Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login

PENDIPA Journal of Science Education

  • Home
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Header Logo

About Journal

PENDIPA: Jurnal Pendidikan Sains - Universitas Bengkulu or PENDIPA Journal of Science Education is a peer-reviewed, open-access journal covering all aspect of science and science education. PENDIPA journal welcomes the submission of scientific articles related to mathematics, physics, chemistry, biology, natural sciences and its implementation in a school, higher education and other educational institution.

Search

Advanced filters

Search Results

Hubungan antara Kemampuan Berpikir Kritis dengan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa pada Materi Ekologi

10.33369/pendipa.4.3.39-45
39-45 Mayarni Mayarni, Yuni Yulianti
PDF
Read Statistic: 386

Pengembangan LKPD Berbasis Pendekatan Contextual Teaching Learning untuk Membangun Kemampuan Berpikir Kritis Peserta Didik pada Tema Global Warming

10.33369/pendipa.6.1.278-284
278-284 Novita Novita, Siti Romlah Noer Hodijah, Annisa Novianti Taufik
PDF
Read Statistic: 154

Pengembangan Buletin IPA Tema Pangan Sebagai Sumber Energi Berbasis CTL Yang Berorientasi Pada Kemampuan Berpikir Kritis

10.33369/pendipa.6.3.624-630
624-630 Dwita Apriliawati, Suroso Mukti Leksono, Liska Berlian
PDF
Read Statistic: 143

Implementasi Blended Learning Berbasis Inkuiri untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Materi Larutan Elektrolit dan Nonelektrolit

10.33369/pendipa.6.2.586-593
586-593 Laila Nur Cholifatul Isnaini Sabila, Muchlis Muchlis
PDF
Read Statistic: 49

Efektifitas Penerapan Model Pembelajaran Predict Observe Explain untuk Melatih Keterampilan Berpikir Kritis Siswa SMA dengan Metode Library Research

10.33369/pendipa.6.1.49-56
49-56 Yuyun Nailul Qomariah, Z. A. Imam Supardi
PDF
Read Statistic: 138

Pengembangan E-Modul Pelestarian Lingkungan Berbasis Problem Based Learning (PBL) Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.2.415-421
415-421 Nia Nia, Suroso Mukti Leksono, Adi Nestiadi
PDF
Read Statistic: 295

Implementasi Model Pembelajaran Jigsaw Dalam Upaya Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Dan Hasil Belajar Biologi Siswa Kelas XI

10.33369/pendipa.4.1.12-16
12-16 Tuharlan Efendi
PDF
Read Statistic: 21

Pengembangan Buku Saku Pendidikan Kebencanaan pada Tema Gelombang dan Bencana untuk Menumbuhkan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.1.291-298
291-298 Rosdiyanah Rosdiyanah, Mudmainah Vitasari, Lulu Tunjung Biru
PDF
Read Statistic: 46

Uji Efisiensi E-MagScience Berbasis Flip PDF Professional Tema Makanan dan Kesehatanku Untuk Menumbuhkan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa SMP

10.33369/pendipa.6.3.664-673
664-673 Siti Najariah Sundari, Dwi Indah Suryani, Septi Kurniasih
PDF
Read Statistic: 161
1 - 9 of 9 items

make_submission

SidebarMenu

 Guide for Authors

 Focus and Scope

 Editorial Team

 Reviewers

 Peer Reviewer Process

 Editorial Policies

 Publication Ethics

 Open Access Policy

 Statement of Originality

 Plagiarisme and Retraction

 Journal Contact

 Visitor Statistic

 Author Fees

EditorialTeam

Meet Our Editorial Team

M. Lutfi Firdaus
Editor-In-Chief
University of Bengkulu, Indonesia
6rtZ49cAAAAJ
Dr. Euis Nursa'adah
Managing Editor
University of Bengkulu, Indonesia
3dNwwz8AAAAJ
Dr. Abdul Gani
Editor
Science Education, Syiah Kuala University
d39x2JsAAAAJ
Read More
 

Template

Article Template

Visitor

Visitor

IndexedBy

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Keywords

PPII

Supported by:
Perkumpulan Pendidik IPA Indonesia

PENDIPA Journal of Science Education

 Address

Jl. WR Supratman, Bengkulu 38371, Indonesia Program
Pascasarjana S2 Pendidikan IPA, FKIP

  Contact Info

Phone: (+62) 822-1721-6770
Email: lutfi@unib.ac.id
Ver 1.4 : openjournaltheme.com Themes by Openjournaltheme.com