Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Adawiah, Rabiatul. (2017). Pola asuh orangtua dan implikasinya terhadap pendidikan anak (studi pada masyarakat Dayak dikecamatan Halong kabupaten Balangan). Jurnal pendidikan kewarganegaraan. Dosen program studi PPKN FKIP ULM Banjarmasin. Nomor 1. Hlm. 33-48.
- Arijani, Risah. (2013). Meningkatkan kemampuan membaca permulaan menggunakan media snader game. Jurnal pendidikan anak. PPPTK Seni dan Budaya. Hlm. 318-331.
- Djamarah, Saiful Bahri. (2018). Pola asuh orangtua dan komunikasi dalam keluarga. Jakarta: Rineka Cipta.
- Hadi, Sutrisno. (1998). Analisis regresi. Yogyakarta: Abdi Offset.
- Rahim, Farida. (2005). Pengajaran membaca di sekolah dasar. Padang: Bumi Aksara.
- Sari, Amalia Putri Kartika & Lisnawati Ruhaena. (2017). Peran ibu dalam menumbuhkan minat literasi pada anak prasekolah. Prosiding SEMNAS penguatan individu di era revolusi informasi. Jurnal pendidikan. Hlm. 21-34.
- Septiari, Bety Bea. (2012). Mencetak balita cerdas dan pola asuh orangtua. Yogyakarta: Nuha Medika.
- Sukardi, Dewa Ketut. (1995). Proses bimbingan dan penyuluhan.Jakarta: Rineka Cipta.
- Suryana, Dadan. (2016). Stimulasi aspek perkembangan anak. Padang: Kencana.
- Susanto, Ahmad. (2015). Bimbingan
- & konseling di taman kanak- kanak. Jakarta: Kencana.
- Suyadi & Maulidya Ulfah. (2012). Konsep Dasar PAUD. Yogyakarta: Rosda
- Tidhonanto, Al & Beranda Agency. (2018). Mengembangkan pola asuh demokratis. Jakarta: PT Gramedia.
- Zuriah, Nurul. (2005). Metode penelitian sosial dan pendidikan teori aplikasi. Malang: Bumi Aksara.
References
Adawiah, Rabiatul. (2017). Pola asuh orangtua dan implikasinya terhadap pendidikan anak (studi pada masyarakat Dayak dikecamatan Halong kabupaten Balangan). Jurnal pendidikan kewarganegaraan. Dosen program studi PPKN FKIP ULM Banjarmasin. Nomor 1. Hlm. 33-48.
Arijani, Risah. (2013). Meningkatkan kemampuan membaca permulaan menggunakan media snader game. Jurnal pendidikan anak. PPPTK Seni dan Budaya. Hlm. 318-331.
Djamarah, Saiful Bahri. (2018). Pola asuh orangtua dan komunikasi dalam keluarga. Jakarta: Rineka Cipta.
Hadi, Sutrisno. (1998). Analisis regresi. Yogyakarta: Abdi Offset.
Rahim, Farida. (2005). Pengajaran membaca di sekolah dasar. Padang: Bumi Aksara.
Sari, Amalia Putri Kartika & Lisnawati Ruhaena. (2017). Peran ibu dalam menumbuhkan minat literasi pada anak prasekolah. Prosiding SEMNAS penguatan individu di era revolusi informasi. Jurnal pendidikan. Hlm. 21-34.
Septiari, Bety Bea. (2012). Mencetak balita cerdas dan pola asuh orangtua. Yogyakarta: Nuha Medika.
Sukardi, Dewa Ketut. (1995). Proses bimbingan dan penyuluhan.Jakarta: Rineka Cipta.
Suryana, Dadan. (2016). Stimulasi aspek perkembangan anak. Padang: Kencana.
Susanto, Ahmad. (2015). Bimbingan
& konseling di taman kanak- kanak. Jakarta: Kencana.
Suyadi & Maulidya Ulfah. (2012). Konsep Dasar PAUD. Yogyakarta: Rosda
Tidhonanto, Al & Beranda Agency. (2018). Mengembangkan pola asuh demokratis. Jakarta: PT Gramedia.
Zuriah, Nurul. (2005). Metode penelitian sosial dan pendidikan teori aplikasi. Malang: Bumi Aksara.