Isi Artikel Utama
Abstrak
Kata Kunci
Rincian Artikel
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Ainiyah, N Wibawa, N, H, H, P. (2013). Pembentukan Karakter Melalui Pendidikan Agama Islam. Jurnal Al-Ulum, 13(1), 25-38.
- Awwaliyah, R., & Baharun, H. (2018). Pendidikan Islam dalam Sistem Pendidikan Nasional (Telaah Epistemologi terhadap Problematika Pendidikan Islam). Jurnal Ilmiah DIDAKTIKA, 19(1), 34-49.
- Bali, M. M. E. I. (2019). Implementasi Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Distance Learning. Tarbiyatuna: Kajian Pendidikan Islam, 3(1), 28–38.
- Bali, M. M. E. I., & Chairunniza’. (2020). Interaksi Edukatif Pendidikan Islam Perspektif Buya Hamka dalam Menghadapi Society Era. MANAGERE: Indonesian Journal of Educational Management, 2(1), 62–76.
- Bali, M. M. E. I., & Fadilah, N. (2019). Internalisasi Karakter Religius di Sekolah Menengah Pertama Nurul Jadid. Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 9(1), 1–25. https://doi.org/10.22373/jm.v9i1.4125
- Bali, M. M. E. I., & Hajriyah, H. B. (2020). Modernisasi Pendidikan Agama Islam di Era Revolusi Industri 4.0. MOMENTUM: Jurnal Sosial dan Keagamaan, 9(1), 42–62. https://doi.org/10.14421/jpai.2019.161-01
- Bali, M. M. E. I., & Rozhana, K. M. (2022). Internalization of Gen-Q Characters in Elementary School Through CALISA Learning. Lentera Pendidikan: Jurnal Ilmu Tarbiyah dan Keguruan, 25(1), 82–93.
- Bali, M. M. E. I., & Susilowati. (2019). Transinternalisasi Nilai-nilai Kepesantrenan melalui Konstruksi Budaya Religius di Sekolah. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 16(1), 1–12. https://doi.org/10.14421/jpai.2019.161-01
- Cindriani, W., dkk. (2017). Implikasi dari Al-Qur’an Surat Ibrahim Ayat 24-26 terhadap Metode Perumpamaan terhadap Pembelajaran Aqidah. Prosiding Pendidikan Agama Islam, 3(2), 269-274.
- Djunaid, H. (2014). Konsep Pendidikan Dalam Alquran (Sebuah Kajian Tematik). Lentera Pendidikan, 17(1), 139-150.
- Frimayanti, A., I. (2017). Implementasi Pendidikan Nilai dalam Pendidikan Agama Islam. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 8(2), 227-247.
- Hakim, R. (2014). Pembentukan Karakter Peserta Didik Melalui Pendidikan Berbasis Al-Quran. Jurnal Pendidikan Karakter. 4(1), 123-136.
- Hidayat, F., N., & Karyodiputro, M., I. (2019). Manajemen Madrasah Dalam Mewujudkan Pendidikan Karakter Peserta Didik Di MTs Negeri Bondowoso II. At-Turas: Jurnal Studi Keislaman, 6(1), 14-34.
- Husni, M. (2018). Pendidikan Islam Dalam Mambangun Etika Peradaban; Sebuah Kajian Diskurtif. Edureligia, 2(1), 28-40.
- Hosaini, A. (2016). Akulturasi Nilai Dan Budaya Dalam Sistem Pendidikan Pesantren. At-Turas, 3(1), 28-41.
- Islam, S. (2017). Karakteristik Pendidikan Karakter; Menjawab Tantangan Multidimensional Melalui Implementasi Kurikulum 2013. Edureligia, 1(1), 89-101.
- Khairi, H. (2018). Karakteristik Perkembangan Anak Usia Dini dari 0-6 Tahun. Jurnal Warna, 2(2), 15-28.
- Kholil, M., Bali, M. M. E. I., & Fatimah, S. (2021). Urgensi Pengembangan Karakter Mandiri dalam Mengembangkan Kecerdasan Moral melalui Pembelajaran Daring. Muróbbî: Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(2), 273–288.
- Kosim, M. (2020). Penguatan Pendidikan Karakter Di Era Industri 4.0: Optimalisasi Pendidikan Agama Islam Di Sekolah. Tadris: Jurnal Pendidikan Islam, 15(1), 88-107.
- Lutfi, M. (2017). Reaktualisasi Pendidikan Karakter Pesantren Di Era Globalisasi. Edureligia, 1(2), 140-146.
- Munawaroh, A. (2019). Keteladanan Sebagai Metode Pendidikan Karakter. Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 7(2), 141-156.
- Oktavia, D., Bali, M. M. E. I., Rahman, H., Umar, U., Syakroni, A., & Widat, F. (2019). Exploration of Fine Motor Skills through the Application of Paint. WESTECH, 1–6. https://doi.org/10.4108/eai.8-12-2018.2284038
- Sanika, E., & Hidayah, F. (2018). Program Pembentukan Akhlak Siswa Pada Masa Pubertas (Studi Kasus Di SMP Tri Bhakti Tegaldlimo Banyuwangi Tahun Pelajaran 2018/2019). Edureligia, 2(2), 82-93.
- Sari, P., M., R., & Priyanto, A., S. (2019). Silaturahim Sebagai Bentuk Utama Dalam Kepedulian Sosial Pada Tradisi Weh-Wehan Di Kaliwungu. Indonesian Journal of Conservation, 8(1), 41-50.
- Suib, M., S. (2017). Sinergitas Peran Pondok Pesantren Dalam Peningkatkan Indek Pembangunan Manusia (IPM) Di Indonesia. Jurnal Islam Nusantara, 1(2), 171-191.
- Supandi & Ahmad. (2019). Pembelajaran Aqidah Akhlak Dalam Perspektif Humanisme Di MA Miftahul Qulub Galis Pamekasan. Edureligia, 3(1), 115-127.
- Tohet, M., Bali, M. M. E. I., Astuti, D. P. J., Ulfa, A., Maisaroh, S., Ashidqiah, H., Abdullah, D., Hasan, K., Ridwan, T. M., & Erliana, C. I. (2021). Characters Education Based Audiovisual for Children in the Coastal Area. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 12(4), 1639–1644.
- Tohet, M. (2019). Modernisasi Pendidikan Islam (Telaah Pemikiran Fazlur Rahman). Edureligia, 3(1), 1-10.
- Wahid, A. H., Bali, M. M. E. I., & Maimuna, S. (2021). Problematika Pembelajaran Fiqih terhadap Minat Belajar Siswa dalam Pembelajaran Jarak Jauh. Edureligia: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 05(01), 1–17.
- Wahid, A., H., Muali, C., & Qodratillah, K., F. (2018). Pengembangan Karakter Guru Dalam Menghadapi Demoralisasi Siswa Perspektif Teori Dramaturgi. Jurnal MUDARRISUNA, 8(1), 102-126.
Referensi
Ainiyah, N Wibawa, N, H, H, P. (2013). Pembentukan Karakter Melalui Pendidikan Agama Islam. Jurnal Al-Ulum, 13(1), 25-38.
Awwaliyah, R., & Baharun, H. (2018). Pendidikan Islam dalam Sistem Pendidikan Nasional (Telaah Epistemologi terhadap Problematika Pendidikan Islam). Jurnal Ilmiah DIDAKTIKA, 19(1), 34-49.
Bali, M. M. E. I. (2019). Implementasi Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Distance Learning. Tarbiyatuna: Kajian Pendidikan Islam, 3(1), 28–38.
Bali, M. M. E. I., & Chairunniza’. (2020). Interaksi Edukatif Pendidikan Islam Perspektif Buya Hamka dalam Menghadapi Society Era. MANAGERE: Indonesian Journal of Educational Management, 2(1), 62–76.
Bali, M. M. E. I., & Fadilah, N. (2019). Internalisasi Karakter Religius di Sekolah Menengah Pertama Nurul Jadid. Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 9(1), 1–25. https://doi.org/10.22373/jm.v9i1.4125
Bali, M. M. E. I., & Hajriyah, H. B. (2020). Modernisasi Pendidikan Agama Islam di Era Revolusi Industri 4.0. MOMENTUM: Jurnal Sosial dan Keagamaan, 9(1), 42–62. https://doi.org/10.14421/jpai.2019.161-01
Bali, M. M. E. I., & Rozhana, K. M. (2022). Internalization of Gen-Q Characters in Elementary School Through CALISA Learning. Lentera Pendidikan: Jurnal Ilmu Tarbiyah dan Keguruan, 25(1), 82–93.
Bali, M. M. E. I., & Susilowati. (2019). Transinternalisasi Nilai-nilai Kepesantrenan melalui Konstruksi Budaya Religius di Sekolah. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 16(1), 1–12. https://doi.org/10.14421/jpai.2019.161-01
Cindriani, W., dkk. (2017). Implikasi dari Al-Qur’an Surat Ibrahim Ayat 24-26 terhadap Metode Perumpamaan terhadap Pembelajaran Aqidah. Prosiding Pendidikan Agama Islam, 3(2), 269-274.
Djunaid, H. (2014). Konsep Pendidikan Dalam Alquran (Sebuah Kajian Tematik). Lentera Pendidikan, 17(1), 139-150.
Frimayanti, A., I. (2017). Implementasi Pendidikan Nilai dalam Pendidikan Agama Islam. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 8(2), 227-247.
Hakim, R. (2014). Pembentukan Karakter Peserta Didik Melalui Pendidikan Berbasis Al-Quran. Jurnal Pendidikan Karakter. 4(1), 123-136.
Hidayat, F., N., & Karyodiputro, M., I. (2019). Manajemen Madrasah Dalam Mewujudkan Pendidikan Karakter Peserta Didik Di MTs Negeri Bondowoso II. At-Turas: Jurnal Studi Keislaman, 6(1), 14-34.
Husni, M. (2018). Pendidikan Islam Dalam Mambangun Etika Peradaban; Sebuah Kajian Diskurtif. Edureligia, 2(1), 28-40.
Hosaini, A. (2016). Akulturasi Nilai Dan Budaya Dalam Sistem Pendidikan Pesantren. At-Turas, 3(1), 28-41.
Islam, S. (2017). Karakteristik Pendidikan Karakter; Menjawab Tantangan Multidimensional Melalui Implementasi Kurikulum 2013. Edureligia, 1(1), 89-101.
Khairi, H. (2018). Karakteristik Perkembangan Anak Usia Dini dari 0-6 Tahun. Jurnal Warna, 2(2), 15-28.
Kholil, M., Bali, M. M. E. I., & Fatimah, S. (2021). Urgensi Pengembangan Karakter Mandiri dalam Mengembangkan Kecerdasan Moral melalui Pembelajaran Daring. Muróbbî: Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(2), 273–288.
Kosim, M. (2020). Penguatan Pendidikan Karakter Di Era Industri 4.0: Optimalisasi Pendidikan Agama Islam Di Sekolah. Tadris: Jurnal Pendidikan Islam, 15(1), 88-107.
Lutfi, M. (2017). Reaktualisasi Pendidikan Karakter Pesantren Di Era Globalisasi. Edureligia, 1(2), 140-146.
Munawaroh, A. (2019). Keteladanan Sebagai Metode Pendidikan Karakter. Jurnal Penelitian Pendidikan Islam, 7(2), 141-156.
Oktavia, D., Bali, M. M. E. I., Rahman, H., Umar, U., Syakroni, A., & Widat, F. (2019). Exploration of Fine Motor Skills through the Application of Paint. WESTECH, 1–6. https://doi.org/10.4108/eai.8-12-2018.2284038
Sanika, E., & Hidayah, F. (2018). Program Pembentukan Akhlak Siswa Pada Masa Pubertas (Studi Kasus Di SMP Tri Bhakti Tegaldlimo Banyuwangi Tahun Pelajaran 2018/2019). Edureligia, 2(2), 82-93.
Sari, P., M., R., & Priyanto, A., S. (2019). Silaturahim Sebagai Bentuk Utama Dalam Kepedulian Sosial Pada Tradisi Weh-Wehan Di Kaliwungu. Indonesian Journal of Conservation, 8(1), 41-50.
Suib, M., S. (2017). Sinergitas Peran Pondok Pesantren Dalam Peningkatkan Indek Pembangunan Manusia (IPM) Di Indonesia. Jurnal Islam Nusantara, 1(2), 171-191.
Supandi & Ahmad. (2019). Pembelajaran Aqidah Akhlak Dalam Perspektif Humanisme Di MA Miftahul Qulub Galis Pamekasan. Edureligia, 3(1), 115-127.
Tohet, M., Bali, M. M. E. I., Astuti, D. P. J., Ulfa, A., Maisaroh, S., Ashidqiah, H., Abdullah, D., Hasan, K., Ridwan, T. M., & Erliana, C. I. (2021). Characters Education Based Audiovisual for Children in the Coastal Area. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 12(4), 1639–1644.
Tohet, M. (2019). Modernisasi Pendidikan Islam (Telaah Pemikiran Fazlur Rahman). Edureligia, 3(1), 1-10.
Wahid, A. H., Bali, M. M. E. I., & Maimuna, S. (2021). Problematika Pembelajaran Fiqih terhadap Minat Belajar Siswa dalam Pembelajaran Jarak Jauh. Edureligia: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 05(01), 1–17.
Wahid, A., H., Muali, C., & Qodratillah, K., F. (2018). Pengembangan Karakter Guru Dalam Menghadapi Demoralisasi Siswa Perspektif Teori Dramaturgi. Jurnal MUDARRISUNA, 8(1), 102-126.