Isi Artikel Utama
Abstrak
Kata Kunci
Rincian Artikel
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Referensi
- Barnawi, Dan Arifin Muhammad. 2014. Kinerja Guru Pofesional. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
- Darmadi, Hamid. 2013. Dimensi-Dimensi Metode Penelitian Pendidikan dan Sosial. Bandung: Alfabeta
- Depdiknas. 2008. Undang – undang RI. No. 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen. Kamus Baik Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
- Direktorat Tenaga Kependidikan. 2008. Menilai Kinerja Guru. Jakarta: Direktorat Tenaga Kependidikan, Ditjen Pmptk, Depdiknas
- Edi Suwarno. 2002. Proposal Tesis : Efektifitas Kelompok Kerja Guru (KKG) di Kabupaten Kulon Progo. UNY: Program Pasca Sarjana.
- Kompri. 2015. Manajemen Pendidikan. Jogyakarta: Ar-Ruzz Media.
- Permendikbud Nomor 146 Tahun 2014 Tentang Pedoman Pembelajaran.
- PP Nomor 19 Tahun 2005 Tentang Standar Nasional Pendidikan.
- Simamora, Henry. 2003. Menjadi Guru Profesional. Yogyakarta: STIE YKPN.
- Supardi. 2013. Kinerja Guru. Jakarta: Pt Raja Grafindo Persada.
- Undang – undang Nomor 14 Tahun 2005 Pasal 35 Tentang Guru dan Dosen
Referensi
Barnawi, Dan Arifin Muhammad. 2014. Kinerja Guru Pofesional. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Darmadi, Hamid. 2013. Dimensi-Dimensi Metode Penelitian Pendidikan dan Sosial. Bandung: Alfabeta
Depdiknas. 2008. Undang – undang RI. No. 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen. Kamus Baik Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
Direktorat Tenaga Kependidikan. 2008. Menilai Kinerja Guru. Jakarta: Direktorat Tenaga Kependidikan, Ditjen Pmptk, Depdiknas
Edi Suwarno. 2002. Proposal Tesis : Efektifitas Kelompok Kerja Guru (KKG) di Kabupaten Kulon Progo. UNY: Program Pasca Sarjana.
Kompri. 2015. Manajemen Pendidikan. Jogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Permendikbud Nomor 146 Tahun 2014 Tentang Pedoman Pembelajaran.
PP Nomor 19 Tahun 2005 Tentang Standar Nasional Pendidikan.
Simamora, Henry. 2003. Menjadi Guru Profesional. Yogyakarta: STIE YKPN.
Supardi. 2013. Kinerja Guru. Jakarta: Pt Raja Grafindo Persada.
Undang – undang Nomor 14 Tahun 2005 Pasal 35 Tentang Guru dan Dosen