Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2023 Siti Muharami Malayu, Hanafi Wijaya, Yuddi Adrian Muliadi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Afsharrad, M.,&Nafchi, A.M. (2015). The effect of transcribing on Budiman, Jaka dan Mulyadi. (2020). Konstruksi Interogatif Dalam Bahasa Jepang: Analisis X-Bar. Jurnal CHI’E: Jurnal Pendidikan Bahasa Jepang Vol. 8 (1). Semarang: Unnes
- Chaer , Abdul.2003. Psikolinguistik : Kajian Teoretik. Jakarta: Rineka Cipta.
- Darjowidjojo, Soenjono.2000. Echa: Kisah Pemerolehan Bahasa Anak Indonesia. Jakarta: PT. Grasindo
- Erina (2016).Tuturan Bahasa Anak Usia 2-3 Tahun dalam Anime Akachan to Boku Karya Mrimo Ragawa. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.
- Hutabarat, Ismarini (2006). Pemerolehan Bahasa Indonesia Anak Usia 2 Tahun Pada Tataran Sintaksis.(Skripsi). Medan: Universitas Darma Agung.
- Kasmawati dan Harisal. (2021). Konstruksi Kalimat Imperatif Ajakan dalam Bahasa Jepang dan Bahasa Indonesia. Jurnal Kiryoku: Jurnal Studi KeJepangan Vol 5 No. 2, 259-260
- Kindaichi, 2022.Nihongo (Ge). Tokyo: Iwanami Shoten.
- Mahsun. 2005. Metode Penelitian Bahasa: Tata- tata Starategi, Metode, dan Tekniknya. (EdisiRevisi). Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
- Malayu, Siti Muharami. (2010). Pemerolehan Bahasa Anak Berusia Dua Tahun. Prosiding Seminar Intenasional Hubungan Alam Melayu dengan China. Medan: Barton Jaya,306-321
- Malayu, Siti Muharami. (2018). Pengawasuaraan Bunyi Vokal Bahasa Jepang. Nihonngo No Boin No Museika. Medan: Mitra
- Maryani, Kristiana (2018). Pemerolehan Sintaksis Pada Anak Usia 3, 4 dan 5
- tahun. Jurnal Jawara. PG PAUD FKIP UNTIRTA
- Moleong.(2011) Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
- Sudjianto, Dahidi (2009).Pengantar Linguistik Bahasa Jepang. Jakarta: Kesaint Blanc.
- Sutedi, Dedi. 2003. Dasar-Dasar Linguistik Bahasa Jepang Edisi Revisi (Cetakan kelima). Bandung: Humaniora Utama.
- Sutedi, Dedi. 2008. Dasar-Dasar Linguistik Bahasa Jepang. Bandung: Humaniora Utama.
- Witdianti, Yeni. (2018). Pemerolehan Bahasa Anak Aspek Kajian Sintaksis pada
- Anak Usia 2,6 - 2,8 Tahun (Sebuah Studi Kasus). Jakarta: Universitas
- Muhammdiyah Prof. Dr. Hamka.
- Yanti, Arni (2013).Studi Kasus Pemerolehan Bahasa pada Anak Usia 3 Tahun
- Bahasa Indonesia. Universitas Pendidikan Indonesia.
- https://kuyou.id/homepage/read/19578/8-fakta-menarik-kimono-mom-keluarga-youtber-yang-collab-bareng-jerome-polin-gaess
- https://japanesestation.com/news/buzz-from-japan/8-wanita-inspiratif-tahun-ini-mengubah-jepang-jadi-lebih-baik
References
Afsharrad, M.,&Nafchi, A.M. (2015). The effect of transcribing on Budiman, Jaka dan Mulyadi. (2020). Konstruksi Interogatif Dalam Bahasa Jepang: Analisis X-Bar. Jurnal CHI’E: Jurnal Pendidikan Bahasa Jepang Vol. 8 (1). Semarang: Unnes
Chaer , Abdul.2003. Psikolinguistik : Kajian Teoretik. Jakarta: Rineka Cipta.
Darjowidjojo, Soenjono.2000. Echa: Kisah Pemerolehan Bahasa Anak Indonesia. Jakarta: PT. Grasindo
Erina (2016).Tuturan Bahasa Anak Usia 2-3 Tahun dalam Anime Akachan to Boku Karya Mrimo Ragawa. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya.
Hutabarat, Ismarini (2006). Pemerolehan Bahasa Indonesia Anak Usia 2 Tahun Pada Tataran Sintaksis.(Skripsi). Medan: Universitas Darma Agung.
Kasmawati dan Harisal. (2021). Konstruksi Kalimat Imperatif Ajakan dalam Bahasa Jepang dan Bahasa Indonesia. Jurnal Kiryoku: Jurnal Studi KeJepangan Vol 5 No. 2, 259-260
Kindaichi, 2022.Nihongo (Ge). Tokyo: Iwanami Shoten.
Mahsun. 2005. Metode Penelitian Bahasa: Tata- tata Starategi, Metode, dan Tekniknya. (EdisiRevisi). Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Malayu, Siti Muharami. (2010). Pemerolehan Bahasa Anak Berusia Dua Tahun. Prosiding Seminar Intenasional Hubungan Alam Melayu dengan China. Medan: Barton Jaya,306-321
Malayu, Siti Muharami. (2018). Pengawasuaraan Bunyi Vokal Bahasa Jepang. Nihonngo No Boin No Museika. Medan: Mitra
Maryani, Kristiana (2018). Pemerolehan Sintaksis Pada Anak Usia 3, 4 dan 5
tahun. Jurnal Jawara. PG PAUD FKIP UNTIRTA
Moleong.(2011) Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Sudjianto, Dahidi (2009).Pengantar Linguistik Bahasa Jepang. Jakarta: Kesaint Blanc.
Sutedi, Dedi. 2003. Dasar-Dasar Linguistik Bahasa Jepang Edisi Revisi (Cetakan kelima). Bandung: Humaniora Utama.
Sutedi, Dedi. 2008. Dasar-Dasar Linguistik Bahasa Jepang. Bandung: Humaniora Utama.
Witdianti, Yeni. (2018). Pemerolehan Bahasa Anak Aspek Kajian Sintaksis pada
Anak Usia 2,6 - 2,8 Tahun (Sebuah Studi Kasus). Jakarta: Universitas
Muhammdiyah Prof. Dr. Hamka.
Yanti, Arni (2013).Studi Kasus Pemerolehan Bahasa pada Anak Usia 3 Tahun
Bahasa Indonesia. Universitas Pendidikan Indonesia.