Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
- This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
References
- Dwiputra, G.A. 2017. Analisis Kelayakan Pengembangan Usaha Rumah Makan Krebo Jantan. J. Sistem dan Manajemen Industri. Vol. 1 (2) : 85 – 90.
- Ibrahim, Y. 2003. Studi Kelayakan Bisnis. Rineka Cipta. Jakarta.
- Ismaya, R., D. Napitupulu, dan A. Malik. 2015. Analisis Strategi Pengembangan Agroindustri Sirup Kulit Manis di Kabupaten Kerinci. Sosio Ekonomika Bisnis. Vol. 18 (1) : 43 – 53.
- Kotler, P., and K.L Keller. 2010. Manajemen Pemasaran. Edisi Kedua Belas. Jilid 2. Jakarta : Penerbit Erlangga.
- Kusuma, P.T.W.W. 2012. Analisis Kelayakan Finansial Pengembangan Usaha Kecil Menengah (UKM) Nata de Coco di Sumedang, Jawa Barat. J. Inovasi dan Kewirausahaan. Vol. 1(2) : 113 – 120.
- Lakamisi, H. dan R. Usman. 2016. Analisis Finansial dan Strategi Pengembangan Usaha Kecil Menengah (UKM) Kacang Vernis. Jurnal Ilmiah Agrikan. Vol. 9 (2) : 57 – 65.
- Nasution, A. H. 2006. Majemen Industri. CV Andi Offset (Penerbit Andi) Yogyakarta.
- Noor, M.A.M dan N.A. Idris. 2009. Daya Saing Industri Makanan Halal Berasaskan Bijirin: Analisis Daya Saing Terlaras RBV dan Porter (Competitiveness Of Cereal-Based Halal Food Industry: RBV and Porter Competitiveness Models). Proseding Perkem IV, Jilid 2, 171-184. ISSN:2231-962X
- Rahmana, A., Y. Iriani dan R. Oktarina. 2012. Strategi Pengembangan Usaha Kecil Menengah Sektor Industri Pengolahan. J. Teknik Industri. Vol. 13 (1) : 14 – 21
- Silvia, E., S. Mujiharjo, Yuwana, K.H. Dewi. 2014. Analisis SWOT Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing Usaha Pengolahan Ikan Kering di Kota Bengkulu. Jurnal Ilmiah Teknologi Pertanian Prosiding Seminar Nasional BKS PTN Barat 966-974, 2014. Universitas Bengkulu
- Situmorang, J. 2008. Strategi UMKM dalam menghadapi Iklim Usaha yang tidak Kondusif. Infokop. Vol. 16 : 88 – 101.
- Supriatna, S. dan M. Aminah. 2014. Analisis Strategi Pengembangan Usaha Kopi Luwak (Studi Kasus UMKM Careuh Coffee Rancabali-Ciwidey Bandung). J. Manajemen dan Organisasi. Vol. V (2) : 227 – 243.
- Utami T.A, K. Sumantadinata dan N.S Palupi. 2006. Potensi Usaha Keripik Ikan Teri Wader Untuk Meningkatkan Pendapatan UKM. Jurnal Industri Kecil Menengah (MPI) Vol. 1 (1) : 12 – 21.
References
Dwiputra, G.A. 2017. Analisis Kelayakan Pengembangan Usaha Rumah Makan Krebo Jantan. J. Sistem dan Manajemen Industri. Vol. 1 (2) : 85 – 90.
Ibrahim, Y. 2003. Studi Kelayakan Bisnis. Rineka Cipta. Jakarta.
Ismaya, R., D. Napitupulu, dan A. Malik. 2015. Analisis Strategi Pengembangan Agroindustri Sirup Kulit Manis di Kabupaten Kerinci. Sosio Ekonomika Bisnis. Vol. 18 (1) : 43 – 53.
Kotler, P., and K.L Keller. 2010. Manajemen Pemasaran. Edisi Kedua Belas. Jilid 2. Jakarta : Penerbit Erlangga.
Kusuma, P.T.W.W. 2012. Analisis Kelayakan Finansial Pengembangan Usaha Kecil Menengah (UKM) Nata de Coco di Sumedang, Jawa Barat. J. Inovasi dan Kewirausahaan. Vol. 1(2) : 113 – 120.
Lakamisi, H. dan R. Usman. 2016. Analisis Finansial dan Strategi Pengembangan Usaha Kecil Menengah (UKM) Kacang Vernis. Jurnal Ilmiah Agrikan. Vol. 9 (2) : 57 – 65.
Nasution, A. H. 2006. Majemen Industri. CV Andi Offset (Penerbit Andi) Yogyakarta.
Noor, M.A.M dan N.A. Idris. 2009. Daya Saing Industri Makanan Halal Berasaskan Bijirin: Analisis Daya Saing Terlaras RBV dan Porter (Competitiveness Of Cereal-Based Halal Food Industry: RBV and Porter Competitiveness Models). Proseding Perkem IV, Jilid 2, 171-184. ISSN:2231-962X
Rahmana, A., Y. Iriani dan R. Oktarina. 2012. Strategi Pengembangan Usaha Kecil Menengah Sektor Industri Pengolahan. J. Teknik Industri. Vol. 13 (1) : 14 – 21
Silvia, E., S. Mujiharjo, Yuwana, K.H. Dewi. 2014. Analisis SWOT Sebagai Strategi Meningkatkan Daya Saing Usaha Pengolahan Ikan Kering di Kota Bengkulu. Jurnal Ilmiah Teknologi Pertanian Prosiding Seminar Nasional BKS PTN Barat 966-974, 2014. Universitas Bengkulu
Situmorang, J. 2008. Strategi UMKM dalam menghadapi Iklim Usaha yang tidak Kondusif. Infokop. Vol. 16 : 88 – 101.
Supriatna, S. dan M. Aminah. 2014. Analisis Strategi Pengembangan Usaha Kopi Luwak (Studi Kasus UMKM Careuh Coffee Rancabali-Ciwidey Bandung). J. Manajemen dan Organisasi. Vol. V (2) : 227 – 243.
Utami T.A, K. Sumantadinata dan N.S Palupi. 2006. Potensi Usaha Keripik Ikan Teri Wader Untuk Meningkatkan Pendapatan UKM. Jurnal Industri Kecil Menengah (MPI) Vol. 1 (1) : 12 – 21.