Syaodih, S. (2003). Perencanaan Pengajaran. Jakarta: Rineka Cipta
- Idris, M. H & Ramdani, I. (2015). Menumbuhkan Minat Membaca pada Anak Usia Dini. Jakarta: Luxima Metro Media
- Kartono, K. (1996). Pengantar Metodologi Riset Sosial. Bandung: Mandar Maju
- Margono (2000). Metodologi Penelitian Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta
- Mursid. (2016). Belajar dan Pembelajaran PAUD. Bandung: Rosdakarya.
- Moleong. (2001). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Rosdakarya
- Moulton, W. G. (1970). A Linguistic Guide to Language Learning. New York: Modern Language Association of America
- Nasution, S. (2009). Metode Research. Bandung: Bumi Aksara
- Ngalimun. (2014). Strategi dan Model Pembelajaran. Yogyakarta: Aswaja Pressindo
- Rahim, F. (2008). Pengajaran Membaca di Sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara.
- Semiawan, C. R (2005). Penerapan Pembelajaran pada Anak. Jakarta: Indeks.
- Saryono. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif Dalam Bidang Kesehatan. Yogyakarta: Nuha Medika
- Solehudin, M. (2000). Konsep Dasar Pendidikan Prasekolah. Fakultas Ilmu Pendidikan UPI Bandung.
- Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kombinasi. Bandung: Alfabeta
- Sudjana, N. (1990). Penilaian Hasil Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru
- Sukmadinata, N. S. (2012). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosda Karya
- Tafsir, A. (2005). Ilmu Pendidikan Dalam Perspektif Islam. Bandung: Remaja Rosda Karya
- Tarigan, H.G. (2015). Membaca Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
- Trelease, J. (2017). The Read-Aloud Handbook. New York: Penguin (USA) LLC
References
Abidin, Y. (2016). Pembelajaran Membaca Berbasis Pendidikan Karakter. Bandung. Refika Aditama
Arikunto, S. (2002). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan dan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta
Dheini, N.. (2005). Metode Pengembangan Bahasa. Jakarta: Universitas Terbuka
Departemen Pendidikan dan kebudayaan (2002). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka
Departemen Pendidikan Nasional (2007). Menebar Teladan Melalui Karya Nyata. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
Depdikbud (2001). Petunjuk Pelaksanaan Pembinaan dan Pengembangan Olahraga. Jakarta: Balai Pustaka
Depdiknas (2001). Pedoman Penyelenggaraan Pendidikan pada Taman Penitipan Anak. Jakarta: Depdiknas
Fadilah, M. & Lilif, M. (2013) Pendidikan Karakter Anak Usia Dini Konsep dan Aplikasinya dalam PAUD. Yogyakarta: Ar-russ Media.
Ginting, V. (2005). Penguatan Membaca, Fasilitas Lingkungan Sekolah dan Keterampilan Dasar membaca bahasa Indonesia Serta Minat Baca Murid. Jurnal Pendidikan Penabur. No 04/th.IV
Hurlock, E. B. (1978). Perkembangan Anak (Jilid 2 Edisi ke Enam). Jakarta: Erlangga
Ibrahim, R dan Nana Syaodih, S. (2003). Perencanaan Pengajaran. Jakarta: Rineka Cipta
Idris, M. H & Ramdani, I. (2015). Menumbuhkan Minat Membaca pada Anak Usia Dini. Jakarta: Luxima Metro Media
Kartono, K. (1996). Pengantar Metodologi Riset Sosial. Bandung: Mandar Maju
Margono (2000). Metodologi Penelitian Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta
Mursid. (2016). Belajar dan Pembelajaran PAUD. Bandung: Rosdakarya.
Moleong. (2001). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Rosdakarya
Moulton, W. G. (1970). A Linguistic Guide to Language Learning. New York: Modern Language Association of America
Nasution, S. (2009). Metode Research. Bandung: Bumi Aksara
Ngalimun. (2014). Strategi dan Model Pembelajaran. Yogyakarta: Aswaja Pressindo
Rahim, F. (2008). Pengajaran Membaca di Sekolah Dasar. Jakarta: Bumi Aksara.
Semiawan, C. R (2005). Penerapan Pembelajaran pada Anak. Jakarta: Indeks.
Saryono. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif Dalam Bidang Kesehatan. Yogyakarta: Nuha Medika
Solehudin, M. (2000). Konsep Dasar Pendidikan Prasekolah. Fakultas Ilmu Pendidikan UPI Bandung.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kombinasi. Bandung: Alfabeta
Sudjana, N. (1990). Penilaian Hasil Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru
Sukmadinata, N. S. (2012). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosda Karya
Tafsir, A. (2005). Ilmu Pendidikan Dalam Perspektif Islam. Bandung: Remaja Rosda Karya
Tarigan, H.G. (2015). Membaca Sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa.
Trelease, J. (2017). The Read-Aloud Handbook. New York: Penguin (USA) LLC