Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Copyright (c) 2022 Tia Amelia, Didik Suryadi, Melia Eka Daryati

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
References
- Agustina, S. (n.d.). Analisis Tahapan Kemampuan Menulis Anak Usia 5-6 Tahun Di TK FKIP-UR Pekanbaru.
- Aqib, Z., Jaiyaroh, S., Diniati, E., & Khotimah, K. (2008). Penelitian Tindakan Kelas untuk Guru SD, SLB dan TK. Bandung : : YRAMA WIDYA.
- Arikunto. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan praktik. Jakarta: PT RINEKA CIPTA.
- Christianti, M. (2015). Kajian Literatur Perkembangan Pengetahuan Fonetik Pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak, 4(1).
- Dalman, H (2014). Keterampilan Menulis. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada. Dimyati, J. (2013). Metodologi Penelitian Pendidikan & Aplikasinya Pada Pendidikan
- Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
- Ismayani, R. M. (2017). Kreativitas dalam pembelajaran literasi teks sastra. Semantik,
- (2), 67–86.
- Juliana, E. (2019). Keterampilan Menulis Anak Kelompok B PAUD Tunas Harapan
- Kota Bengkulu. (Skripsi). Universitas Bengkulu.
- Kurnia, R., & Solfiah, Y. (2018). Pengaruh Media Pensil Karakter Animasi Upin Dan
- Ipin Terhadap Kemampuan Menulis Anak. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 12(2), 341–350.
- Lestari, K. E., & Yudhanegara, M. R. (2015). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung : PT Refika Aditama.
- Muslich. (2017). Fonologi Bahasa Indonesia. Jakarta: Bumi Aksara.
- Pawitri, A. (2020). peningkatan kemampuan menulis melalui permainan menggambar
- (penelitian tindakan di kelompok b taman kanak-kanak sos desa taruna jakarta timur). JECIES: Journal of Early Childhood Islamic Education Study, 1(2), 103–122.
- Prasetyo & Jannah. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
- Saddhono & Slamet. (2014). Pembelajaran Keterampilan Berbahasa Indonesia. Yogyakarta: Graha Ilmu.
- Sapriani, M. P. G., & Getsempena, B. (2016). Meningkatkan kemampuan menulis anak usia 5-6 tahun melalui media gambar di paud aslami aceh besar. Buah Hati Journal, 1(1).
- Simatupang, D., & Fadillah, I. (2021). Kemampuan Menulis Anak Hiperaktif" Studi Kasus Di TK Cemara Islami Plus". Jurnal Golden Age, 5(01), 129–138.
- Sudjiono,A. (2006). Statistika Pendidikan. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada. Sugiyono, P. D. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
- Bandung : Alfabeta.
- ________, P. D. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
- Bandung : Alfabeta.
- Susanto, A. (2011). Perkembangan Anak Usia Dini, Jakarta: Kencana Prenada. Media
- Group.
- Winarni, Endang Widi. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif Kualitatif. .
- Jakarta: Bumi Aksara.
- Widyastuti, A. (2017). Analisis Tahapan Menulis Dan Stimulasi Anak Kelompok B-1
- Tk Islam Assaadah Limo Depok. AWLADY: Jurnal Pendidikan Anak, 3(2),
- –172.
- _________,A. (2017). Kiat Jitu Anak Gemar Baca Tulis. Jakkarta: PT Elex Media
- Komputindo.
References
Agustina, S. (n.d.). Analisis Tahapan Kemampuan Menulis Anak Usia 5-6 Tahun Di TK FKIP-UR Pekanbaru.
Aqib, Z., Jaiyaroh, S., Diniati, E., & Khotimah, K. (2008). Penelitian Tindakan Kelas untuk Guru SD, SLB dan TK. Bandung : : YRAMA WIDYA.
Arikunto. (2013). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan praktik. Jakarta: PT RINEKA CIPTA.
Christianti, M. (2015). Kajian Literatur Perkembangan Pengetahuan Fonetik Pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak, 4(1).
Dalman, H (2014). Keterampilan Menulis. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada. Dimyati, J. (2013). Metodologi Penelitian Pendidikan & Aplikasinya Pada Pendidikan
Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Ismayani, R. M. (2017). Kreativitas dalam pembelajaran literasi teks sastra. Semantik,
(2), 67–86.
Juliana, E. (2019). Keterampilan Menulis Anak Kelompok B PAUD Tunas Harapan
Kota Bengkulu. (Skripsi). Universitas Bengkulu.
Kurnia, R., & Solfiah, Y. (2018). Pengaruh Media Pensil Karakter Animasi Upin Dan
Ipin Terhadap Kemampuan Menulis Anak. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 12(2), 341–350.
Lestari, K. E., & Yudhanegara, M. R. (2015). Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung : PT Refika Aditama.
Muslich. (2017). Fonologi Bahasa Indonesia. Jakarta: Bumi Aksara.
Pawitri, A. (2020). peningkatan kemampuan menulis melalui permainan menggambar
(penelitian tindakan di kelompok b taman kanak-kanak sos desa taruna jakarta timur). JECIES: Journal of Early Childhood Islamic Education Study, 1(2), 103–122.
Prasetyo & Jannah. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Saddhono & Slamet. (2014). Pembelajaran Keterampilan Berbahasa Indonesia. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Sapriani, M. P. G., & Getsempena, B. (2016). Meningkatkan kemampuan menulis anak usia 5-6 tahun melalui media gambar di paud aslami aceh besar. Buah Hati Journal, 1(1).
Simatupang, D., & Fadillah, I. (2021). Kemampuan Menulis Anak Hiperaktif" Studi Kasus Di TK Cemara Islami Plus". Jurnal Golden Age, 5(01), 129–138.
Sudjiono,A. (2006). Statistika Pendidikan. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada. Sugiyono, P. D. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
Bandung : Alfabeta.
________, P. D. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D.
Bandung : Alfabeta.
Susanto, A. (2011). Perkembangan Anak Usia Dini, Jakarta: Kencana Prenada. Media
Group.
Winarni, Endang Widi. (2018). Teori dan Praktik Penelitian Kuantitatif Kualitatif. .
Jakarta: Bumi Aksara.
Widyastuti, A. (2017). Analisis Tahapan Menulis Dan Stimulasi Anak Kelompok B-1
Tk Islam Assaadah Limo Depok. AWLADY: Jurnal Pendidikan Anak, 3(2),
–172.
_________,A. (2017). Kiat Jitu Anak Gemar Baca Tulis. Jakkarta: PT Elex Media
Komputindo.