Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login

PENDIPA Journal of Science Education

  • Home
  • Current
  • Archives
  • About
    • About Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Header Logo

About Journal

PENDIPA: Jurnal Pendidikan Sains - Universitas Bengkulu or PENDIPA Journal of Science Education is a peer-reviewed, open-access journal covering all aspect of science and science education. PENDIPA journal welcomes the submission of scientific articles related to mathematics, physics, chemistry, biology, natural sciences and its implementation in a school, higher education and other educational institution.

Search

Advanced filters

Search Results

Profil Kemampuan Berpikir Kritis dan Kreatif Siswa SMA Pada Materi Energi Terbarukan

-

10.33369/pendipa.8.3.557-563
557-563 Amilia Aminingsih, Nur Khoiri, Harto Nuroso, Muhammad Syaipul Hayat
PDF
Read Statistic: 139

Hubungan antara Kemampuan Berpikir Kritis dengan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa pada Materi Ekologi

10.33369/pendipa.4.3.39-45
39-45 Mayarni Mayarni, Yuni Yulianti
PDF
Read Statistic: 3591

Implementasi Model Pembelajaran Jigsaw Dalam Upaya Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Dan Hasil Belajar Biologi Siswa Kelas XI

10.33369/pendipa.4.1.12-16
12-16 Tuharlan Efendi
PDF
Read Statistic: 197

Pengembangan Buku Saku Pendidikan Kebencanaan pada Tema Gelombang dan Bencana untuk Menumbuhkan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.1.291-298
291-298 Rosdiyanah Rosdiyanah, Mudmainah Vitasari, Lulu Tunjung Biru
PDF
Read Statistic: 398

Pengembangan LKPD Berbasis STEM dengan Pendekatan Problem Based Learning terhadap Keterampilan Proses Sains dan Kemampuan Berpikir Kritis pada Pembelajaran IPA

-

10.33369/pendipa.8.3.470-479
470-479 Budiyatno, Nyoto Suseno, Arif Rahman Aththibby
PDF
Read Statistic: 230

Uji Efisiensi E-MagScience Berbasis Flip PDF Professional Tema Makanan dan Kesehatanku Untuk Menumbuhkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.3.664-673
664-673 Siti Najariah Sundari, Dwi Indah Suryani, Septi Kurniasih
PDF
Read Statistic: 472

Pengembangan LKPD Berbasis Pendekatan Contextual Teaching Learning untuk Membangun Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik pada Tema Global Warming

10.33369/pendipa.6.1.278-284
278-284 Novita Novita, Siti Romlah Noer Hodijah, Annisa Novianti Taufik
PDF
Read Statistic: 505

Development of E-Modules Based on Guided Inquiry to Train Students' Critical Thinking Skills on Reaction Rate Material

10.33369/pendipa.7.2.327-335
327-335 Salsabila Rachmasari Putri Putri, Sukarmin
PDF
Read Statistic: 460

Pengaruh Model PBL berbantuan Authentic Video Pada Materi Getaran dan Gelombang Terhadap Kemampuan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar Siswa

10.33369/pendipa.8.2.337-341
337-341 Rani Fatmawati, Supeno Supeno, Rayendra Wahyu Bachtiar
PDF
Read Statistic: 192

Pengembangan Buletin IPA Tema Pangan Sebagai Sumber Energi Berbasis CTL Yang Berorientasi Pada Kemampuan Berpikir Kritis

10.33369/pendipa.6.3.624-630
624-630 Dwita Apriliawati, Suroso Mukti Leksono, Liska Berlian
PDF
Read Statistic: 340

Implementasi Model Inkuiri Terbimbing Berbantuan Virtual Lab Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik Pada Materi Gelombang Cahaya

10.33369/pendipa.7.2.274-281
274-281 Diyah Prasasti Listiantomo, Dwikoranto
PDF
Read Statistic: 868

Implementasi Blended Learning Berbasis Inkuiri untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Materi Larutan Elektrolit dan Nonelektrolit

10.33369/pendipa.6.2.586-593
586-593 Laila Nur Cholifatul Isnaini Sabila, Muchlis Muchlis
PDF
Read Statistic: 238

Analisis Kemampuan Literasi Sains dan Berpikir Kritis Siswa SMP pada Pembelajaran IPA

-

10.33369/pendipa.8.3.593-600
593-600 Dwi Kurnia Cahyani, Ary Susatyo Nugroho, Nizaruddin, Muhammad Syaipul Hayat
PDF
Read Statistic: 170

Efektifitas Penerapan Model Pembelajaran Predict Observe Explain untuk Melatih Keterampilan Berpikir Kritis Siswa SMA dengan Metode Library Research

10.33369/pendipa.6.1.49-56
49-56 Yuyun Nailul Qomariah, Z. A. Imam Supardi
PDF
Read Statistic: 987

Problem Based Learning dan Discovery Learning: Komparasinya terhadap Keterampilan Berpikir Kritis pada Materi Sistem Pernapasan

10.33369/pendipa.8.1.88-96
88-96 Ni Komang Ema Karistiawati, Kompyang Selamet, Putri Sarini
PDF
Read Statistic: 341
1 - 15 of 18 items 1 2 > >> 

make_submission

SidebarMenu

 Guide for Authors

 Focus and Scope

 Editorial Team

 Reviewers

 Peer Reviewer Process

 Editorial Policies

 Publication Ethics

 Open Access Policy

 Statement of Originality

 Plagiarisme and Retraction

 Journal Contact

 Visitor Statistic

 Author Fees

EditorialTeam

Meet Our Editorial Team

M. Lutfi Firdaus
Editor-In-Chief
University of Bengkulu, Indonesia
6rtZ49cAAAAJ
Dr. Euis Nursa'adah
Managing Editor
University of Bengkulu, Indonesia
3dNwwz8AAAAJ
Dr. Abdul Gani
Editor
Science Education, Syiah Kuala University
d39x2JsAAAAJ
Read More
 

Template

Article Template

Visitor

Visitor

IndexedBy

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords

PPII

Supported by:
Perkumpulan Pendidik IPA Indonesia

PENDIPA Journal of Science Education

 Address

Jl. WR Supratman, Bengkulu 38371, Indonesia Program
Pascasarjana S2 Pendidikan IPA, FKIP

  Contact Info

Phone: (+62) 822-1721-6770
Email: lutfi@unib.ac.id
Ver 1.4 : openjournaltheme.com Themes by Openjournaltheme.com