Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Ahmadi, 2011. Strategi Pembelajaran Sekolah Terpadu. Jakarta: Prestasi Pustaka Publiaher.
- Arikunto, Suhsrsimi. 2006. Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta
- Budiman, Nandang. 2012. Perkembangan Peserta Didik. Bandung: UPIPRESS.
- Dhieni, Nurbiana dkk. 2008. Metode Pengembangan Bahasa. Jakarta : Universitas Terbuka.
- Dinanti, Sutri. 2019. Strategi Guru TK Dalam Meningkatkan Kemampuan Anak Berbahasa Indonesia Dengan Metode Cerita Bergambar di RA Amanah Kabupaten Seluma. Institut Agama Islam Negeri Bengkulu.
- Hartati, Sofia. 2005. Perkembangan Belajar Pada Anak Usia Dini. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
- Jamal, Abdur Rahman. 2013. Tahapan Mendidik Anak. Bandung: Irsyad Baitus Salam.
- Mulyasa. 2017. Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. Bandung: Remaja Rosda Karya
- Mutiani, Ani. 2013. Meningkatkan Kemampuan Membaca Anak Usia Dini Melalui Penggunaan Media Gambar Seri. UPI Bandung.
- Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitaif, Kualitatif, dan R & D). Bandung: Alfabeta.
- Susanto, Ahmad. 2011. Perkembangan Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
- Tjoe, Jo Lioe. 2013. Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Pemanfaatan Multimedia. Jurnal Pendidikan Usia Dini, Vol. 7(1).
References
Ahmadi, 2011. Strategi Pembelajaran Sekolah Terpadu. Jakarta: Prestasi Pustaka Publiaher.
Arikunto, Suhsrsimi. 2006. Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka Cipta
Budiman, Nandang. 2012. Perkembangan Peserta Didik. Bandung: UPIPRESS.
Dhieni, Nurbiana dkk. 2008. Metode Pengembangan Bahasa. Jakarta : Universitas Terbuka.
Dinanti, Sutri. 2019. Strategi Guru TK Dalam Meningkatkan Kemampuan Anak Berbahasa Indonesia Dengan Metode Cerita Bergambar di RA Amanah Kabupaten Seluma. Institut Agama Islam Negeri Bengkulu.
Hartati, Sofia. 2005. Perkembangan Belajar Pada Anak Usia Dini. Jakarta: Departemen Pendidikan Nasional
Jamal, Abdur Rahman. 2013. Tahapan Mendidik Anak. Bandung: Irsyad Baitus Salam.
Mulyasa. 2017. Standar Kompetensi dan Sertifikasi Guru. Bandung: Remaja Rosda Karya
Mutiani, Ani. 2013. Meningkatkan Kemampuan Membaca Anak Usia Dini Melalui Penggunaan Media Gambar Seri. UPI Bandung.
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitaif, Kualitatif, dan R & D). Bandung: Alfabeta.
Susanto, Ahmad. 2011. Perkembangan Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Tjoe, Jo Lioe. 2013. Peningkatan Kemampuan Membaca Permulaan Melalui Pemanfaatan Multimedia. Jurnal Pendidikan Usia Dini, Vol. 7(1).