Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Arikunto, S. dkk. (2011). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT. Bumi Aksara
- Ariyanti. (2014). Meningkatkan Kegiatan Sosial Emosional Melalui Permainan Gobag Sodor. Jurnal Ilmiah. Semarang.
- Darminiasih, N.N., dkk. (2014). Pengembangan Metode Bermain Permainan Tradisional Dalam Upaya Meningkatkan Kemampuan Berbahasa dan Sosial Emosional Anak Kelompok B TK Sebana Sari. Jurnal Perogram Pascasarjana Universitas Pendidikan Ganesha. Singaraja.
- Dinas Pendidikan. (2013). Modul (model) Pembelajaran Kurikulum Pendidikan Anak Usia Dini. Semarang: Dinas Pendidikan Pemerintah Provinsi Jawa Tengah.
- Endarwati, S., (2014). Peningkatan Kemampuan Sosial Emosional Melalui Permainan Tradisional Pada Kelompok B Di TK Asyiyah 1 Sambirejo Sragen tahun Ajaran 2014/2015. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
- Halimah, L. (2016). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Anak Usia Dini. Bandung: PT. Refika Aditama.
- Hasanah, N.I., (2016). Pengembangan Anak Melalui Permainan Tradisional.Yogyakarta: PT. Aswaja Presindo
- Husna, M., (2009). 100 Permainan Tradisional Indonesia. Yogyakarta: Andi.
- Ismail, A., (2006). Education Games Menjadi Cerdas dan Ceria dengan Permainan Edukatif. Yogyakarta: Nuansa Aksara.
- Kementrian Pendidikan Nasional Direktorat Jendral Management. 2010. Pendidikan Dasar dan Menengah, Direktorat Jendral Pembinaan SD dan TK, Jakarta: Kementerian Agama RI, 2010.
- Mahmud. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: CV Pustaka Setia.
- Makmud K., (2013). Psikologi Perkembangan. Yogyakarta: Aswaja Presindo
- Mawaddah, A dkk. (2015). Penerapan Metode Demonstrasi Dengan Permainan Tradisional Jamuran Untuk Meningkatkan Kemampuan Sosial Emosional.
- Nugraha A., dkk. (2010). Metode Pengembangan Sosial Emosional. Jakarta: Universitas Terbuka.
- Nurlaila. (2004). Pendidikan Anak Usia Dini unuk Mengembangkan Multipel Inteligensi. Jakarta: Dharma Graha Grup.
- Octavia, N. (2011). Analisis Kemampuan Kosakata Baru Pada Anak POS PAUD Mutiara Semarang Melalui Metode Glenn Doman. Jurnal Penelitian PAUDIA Jurusan Pendidikan Anak usia Dini IKIP PGRI Semarang.
- Sujiono, B & YN Sujiono. 2005. Mencerdaskan Prilaku Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Elex Media Kompusindo
- Sunatro, A. (2017). Pendidikan Anak Usia Dini (Konsep dan teori). Jakarta: Bumi Aksara.
- Yusuf, . (2011). Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya
References
Arikunto, S. dkk. (2011). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT. Bumi Aksara
Ariyanti. (2014). Meningkatkan Kegiatan Sosial Emosional Melalui Permainan Gobag Sodor. Jurnal Ilmiah. Semarang.
Darminiasih, N.N., dkk. (2014). Pengembangan Metode Bermain Permainan Tradisional Dalam Upaya Meningkatkan Kemampuan Berbahasa dan Sosial Emosional Anak Kelompok B TK Sebana Sari. Jurnal Perogram Pascasarjana Universitas Pendidikan Ganesha. Singaraja.
Dinas Pendidikan. (2013). Modul (model) Pembelajaran Kurikulum Pendidikan Anak Usia Dini. Semarang: Dinas Pendidikan Pemerintah Provinsi Jawa Tengah.
Endarwati, S., (2014). Peningkatan Kemampuan Sosial Emosional Melalui Permainan Tradisional Pada Kelompok B Di TK Asyiyah 1 Sambirejo Sragen tahun Ajaran 2014/2015. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Halimah, L. (2016). Pengembangan Kurikulum Pendidikan Anak Usia Dini. Bandung: PT. Refika Aditama.
Hasanah, N.I., (2016). Pengembangan Anak Melalui Permainan Tradisional.Yogyakarta: PT. Aswaja Presindo
Husna, M., (2009). 100 Permainan Tradisional Indonesia. Yogyakarta: Andi.
Ismail, A., (2006). Education Games Menjadi Cerdas dan Ceria dengan Permainan Edukatif. Yogyakarta: Nuansa Aksara.
Kementrian Pendidikan Nasional Direktorat Jendral Management. 2010. Pendidikan Dasar dan Menengah, Direktorat Jendral Pembinaan SD dan TK, Jakarta: Kementerian Agama RI, 2010.
Mahmud. (2011). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: CV Pustaka Setia.
Makmud K., (2013). Psikologi Perkembangan. Yogyakarta: Aswaja Presindo
Mawaddah, A dkk. (2015). Penerapan Metode Demonstrasi Dengan Permainan Tradisional Jamuran Untuk Meningkatkan Kemampuan Sosial Emosional.
Nugraha A., dkk. (2010). Metode Pengembangan Sosial Emosional. Jakarta: Universitas Terbuka.
Nurlaila. (2004). Pendidikan Anak Usia Dini unuk Mengembangkan Multipel Inteligensi. Jakarta: Dharma Graha Grup.
Octavia, N. (2011). Analisis Kemampuan Kosakata Baru Pada Anak POS PAUD Mutiara Semarang Melalui Metode Glenn Doman. Jurnal Penelitian PAUDIA Jurusan Pendidikan Anak usia Dini IKIP PGRI Semarang.
Sujiono, B & YN Sujiono. 2005. Mencerdaskan Prilaku Pendidikan Anak Usia Dini. Jakarta: Elex Media Kompusindo
Sunatro, A. (2017). Pendidikan Anak Usia Dini (Konsep dan teori). Jakarta: Bumi Aksara.
Yusuf, . (2011). Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya