Main Article Content
Abstract
Article Details
Copyright (c) 2020 Aulia Agrindha Ulfah, Dewi Jumiarni, Yennita Yennita

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Starting from Volume 6 Issue 1, the copyright holder of the article is the author
The Journal allows the author (s) to hold the copyright without restriction.
The Jurnal allows the author (s) to retain publishing rights without restriction.
All articles published Open Access will be immediately and permanently free for everyone to read and download. We are continuously working with our author communities to select the best choice of license options, currently being defined for this journal as follows. This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms
References
- Arikunto, Suharsimi. 2010. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
- Astuti, Theresia Inovia,. Irdam Idrus,.Yennita. 2018. Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning intuk Meningkatkan Hasil Belajar Pada Materi Biologi Siswa SMP. Diklabio: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Biologi. Vol (2) 1 : 5-9. https://ejournal.unib.ac.id /index.php/jppb/article/view/5124/2694 . 24 Juli 2019.
- Cinti, Nichen Irma., dkk. 2018. Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Dan Hasil Belajar Siswa. Jurnal Edukasi. Vol (2)1 : 56. (Online) . http259454-penerapan-model-pembelajaran-discovery-l-ddcb2a0c.pdf. 24 Juli 2019.
- Fitri, Mariza dan Derlina. 2015. Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Materi Pokok Suhu dan Kalor. Jurnal Jurusan Fisika FMIPA 3(2): 94-95.
- Dimyati dan Mudjiono. 2009. Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
- Kemendikbud. 2014. Ilmu Pengetahuan Alam. Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
- Kunandar. 2013. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT Rajawali Pers.
- Sani, Ridwan Abdullah dan Sudiran. 2014. Penelitian Tindakan Kelas Pengembangan Profesi Guru. Tangerang: Tsmart.
- Sudijono, Anas. 2014. Pengantar Evaluasi Pendidikan. PT. Raja Grafindo Persada. Jakarta.
- Sugiyono. 2017. Statistika Untuk Penelitian. Bandung : Alfabeta.
- Suhada, Rihwan,. Irdam Idrus,. dan Kasrina. 2019. Peningkatan Hasil Belajar Siswa Melalui Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning. Diklabio: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Biologi. Vol (3) 1 : 32-40. https://ejournal.unib.ac.id /index.php/jppb/article/view/7816 . 24 Juli 2019. 24 Juli 2019.
- Suprijono, Agus. 2012. Cooperative Learning Teori dan Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
- Suwarno, Wiji. 2014. Dasar-dasar Ilmu Pendidikan. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
- Widiadnyana I W, dkk. 2014. Pengaruh Model Discovery Learning Terhadap Pemahaman Konsep IPA dan Sikap Ilmiah Siswa SMP. Jurnal. Pembelajaran IPA. Vol 3(2) : 45. (Online) . http://119.252.161254/e-journal/index.php/jurnal_ipa/article/view/1344/1036. Diakses : 24 Juli 2019.
References
Arikunto, Suharsimi. 2010. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Astuti, Theresia Inovia,. Irdam Idrus,.Yennita. 2018. Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning intuk Meningkatkan Hasil Belajar Pada Materi Biologi Siswa SMP. Diklabio: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Biologi. Vol (2) 1 : 5-9. https://ejournal.unib.ac.id /index.php/jppb/article/view/5124/2694 . 24 Juli 2019.
Cinti, Nichen Irma., dkk. 2018. Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Dan Hasil Belajar Siswa. Jurnal Edukasi. Vol (2)1 : 56. (Online) . http259454-penerapan-model-pembelajaran-discovery-l-ddcb2a0c.pdf. 24 Juli 2019.
Fitri, Mariza dan Derlina. 2015. Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Materi Pokok Suhu dan Kalor. Jurnal Jurusan Fisika FMIPA 3(2): 94-95.
Dimyati dan Mudjiono. 2009. Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Kemendikbud. 2014. Ilmu Pengetahuan Alam. Jakarta: Kementrian Pendidikan dan Kebudayaan.
Kunandar. 2013. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: PT Rajawali Pers.
Sani, Ridwan Abdullah dan Sudiran. 2014. Penelitian Tindakan Kelas Pengembangan Profesi Guru. Tangerang: Tsmart.
Sudijono, Anas. 2014. Pengantar Evaluasi Pendidikan. PT. Raja Grafindo Persada. Jakarta.
Sugiyono. 2017. Statistika Untuk Penelitian. Bandung : Alfabeta.
Suhada, Rihwan,. Irdam Idrus,. dan Kasrina. 2019. Peningkatan Hasil Belajar Siswa Melalui Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning. Diklabio: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Biologi. Vol (3) 1 : 32-40. https://ejournal.unib.ac.id /index.php/jppb/article/view/7816 . 24 Juli 2019. 24 Juli 2019.
Suprijono, Agus. 2012. Cooperative Learning Teori dan Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Suwarno, Wiji. 2014. Dasar-dasar Ilmu Pendidikan. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Widiadnyana I W, dkk. 2014. Pengaruh Model Discovery Learning Terhadap Pemahaman Konsep IPA dan Sikap Ilmiah Siswa SMP. Jurnal. Pembelajaran IPA. Vol 3(2) : 45. (Online) . http://119.252.161254/e-journal/index.php/jurnal_ipa/article/view/1344/1036. Diakses : 24 Juli 2019.